AdParáda: Vítězství berou Braničtí rytíři

pondělí, 7. června 2021, 07:20 Reklama MediaGuru

Dubnovému žebříčku reklamní hitparády vévodila reklama pivní značky Braník.

Zdroj: ADC

Zdroj: ADC

Reklamní hitparáda Art Directors Club (ADC) sestavila dubnový žebříček nejlepších českých reklam. Vítězem AdParády s podtitulem „Čajový trip do říše divů“ se stal nový reklamní koncept piva Braník s Branickými rytíři od agentury WMC Grey. 

Dubnový díl se nesl v duchu čajového dýchánku jako z Alenky v říši divů. Hostem byl Petr Klíma, brand manažer značek Staropramen a Braník. Natáčení AdParády si tentokrát vzala na starosti produkční společnost Boogie films s režisérským duem Bao-bab, které tvoří Oliver Beaujard & Nina Zardalishvili. Nové video je možné zhlédnout na YouTube i na Mall.tv. Novinkou je spolupráce s agenturou Behavio, jež změří emoční reakce diváků na konkrétní reklamní spoty. 

Porotu tvořili: Jan Šimek z Propánajána, freelancer Roman Číhalík, Prokop Motl, režisér z Creative Embassy, Vilém Franěk, marketingový ředitel Mall.tv, Linda Bilal z České spořitelny a Zuzana Kubisová z Brand Curators. Porotci vybírali vítěze ze shortlistu 10 kampaní, které slovně ohodnotili. Ve videu se prezentují komentáře k první pětici vybraných. 

TOP 5 reklam AdParády

(1) Braník: „Braničtí rytíři“ – WMC Grey

Nový koncept pivní značky Braník vychází z archetypu jeho zákazníka jako „dobrého českého člověka“, který si na nic nehraje a předchází ho dobrá pověst. Takovými lidmi jsou tzv. Braníkáři neboli Braničtí rytíři. Kreativa je dílem agentury WMC Grey, produkce se ujala Boogie films s režisérem Tomášem Bařinou.

„Přijde mi, že tohle přesně sedlo na produkt a cílovku. Já si kvůli tomu asi Braník nekoupím, ale někdo jiný si koupí místo jednoho tři a o to jde. Patřit do skupiny, ve které chci být a tento spot mě v tom utvrzuje,“ myslí si Roman Čihalík. „Skvělý koncept a geniální copy. Exekuce je důstojná, možná to mohlo jít trochu dál a ukázat ještě trochu větší koule. Je to skoro takovej českej Hornbach. Skoro! Ale těším se na pokračování,“ popisuje Prokop Motl. „Taste Braník bych rád navrhl na slogan roku. Naprosto geniální dvojsmysl a základ globální kampaně Braníku! Videozpracování by si zasloužilo ještě trochu vychytat, ale za slogan to odpouštím,“ dodává Vilém Franěk. 

(2) Česká spořitelna: „Jste #silnější, než si myslíte“ – VMLY&R

Česká spořitelna chce v nové reklamní kampani povzbudit společnost a dodat Čechům sebevědomí a víru v sebe sama. Zároveň představuje start nového dlouhodobého komunikačního konceptu spojený s mottem „Ať se daří“. Kreativu navrhla agentura VMLY&R, produkci zajistila společnost Boogie Films a na jejich tvorbu dohlížel skandinávský režisér Martin Werner. Energii spotu dodává píseň Stand By Me od Bena E. Kinga.

„Klasicky velmi dobře vystavěný emotivní příběh s dokonalou produkcí. Avšak, co vnímám nejzásadněji, je, že zrovna ,Česká’ spořitelna posouvá hranice ,českosti’ o krok dál. Svět se mění. Naši společnost už netvoří jen Češi, ale i různé národnostní komunity. A toto nenápadné a elegantní gesto přijetí a akceptování jinakosti v našem světě vnímám jako reflexi dobré společnosti. A tímto počinem Česká spořitelna potvrzuje, že dobrou společností je,“ vysvětluje Zuzana Kubisová. „Další ,čínská chřipka’. Dobrý řemeslo. ,Hlavně ať jste negativní, zůstaňte pozitivní’,“ doplňuje Jan Šimek. 

(3) IOM Prague: „Coming Home Can Be Easy“ – AZN Kru

Mezinárodní organizace pro migraci (IOM) ve své kampani komunikuje program Asistovaných dobrovolných návratů a reintegrace. Cílem je zvýšit povědomí o jeho existenci. Spot režírovalo duo Novak + Nguyen. Kreativu a produkci spotu zajistilo AZN Kru.

„V reklamním světě skoro ,neukoukatelný’, ale já mám rád, když jde někdo proti proudu. Tady to tvůrci zkusili pomocí silného příběhu, a to většinou funguje,“ domnívá se Vilém Franěk. „Silné a současně zpracované téma. Hluboké a důležité. Určitě jedna z nejlepších prací tohoto měsíce,“ říká Prokop Motl. Naopak Linda Bilal je k reklamě kritická: „Myslím, že cílová skupina zná své problémy, které jsou zde velmi dlouze vysvětlovány. Naopak klíčové sdělení se zde jen mihne.“

(4) Česká asociace pojišťoven: „Agresivita zabíjí“ – BeefBrothers

Nové spoty v rámci kampaně „Agresivita zabíjí“ od České asociace pojišťoven (ČAP) se spojují s komikem Tigranem Hovakimyanem. Cílí především na mladé řidiče, kteří jsou za volantem výrazně rizikovější. Nápad pochází od BeefBrothers. Režie se ujal Pavel Soukup.

„Na toto téma bylo historicky natočeno mnoho exekucí různé kvality. Na aktuální zpracování se chci dívat několikrát, přitahuje mě tam ta absurdní postava učitele v autoškole, která se pohybuje na hranici uvěřitelnosti, komedie a absurdity. Nevím, jestli je to správný úhel pohledu, ale bude mít pravděpodobně velký reach a o to asi jde, v rámci tohoto tématu, nejvíc,“ komentuje Roman Čihalík. „Skvělý zpracování a jasný sdělení. Jedna z mála reklam, kterou jsem měl po spuštění chuť dokoukat až do konce a hledal jsem i další verze. Možná i protože vím, že Tigran v civilním životě chvíli dělal učitele v autoškole a to celému příběhu dodává další rozměr. Pro mě vítěz,“ dodává Vilém Franěk. Zuzana Kubisová má k reklamě výhrady: „Dobrý pokus, dobrý záměr, ale realizace mě úplně nepřesvědčila. Skutečnou agresivitu jsem pocítila až při závěrečném packshotu.“

(5) Vodafone: „Vaše světy si mohou být blíž“ – McCann Prague

Vodafone s novým globálním positioningem má i novou lokální kampaň.  Je postavena na příběhu vnuka a dědečka, který symbolizuje důležité propojení generací prostřednictvím technologií. Pod kreativou kampaně je podepsána agentura McCann Prague. Režie se ujal Ondřej Sokol. 

„Ze záplavy kampaní, který řeší situaci ,čínský chřipky’ kolem nás, je to ještě docela lepší ,víc než průměr’,“ hodnotí Jan Šimek. „Obohacení získané spojením starého a nového je cítit ze všech koutů spotu – obsahu, textu, hudby, obsazení. Skvělé a harmonické. Jsou to emoce, jejichž napojení na značku neurazí žádnou cílovou skupinu a naopak ji opět vyšvihne mezi elitu,“ zní od Lindy Bilal. Podle Prokopa Motla je to ale možná „trochu až moc takové hodné“.

Do širšího shortlistu byly dále zařazeny následující kampaně. 

Karel Komárek Family Foundation: Piana do škol – VCCP

Donoci: Nech mi ještě svítit – in-house

Vitana: Za gorilováním hledej ženu – WMC Grey

Sazka Mobil: K předplacenkám data zdarma – Symbio

-stk-