Sledovanost Mall.tv se loni zdvojnásobila, roste i HBO

středa, 7. dubna 2021, 12:55 Aktuality, TV, Internet & Mobil MediaGuru

Zpráva APA zmiňuje příznivý vývoj české seriálové tvorby a rostoucí zájem diváků o sledování seriálů.

Zdroj: Shutterstock

Zdroj: Shutterstock

Internetová televize Mall.tv zaznamenala za loňský rok nárůst celkového počtu zhlédnutí z 23,8 milionů v roce 2019 na 55 milionů v roce 2020 (tj. +131 %). Sledovanost hraných seriálů Mall.tv pak vzrostla více než čtyřnásobně. Vyplývá to z informací zveřejněných ve zprávě Asociace producentů v audiovizi (APA), která příznivě hodnotí českou seriálovou tvorbu. 

Pro Mall.tv nemá být sledovanost jediným hlavním kritériem. „Podstatnou roli hraje i kvalitativní hodnocení obsahu prostřednictvím tzv. NPS (Net Promoter Score) a i v tomto ohledu se vloni dařilo, o čemž svědčí nadprůměrné NPS pro seriály #martyisdead (78 %), Život je hra (75 %) nebo Terapie sdílením 62 (%), ale i festivalová uvedení na Berlinale, Serial Killer, MFF Zlín, London Lift-Off Film Festival, Melbourne Lift-Off Film Festival nebo Marseille Web Fest a další,“ uvedla mluvčí Mall.tv Eva Albrechtová.

Mezinárodní ocenění Emmy získal loni seriál Mall.tv o kyberšikaně s názvem #martyisdead. Práce na volném pokračování s názvem #annaismissing už započala, pro internet se chystá i seriál Marka Najbrta s pracovním názvem Třídní schůzka. Zvýšený zájem o hranou tvorbu registruje internetová televize také ze strany českých i zahraničních vysílatelů. Čtyři seriály zakoupila FTV Prima, v jednání je prodej thrilleru #martyisdead do Francie a Terapie sdílením do Indie.

APA: České seriály jsou úspěšné

Zástupci Asociace producentů v audiovizi ve zprávě uvedli, že zaznamenávají rostoucí popularitu tuzemských seriálů v televizi i na internetu. Některé z nich dokáží podle asociace obstát také v mezinárodní konkurenci.

K nejúspěšnějším letošním seriálovým novinkám se řadí seriály České televize Kukačky (sledovanost první řady 1,7 mil, podíl 36,5 %, D15+) a Zločiny Velké Prahy (sledovanost 1,9 mil., podíl 39,7 %, zdroj: ATO-Nielsen Admosphere).

V loňském roce uspěl také seriál z divadelního prostředí sKORO NA mizině, jehož první díl má dnes na YouTube přes 1,8 milionů zhlédnutí. Letos v únoru se objevil na Netflixu, největší streamovací platformě na světě, také první český seriál – stal se jím Svět pod hlavou.

Důležitou roli hraje pro tradiční televizní vysílatele i online platforma. Například u seriálu Polda od televize Prima mezi roky 2018 a 2020 narostl počet zhlédnutých videí dvojnásobně. Do popředí zájmu se dostávají i seriálové předpremiéry k zakoupení v iPrima Videopůjčovně, kde se vůbec poprvé objevil nový seriál Einstein o mnoho měsíců dříve, než je televizní premiéra, a odpovědí byl velký počet zápůjček.

Placená televize HBO Europe má v tuto chvíli v developmentu několik projektů a letos by měla oznámit start natáčení jednoho z nich. Divácká základna HBO v Čechách a na Slovensku se upevnila a má růst bez ohledu na pandemický stav, a to i díky uvedení hollywoodských blockbusterů či titulů z originální produkce HBO. Právě česká produkce se jako jediná dokáže vyrovnat zahraničním stálicím z pohledu sledovanosti. Příkladem je poslední česká originální produkce, šestidílný špionážní seriál Bez vědomí (2019), kdy z pohledu sledovanosti se Bez vědomí takřka rovná s uvedením minisérie Černobyl. „Taková sledovanost je zhruba dvojnásobná oproti jiným, běžným titulům, které se uvádí na HBO a HBO GO (Euforie, Jeho temné esence, Outsider, Watchmen, Nový papež a další ve stejném období)," uvádí ve zprávě APA.

-mav-