Obrat českého herního průmyslu loni vzrostl na 5,3 mld. Kč
České herní odvětví loni meziročně vzrostlo o 17 procent a dvouciferný růst je odhadován i pro letošní rok.
V loňském roce se obrat českého herního odvětví vyšplhal na více než 5,3 miliardy Kč, což je o 17 % více ve srovnání s předchozím rokem. I přes povinnost home office režimu se herním společnostem povedlo otevřít přes 330 nových pracovních pozic. Data vychází z nové studie o stavu herního průmyslu v České republice zveřejněné Asociací českých herních vývojářů. Herní průmysl by měl posilovat i nadále: pro rok 2021 se očekává meziroční nárůst o dalších 10 %.
„Důvody rychlejšího růstu spočívají kromě individuálních úspěchů vybraných her také právě ve specificích pandemie. Herní průmysl, na rozdíl od jiných sektorů, během ní nebyl zásadněji omezen. V příštím roce očekáváme překonání hranice 5,8 miliardy Kč,“ uvedl Pavel Barák, předseda Asociace českých herních vývojářů.
České firmy působící v oblasti gamingu zaměstnávaly v loňském roce 2074 lidí, což je o 20 % více než v roce 2019. Jedná se o nejvyšší číslo v historii a očekává se, že bude letos opět překonáno. Během roku 2020 vytvořily herní společnosti 335 nových pracovních míst, v letošním roce plánují atakovat hodnotu 400. Nejobtížněji obsaditelné jsou pozice programátorů (31 %), grafiků (22 %) a animátorů (18 %).
V České republice aktuálně působí 118 vývojářských společností. Až tři čtvrtiny z nich využívají služeb outsourcingu, nejčastěji pak pro tvorbu hudby a zvuku, lokalizace a herní assety. Necelá třetina českých studií outsourcing nabízí, nejčastěji v oblasti programování a kompletní produkce.
Během roku 2020 bylo u nás vytvořeno celkem 58 nových her, z čehož 16 z nich bylo vydáno jako tzv. early access a soft launche nadcházejících titulů. Aktuálně mají české herní společnosti v přípravě více než 180 nových her.
Vývoj v českém herním průmyslu v loňském roce shrnuje infografika níže.
-mav-