TV Nova v krizovém roce zvýšila zisk, tržby mírně klesly
Televizní skupina Nova navýšila v roce 2020 čistý zisk na 865 mil. Kč, tržby se meziročně mírně snížily o čtyři procenta.
Televizní skupině Nova se v roce 2020, významně poznamenaném pandemií koronaviru, podařilo navýšit čistý zisk na 865 mil. Kč (meziročně +7 %). Výnosy společnosti mírně klesly (-4 %) a celkově dosáhly 5,24 mld. Kč. Největší část tržeb získává Nova z prodeje reklamního prostoru na svých terestricky šířených kanálech. Ty se meziročně snížily o necelých sedm procent, naopak příjmy z předplatného na kabelových televizích se podařilo navýšit o téměř 18 %. Výnosy z prodeje internetové reklamy zůstaly loni na stejné úrovni jako v roce 2019. Vyplývá to z údajů zveřejněných ve výroční zprávě za rok 2020.
Vedení společnosti na úvod konstatuje, že loňský rok se vymykal všemu, na co jsme byli dosud zvyklí. Pandemie covid-19 přinutila společnost přehodnotit zaběhlé pořádky, televize čelila zastavení výroby mnoha formátů a zaměstnanci pracovali z domova. Management přesto oceňuje, že televizní skupina loni potvrdila nejvyšší zásah ve své hlavní divácké skupině 15-54 a loňský rok označuje přes všechny překážky za úspěšný.
Základní ukazatele hospodaření TV Nova (tis. Kč)
2020 | 2019 | změna (%) | |
tržby z prodeje zboží a služeb | 5 237 172 | 5 453 979 | -4,0 |
provozní výsledek hospodaření | 1 569 648 | 1 529 421 | 2,6 |
výsledek hospodaření po zdanění | 865 065 | 810 164 | 6,8 |
Výnosy TV Nova v roce 2020 (tis. Kč)
2020 | 2019 | změna (%) | |
výnosy z vysílání reklamy (programy šířené z pozemních vysílačů) | 3 981 864 | 4 258 348 | -6,5 |
ostatní tržby z prodeje obchodních sdělení v televizi | 510 915 | 506 689 | 0,8 |
prodej reklamního prostoru na internetu | 252 160 | 251 052 | 0,4 |
předplatné - kabelové televize | 409 599 | 348 638 | 17,5 |
ostatní služby | 82 634 | 89 252 | -7,4 |
tržby za prodej zboží | 282 | 218 | 29,4 |
TV Nova se 13. října 2020 stala součástí skupiny PPF, která provozuje televizní stanice také na Slovensku, v Rumunsku, Slovinsku a Bulharsku. „Nový majitel se ihned po akvizici intenzivně zaměřil na budoucí strategii v oblasti původní televizní tvorby a zejména na akceleraci digitální transformace naší společnosti. Naše úspěšná platforma Voyo jen za minulý rok zdvojnásobila počet svých uživatelů. V rozvoji digitálních projektů, s cílem poskytovat našim divákům jejich oblíbený obsah kdykoliv a kdekoliv a maximálně reflektovat jejich nové potřeby a návyky, budeme pokračovat i nadále," uvádí vedení společnosti ve výroční zprávě za loňský rok.
Nova provozuje vysílání terestrických stanic TV Nova, Nova 2, Nova Cinema, Nova Action a Nova Gold, dále placených kanálů Nova Sport 1 a Nova Sport 2. Na internetu pak provozuje portály Nova.cz, NovaPlus.cz, TN.cz a Voyo, pro slovenské diváky nabízí televizní stanici Nova International.
-mav-