MML: Facebook, Google i YouTube zvýšily návštěvnost
Výzkum životního stylu MML zaznamenal v posledním období na českém trhu růst návštěvnosti internetových serverů s koncovkou .com.
![Zdroj: Shutterstock](https://mediagurucdneu.azureedge.net/media/8073/facebook_google.jpg)
Zdroj: Shutterstock
Podle dat výzkumu životního stylu Media Market Lifestyle (MML) došlo v prvním letošním čtvrtletí na českém trhu k nárůstu návštěvnosti webů s koncovkou .com. Jak ukazuje srovnání níže, za prvním Seznamem se v první pětici umístily hned tři „nadnárodní“ weby.
Data MML přisuzují nejvyšší návštěvnost Seznamu, následují Facebook, Google a YouTube. Připomínáme, že data MML jsou sbírána deklaratorně (v prvním čtvrtletí dotazování online) a dotazují se i na zahraniční webové stránky, které nejsou zapojeny do národního výzkumu návštěvnosti internetu NetMonitoru. Ten se uskutečňuje tzv. hybridním přístupem, tedy měřením jak na straně měřeného serveru (site-centric), tak na straně internetového prohlížeče uživatele (user-centric).
Růst návštěvnosti webů s koncovkou .com může být podle realizátora výzkumu MML, společnosti Median, v posledních měsících způsoben i zvýšeným počtem lidí pracujících z domova a využívajících platforem např. na Googlu.
Data MML rovněž ukázala, v případě mediálního chování pandemie posílala postavení internetu, který podle výzkumu označilo 77 % lidí za hlavní zdroj informací a 80 % uvedlo, že pokud potřebují informace, podívají se na internet.
![Webové stránky, projekce v tisících, zdroj: MML, 1Q/2021, Median](https://mediagurucdneu.azureedge.net/media/16888/weby-mml.png)
Webové stránky, projekce v tisících, zdroj: MML, 1Q/2021, Median
![Mediální chování (%), zdroj: MML, 4Q/2020 a 1Q/2021, Median](https://mediagurucdneu.azureedge.net/media/16889/media-lni-chova-ni-mml.png)
Mediální chování (%), zdroj: MML, 4Q/2020 a 1Q/2021, Median
-mav-