Sportovní značka Kinoko, kterou v loňském roce založil Antonín Kokeš, stojící za firmou Albi či sítí Antonínovo pekařství, na trh vstoupila uprostřed pandemie. Po turbulentním roce nyní expandovala na Slovensko a nevylučuje ani další kamenné prodejny.
Kinoko, jež v japonštině znamená houbu, ale i naději, cílí svou nabídkou funkčního oblečení především na ženy a klade přitom důraz na pohodlnost, což značce v době dlouhotrvajících uzavírek významně pomohlo. „Uplynulý rok pro nás byl veskrze pozitivní a hodnotíme ho s velkou pokorou. Rozhodně ale nebyl snadný, jednou budeme vzpomínat na to, do jaké doby jsme se značkou začínali. Na druhou stranu, pohodlné sportovní a domácí oblečení ještě nikdy nebylo skloňované tolik jako za poslední rok. I díky tomu se nám za velmi krátkou dobu podařilo dostat se do povědomí a najít si širokou skupinu loajálních zákazníků,“ popisuje výkonná ředitelka společnosti Alžběta Václavů.
Značka provozuje vlastní e-shop a u pražského Strossmayerova náměstí má také kamennou prodejnu, jež byla však zatím kvůli vládním nařízením většinu času zavřená. „Samozřejmě nevíme, jaký start by značka měla za ,normálních' okolností, ale rychle jsme se přizpůsobili novému normálu, reagujeme na změny a pracujeme prostě všichni o trochu tvrději,“ přibližuje Alžběta Václavů. I přes překážky se tak Kinoku daří na svůj e-shop lákat nové zákaznice, opakovaně se vrací i ty stávající.
Po uvolnění opatření se chce značka zaměřit především na svou kamennou pobočku, kam chce fyzicky přivést zákazníky. „Možnost osahat si, vyzkoušet a probrat s námi volbu vhodných produktů podle sportu a postavy totiž ničím nenahradíte. Dostat zákazníky zpět do retailu v podobné míře, jako před pandemií, však nebude vůbec jednoduché,“ dodává Václavů. I nadále tak chce Kinoko komunikovat na sociálních sítích, budovat vztah se zákaznicemi a pracovat s jejich nápady a připomínkami.
V nabídce má Kinoko legíny, sportovní podprsenky, šortky, trika, tílka či jógamatky, od podzimu přibyly také mikiny a spodní prádlo. „Ačkoliv máme prodejnu od podzimu většinu času zavřenou, ověřili jsme si, že jsou zákaznice ochotné spodní prádlo nakupovat i přes e-shop,“ přibližuje Alžběta Václavů s tím, že již nyní se pracuje na nových produktech pro příští dvě sezóny.
V dubnu také značka vstoupila na slovenský trh, kde se zatím soustředí na e-shop. Nicméně kamenným prodejnám se do budoucna nebrání. „Původně jsme se chtěli více zaměřit na retail, s našimi plány zamával covid a plně jsme se vrhli do rozvoje onlinu. Jak říkám, jestli nás covid něco naučil, tak neplánovat, předvídat a bleskurychle reagovat,“ uzavírá Alžběta Václavů.
-stk-