Seznam loni zvýšil tržby na téměř pět miliard Kč, rostl i zisk

úterý, 22. června 2021, 11:25 Internet & Mobil MediaGuru

Také v loňském roce se dařilo tuzemské internetové jedničce navýšit tržby. Zvýšil se i hrubý zisk.

Zdroj: Seznam.cz

Zdroj: Seznam.cz

Celkové tržby společnosti Seznam.cz činily v loňském roce 4,946 miliard korun, což je v meziročním srovnání nárůst o 5,5 procent. Jde zatím o nejvyšší hodnotu v historii firmy. Společnost vykázala za rok 2020 zisk před zdaněním a úroky EBIT ve výši necelých 1,6 miliardy korun, o téměř 180 milionů korun více než za rok 2019. Oznámila to v úterý dopoledne společnost Seznam.cz.

Dodala, že Seznamu se loni dařilo s návštěvností domovské stránky, ve srovnání s trhem významně rostla i služba Zboží.cz. V porovnání s předchozím rokem rostla ve výnosech ještě rychleji než celý e-commerce trh, a to o 35 %. Mapy.cz nasadily dopravní navigaci včetně informací o silniční dopravě a Vyhledávání meziročně vyrostlo o šest procent.

„Stejně jako spousta firem i Seznam se loni v březnu obával toho, co přijde. Pandemický rok ale přinesl velký zájem uživatelů o aktuální a důvěryhodné informace, které nacházeli právě na naší domovské stránce. To se promítlo do její návštěvnosti a zvýšené konzumace nejen našeho vlastního zpravodajského obsahu, ale i článků našich partnerů ve feedu. Díky nasazení obchodního týmu jsme dokázali reagovat na změny ve výši a složení inzertních investic našich klientů, což nám umožnilo splnit ambiciózně nastavený finanční plán,“ komentoval Pavel Zima, co-CEO společnosti Seznam.cz. 

Vývoj tržeb společnosti Seznam.cz, zdroj: výroční zprávy a Seznam.cz

Vývoj tržeb společnosti Seznam.cz, zdroj: výroční zprávy a Seznam.cz

Na podzim spustil Seznam.cz na svých obsahových službách nový diskuzní modul. „Díky němu máme v diskuzích každý den přes 800 tisíc lidí. Tři měsíce po startu jsme hladce překročili hranici 50 tisíc příspěvků denně a rosteme dál. Patříme k jedné z nejpoužívanějších tuzemských diskuzních platforem, a jsme dokonce větší než český Twitter,“ sdělil dále Pavel Zima.

Letos se chce Seznam.cz zaměřit na rozšíření video a audioobsahu na svých službách. Kromě vlastní tvorby chce být monetizační platformou nejen pro videotvůrce (v podobě videoportálu www.stream.cz), ale i tvůrce podcastů. Pro ty chystá nový distribuční kanál. Autorům psaných článků pak umožní publikovat jejich texty na domovské stránce a podobně jako vydavatelům ve feedu jim nabídne podíl z reklamy, která se na jejich obsahu zobrazí.

Plánuje také vyčlenit celou e-commerce oblast do samostatné produktové divize. „Aktuálně hledáme jejího ředitele a máme velké ambice. V Česku se chceme ve spolupráci s tisícovkou e-shopů stát nákupní platformou konkurující velkým globálním hráčům,“ uvedl Zima. 

Rozvoj chystá i v technologické oblasti. Do přirozeného vyhledávání zkraje roku nasadila největší změnu v technologii za posledních 10 let – hledání pomocí významových vektorů. Aktuálně se připravuje na omezení využívání cookies třetích stran, kdy možnost přihlášení přes Seznam Účet nabízí nejen na vlastních službách, ale i celému tuzemskému trhu. Partnerům zpřístupnila web vyvojari.seznam.cz, kde jsou volně k dispozici seznamácká technologická řešení, a chystá vylepšení vybraných služeb a jejich funkcí. Seznam Prohlížeč se tak například dočká nového překladače a Sport.cz zásadního redesignu. K tomu připravuje výstavbu svého druhého vlastního datového centra s názvem Nagoja, které by do dvou let mělo stát v Benátkách nad Jizerou.

-mav-