Cannes Lions: Kdo vyhrál letos Grand Prix
Letošní ročník mezinárodního festivalu Cannes Lions se blíží ke konci. Přinášíme přehled kampaní oceněných Grand Prix.
O rok odložený festival Cannes Lions vyhlásil v jihofrancouzském letovisku poslední vítěze. Z českých agentur zabodovala agentura WMC Grey, jež za svou kampaň Hackathon #známkamaráda získala celkem pět cen, z toho dvě zlaté, jednu stříbrnou a dvě bronzové. Nyní přinášíme výběr kampaní, které dosáhly na nejvyšší ocenění – Grand Prix. Ve 30 kategoriích jich bylo uděleno celkem 44.
Tři Grand Prix – v kategoriích Brand Experience & Activation, Direct a Social & Influencer – si vysloužila kampaň „Stevenage Challenge“, kterou pro Burger King vytvořila agentura David.
Dvě Grand Prix v kategoriích Industry Craft a Print & Publishing byly uděleny kampani „Courage is Beautiful“, jež připravila agentury Ogilvy London & Toronto pro značku Dove.
V kategoriích Media a Mobile vystoupala na nejvyšší příčku kampaň Telenoru „Naming the Invisible by Digital Birth Registration“ od Ogilvy Pakistan.
V královské disciplíně – Film – si Grand Prix odnesly hned tři kampaně: „Crocodile Inside“ od BETC Paris pro značku Lacoste, „Nike: You Can’t Stop Us“ od Wieden+Kennedy Portland a „#Wombstories“ pro Essity od AMV BBDO London, jež Grand Prix získala také v kategorii Film Craft.
Kromě #Wombstories bodovala i další kampaň společnosti Essity a londýnské agentury AMV BBDO, a to „Women Pain Stories“ v kategoriích Health a Titanium.
V kategorii Brand Experience & Activation získala vedle Burger Kingu Grand Prix také kampaň „True Name“ od newyorské agentury McCann pro Mastercard.
V kategorii Media byly uděleny dvě Grand Prix – vedle již zmíněné kampaně Telenoru bodoval i počin „Boards of Change“, kterou připravila FCB Chicago pro City of Chicago.
V pořadí druhou Grand Prix si připsala agentura Wieden+Kennedy Portland, a to v kategorii Creative Effectiveness za kampaň „Dream Crazy“, kterou vytvořila opět pro Nike.
Grand Prix za Creative Strategy si odnesla agentura Goodby Silverstein & partners za kampaň „Can’t Touch This“ pro Cheetos.
Přehled Grand Prix na letošních Cannes Lions
Kategorie |
Kampaň |
Agentura |
Značka |
Brand Experience & Activation |
Stevenage Challenge |
David Madrid & Miami |
Burger King |
Brand Experience & Activation |
True Name |
McCann New York |
Mastercard |
Creative Business Transformation |
Act For Food |
Marcel Paris |
Carrefour |
Creative Data |
Saylists |
Rothco Dublin |
Warner Music |
Creative eCommerce |
Tienda Cerca |
Draftline Bogota |
AB InBev |
Creative eCommerce |
Raising Profiles |
FCB Inferno London |
The Big Issue |
Creative Effectiveness |
Dream Crazy |
Wieden+Kennedy Portland |
Nike |
Creative Strategy |
Can’t Touch This |
GSP San Francisco |
Cheetos |
Design |
Looop |
AKQA Stockholm |
H&M |
Design |
Disappearing Packaging |
Superunion London |
Notpla |
Digital Craft |
Astronomical |
Epic Games |
Fortnite |
Direct |
Stevenage Challenge |
David Madrid & Miami |
Burger King |
Entertainment |
Swipe Night |
72andSunny Los Angeles |
Tinder |
Entertainment |
In Love We Trust |
Dentsu Taipei |
Sinyi Realty |
|
Old Town Road |
Prettybird Culver City |
Columbia |
Entertainment for Music |
Feed Parade |
Gut Sao Paulo |
Mercado Livre |
Entertainment for Sport |
Salla 2032 |
Africa DDB Sao Paulo |
House of Lapland |
Entertainment for Sport |
Eternal Run |
Edelman London |
Asics |
Film |
Womb Stories |
AMV BBDO London |
Essity |
Film |
Crocodile Inside |
BETC Paris |
Lacoste |
Film |
You Can’t Stop Us |
Wieden+Kennedy Portland |
Nike |
Film Craft |
Womb Stories |
Chelsea Pic. Los Angeles |
Essity |
For Good |
Still Speaking Up |
Publicis Mexico & Latvia |
Propuesta Civica |
Glass |
I Am |
VMLY&R Sao Paulo |
Starbucks |
Health & Wellness |
Address Pollution |
AMV BBDO London |
C.O. for Public Interest |
Health & Wellness |
Women Pain Stories |
AMV BBDO London |
Essity |
Health & Wellness |
Steal Our Staff |
TBWA \ London |
Beco |
Industry Craft |
Courage is Beautiful |
Ogilvy London & Toronto |
Dove |
Innovation |
Degree Inclusive |
Wunderman T. Buenos Aires |
Unilever |
Media |
Boards of Change |
FCB Chicago |
City of Chicago |
Media |
Digital Birth Registration |
Ogilvy Pakistan |
Telenor |
Mobile |
Digital Birth Registration |
Ogilvy Pakistan |
Telenor |
Outdoor |
Moldy Whopper |
David, Ingo, Publicis |
Burger King |
Outdoor |
Electric Village |
Publicis Conseil Paris |
Renault |
Outdoor |
Shutter Ads |
Publicis Milan |
Heineken |
Pharma |
Sick Beats |
Area 23 New York |
Woojer |
PR |
Contract For Change |
FCB New York |
Michelob Ultra |
PR |
The Bread Exam |
McCANN Paris |
Spinneys |
|
Courage is Beautiful |
Ogilvy London & Toronto |
Dove |
Radio |
Sick Beats |
Area 23 New York |
Woojer |
Social & Influencer |
Stevenage Challenge |
David Madrid & Miami |
Burger King |
Social & Influencer |
Superb Owl |
R/GA San Francisco |
|
Sustainable Development Goals |
The 2030 Calculator |
Farm Stockholm |
Doconomy |
Titanium |
Women Pain Stories |
AMV BBDO London |
Essity |
-stk-