ADC v kampani varuje před ignorancí chudoby

středa, 12. května 2021, 07:25 Aktuality, Reklama MediaGuru

Art Directors Club se v nové kampani v rámci projektu ADC Unit zaměřuje na chudobu v Česku.

Zdroj: ADC

Zdroj: ADC

Art Directors Club (ADC) spustil další ze série kampaní v rámci projektu ADC Unit, jenž umožňuje členům klubu realizovat kreativu se sociálně-kulturním přesahem. V květnu se agentura GEN zaměřuje na téma chudoba v Česku a s claimem „Zády k chudobě, čelem k totalitě“ podporuje speciál „Chudé Česko 21“ online deníku Aktuálně.cz. 

Kampaň pracuje s myšlenkou, která se zaměřuje na neřešené důsledky chudoby spojené s možnou ztrátou demokracie, poukazuje na extrémní dopad lidské lhostejnosti k chudobě. 

„Když se otočíme k chudobě zády, čeká nás v extrémním případě totalita. To je v nadcházejících volbách dost aktuální téma, protože chudobou frustrovaní voliči nemusí mít o demokratické procesy zájem a mohou dát snadno přednost extrémismu. Procházet si znovu totalitním režimem si nikdo z nás nepřeje. Generace Z totalitní režim naštěstí nezažila, přesto se mladým kreativcům naší agentury podařilo totalitu vyjádřit v její plné děsivosti. V GENu vznikly celkem tři koncepty, z nichž jsme s redakcí vybrali tu nejúdernější verzi,” popisuje Richard Stiebitz​, kreativní ředitel agentury ​GEN a ​člen ADC​. 

K vidění je kampaň na pražských CLV a billboardech ​JCDecaux​, jenž je jedním z outdoorových partnerů kampaně. 

Agentura GEN vytvářela ve spolupráci s ADC kampaň již podruhé pro online deník ​Aktuálně.cz​ a navázala tak na kampaň ​Pálí nás klima​, která poukazovala na palčivé ekologické problémy. ​„V agentuře jsme moc rádi, že se nám podařilo navázat na předchozí dobrou zkušenost se spoluprací s Aktuálně.cz a Art Directors Clubem. Jako lidi z VŠE nás ekonomická a společenská témata zajímají a přiznám se, že když jsme pochopili vazbu mezi chudobou a totalitou, nejprve nás z toho pořádně zamrazilo. O to víc jsme byli motivováni k tomuto tématu přispět. To, že komunikace říká tento vztah upřímně a natvrdo, je toho důkazem,”​ doplňuje ​Zdeněk Vondra​, výkonný ředitel agentury ​GEN​.  

-stk-