Objem inzerce v tisku se postupně zvedá, na čele Blesk
Monitorovaný objem inzerce v tištěných titulech se od začátku roku zvyšuje, svých nejlepších výsledků dosáhl v květnu.
Hrubý monitorovaný objem investic určených pro inzerci v tištěných titulech dosáhl v letošním květnu svých nejvyšších letošních hodnot. Podle monitoringu Nielsen Admosphere představoval 1,68 mld. Kč, což je úroveň z loňského podzimu. Meziročně byly investice o 43 % vyšší než v loňském květnu. Na druhou stranu úrovně z května 2019, tedy období před nástupem pandemie, zatím nepřekonaly (1,8 mld. Kč).
Pokud by se do porovnání zahrnuly pouze tituly sledované v roce 2020 ve srovnání s rokem 2021, činí meziroční nárůst v případě hrubé tiskové inzerce téměř 38 %, protože v roce 2021 se zvýšil také počet monitoringem sledovaných titulů. Profesní organizace Unie vydavatelů se proto domnívá, že se v letošním roce bude reklamní trh postupně zotavovat z poklesů, které od března minulého roku vyvolala globální koronavirová pandemie.
Hrubý objem tiskové inzerce (mil. Kč)
„O tom, že se nejedná o náhodný jev, svědčí skutečnost, že tisková reklama roste nejvíce ze všech hlavních media typů s výjimkou internetu, který není monitoringem Nielsen Admosphere sledován, již po celé období od začátku roku 2021. Za období leden až květen 2021 vzrostla inzerce ve srovnání se stejným obdobím minulého roku o 9 %, kdežto objem televizní reklamy se zvýšil o 6 % a objem rozhlasové reklamy vzrostl o 4 %,“ komentoval výsledky ředitel unie Václav Mach. Inzerenti podle jeho názoru volí tisk jako médium, kde je reklamní sdělení spotřebiteli vnímáno pozitivně a jako nejméně rušivé a že podporuje pozitivní vnímání reklamní kampaně. „Je dobře, že si zadavatelé reklamy začínají tyto kvality tiskové reklamy uvědomovat a také se podle nich rozhodovat při plánování kampaní,“ dodává Mach.
Nejsilnější trojicí z pohledu inzertních monitorovaných příjmů zůstávají deníky Blesk, Deník (souhrn za všech 70 regionálních mutací) a MF Dnes.
Hrubý objem inzerce v tištěných titulech, leden až květen 2021, Kč
pořadí | titul | objem inzerce (Kč) | počet inzertních stran |
1. | Blesk | 898 357 319 | 1062,1 |
2. | Deník celkem | 603 015 300 | 43395,1 |
3. | Mladá fronta Dnes | 378 962 176 | 626,3 |
4. | Metro | 277 640 674 | 732,8 |
5. | 5plus2 | 185 451 454 | 1634,8 |
6. | Blesk magazín | 133 044 904 | 215,8 |
7. | Právo | 130 610 673 | 299,6 |
8. | Blesk pro ženy | 117 807 874 | 438,6 |
9. | Speciál DNES | 116 214 088 | 1877,1 |
10. | TV magazín | 111 633 872 | 269,4 |
11. | Hospodářské noviny | 111 039 932 | 315,9 |
12. | Sport | 98 495 391 | 261,2 |
13. | Žena a život | 90 864 998 | 286,2 |
14. | Lidové noviny | 87 232 720 | 215,1 |
15. | Magazín MF Dnes | 82 328 269 | 181,7 |
-mav-