Značka Vasky rozšiřuje portfolio i prodejní síť, plánuje TV

úterý, 23. března 2021, 14:50 Aktuality, Reklama, Retail MediaGuru

Vasky chtějí letos ztrojnásobit své prodeje. Pomoci jim má nová kolekce, expanze i televizní reklama.

Nový model Leny, zdroj: Vasky

Nový model Leny, zdroj: Vasky

Česká obuvnická firma Vasky plánuje letos ztrojnásobit své prodeje oproti loňskému roku, kdy prodala 45 tisíc párů bot. Dosáhnout chce obratu ve výši 365 milionů korun. Dopomoci jí k tomu mají nové kolekce, logistické centrum, zahraniční expanze i komunikace v televizi. 

Kolekce na přání zákazníků 

Na jaře značka přichází s novou kolekcí, která vznikla na přání zákazníků. Předcházel jí průzkum na sociálních sítích mezi fanoušky, kteří si nejvíce přáli model tzv. slip onů. Pod názvem Leny jsou uváděny v šesti barevných kombinacích bílé, černé, šedé, růžové, modré a černočerné.

Novinka, jejíž autorem je nový šéfdesignér Vasek Martin Brna, byla nejprve uvedena v předprodeji za zaváděcí ceny. „Rozhodli jsme se nejprve odměnit věrné zákazníky, kteří odebírají náš newsletter. Budou tedy prvními, kdo nové Leny obdrží,“ popisuje vedoucí logistiky Tomáš Karlík. Předprodej začal 22. března a bude trvat až do konce března. Zatímco 22. března byly nové slip ony přístupné jen těm, kteří si zažádají o odběr novinek, o den později byly dostupné i pro ostatní zákazníky za zaváděcí cenu 2 099 Kč. Za necelý den se prodalo 170 párů. Od 1. dubna bude cena 2 399 Kč.

Kolekci komunikuje značka především v online prostředí, prostřednictvím kvízů a soutěží na sociálních sítích či speciální microsite. U této příležitosti  představí také nové filtry na Instagram. 

Dále by chtěly Vasky představit mimo jiné i chelsea boty nebo vlastní dětskou kolekci. Kromě toho rozšiřují portfolio „neobuvnických“ produktů. Vedle bot, které zůstávají stěžejním artiklem, nabízí nově kabelky a tašky. Další produkty by měly podle zakladatele firmy Václava Staňka postupně přibývat. 

Více kamenných poboček, více trhů 

Vasky loni na podzim spustily nový e-shop, kde je k dispozici i 3D konfigurátor. Přes něj si zákazníci mohou navolit personalizovaný design bot až u pěti modelů značky.

Zároveň značka otevřela na konci minulého roku novou prodejnu v centru Prahy v ulici Na Příkopě. Otevřena však byla ve skutečnosti jen dva týdny před vánočními svátky, jinak musí být kvůli pandemii stále uzavřena. I přesto chce značka v kamenném retailu dále expandovat. V Ostravě se nyní stěhuje do Nové Karoliny, kde chce otestovat potenciál obchodních center. V plánu jsou i další kamenné pobočky. 

Značka se hodlá pustit také do zahraniční expanze. Již nyní spustila e-shop na Slovensku, kde plánuje investovat do komunikace. Další země by měly následovat. Kromě toho chce otevřít nové logistické centrum na ploše 2700 m2 a zvětšit vlastní výrobu. 

Pro budování povědomí zařadí televizi 

V rámci marketingu se Vasky soustředí zejména na digitální komunikaci, a to především na sociální média. „Sociální sítě jsou pro nás důležitým kanálem, přes který můžeme být našim zákazníkům na blízku a udržovat s nimi dialog,“ popisuje marketingový ředitel společnosti Jan Kočenda. 

Loni si značka vyzkoušela také krátkou kampaň v televizi, do které se chce letos na podzim opět vrátit, a to zejména za účelem budování povědomí.

-stk-