Žabka slaví dekádu pod Tescem, plánuje rezidenční prodejny

úterý, 27. dubna 2021, 14:40 Aktuality, Retail MediaGuru

Žabka si letos v dubnu připomíná 10 let, kdy se stala součástí skupiny Tesco. V budoucnu se chce zaměřit na rezidenční typy prodejen.

Zdroj: Tesco

Zdroj: Tesco

Síť prodejen Žabka si v dubnu připomíná 10 let od chvíle, kdy se stala součástí skupiny Tesco. Od té doby svou síť rozšířila na téměř 130 prodejen, expandovala mimo Prahu a střední Čechy, upravila nabídku služeb i sortimentu a zmodernizovala své pobočky. 

Žabku přivedla na český trh investiční skupina Penta, která roku 2007 převzala původně polskou síť. První obchod v Česku byl otevřen v dubnu roku 2008 v Maiselově ulici v centru Prahy, kde funguje dodnes. V době, kdy síť přebíralo Tesco, čítala necelou stovku. 

Postupně Žabka rozšiřovala svou působnost do východních Čech a na jižní Moravu. V Pardubicích má pět prodejen, v Brně osm. „Naším cílem je expanze Žabky i do ostatních měst, které při výstavbě bytů preferují i rozšíření obslužnosti pro své obyvatele v místě bydliště. V budoucnu se chceme zaměřit právě na rezidenční typy prodejen,“ vysvětluje Radim Lunda, generální manažer sítě Žabka.

Síť expandovala také na Slovensko, kde byla před nedávnem otevřena již pátá prodejna Žabka a brzy budou následovat další. 

„Velkou výhodou našich obchodů je jejich variabilita a dokáží se přizpůsobit různým tvarům objektů. Standardní velikost prodejny Žabka se pohybuje od 90 do 110 m², což je i ideální rozměr pro rozmístění veškerého zboží, které zákazník potřebuje k denní spotřebě,“ říká Radim Lunda. Nejmenší prodejna, v pražské Štefánikově ulici, má pouhých 27 m². 

V návaznosti na změnu spotřebitelského chování Žabka pozměnila také svůj sortiment. S příklonem ke zdravému životnímu stylu obohatila portfolio o výrobky se sníženým obsahem cukru či bio. Rozšířila i sortiment finančních služeb – umožnila platbu složenek, cash back nebo možnost vyzvednutí zásilek. V reakci na pandemii Covid-19 pak zahájila online prodej a zařadila do sortimentu nabídku léčiv.

Mnozí zákazníci míří do Žabky kvůli nákupu snídaně. Mezi neoblíbenější položky tak patří kombinace kávy a sladkého croissantu. „Zatím co dříve markantní část prodejů na pekárně tvořil rohlík a houska, které se dováželo z velkých pekáren, v dnešní době se prodávají spíše položky jako kaiserka, croissant, které dopékáme na všech našich prodejnách vždy podle aktuální potřeby zákazníka,“ dodává Radim Lunda.

Z nejprodávanějších položek z různých kategorií v kamenných prodejnách lze zmínit rohlík, máslo, párky, sušenka Mila, olej, Magnesia, Pilsner Urquell a vodka. Na internetu lidé nejčastěji kupují rohlík, kaiserku, donut s čokoládovou polevou, banán a Red Bull.

K oslavě 10. výročí připravila Žabka řadu aktivit pro zákazníky i zaměstnance a franšízanty. V plánu má soutěže, letáky i dárkové kazety. 

-stk-