DPD spustí samoobslužné boxy, umožní posílat balíky

středa, 14. července 2021, 11:40 Aktuality, Marketing, Retail MediaGuru

V srpnu uvede DPD své vlastní samoobslužné boxy. Přes ně bude možné zásilky nejen vyzvedávat, ale i posílat.

Zdroj: DPD

Zdroj: DPD

Společnost DPD v srpnu spustí své první samoobslužné boxy. Z nich bude možné zásilky nejen vyzvedávat, ale i posílat. Úhrada dobírky bude probíhat online kartou přes platební bránu před samotným vyzvednutím balíčku. 

Na konceptu fungování celé výdejní sítě včetně zavedených výdejních míst Pickup spolupracuje DPD se společností Creative Dock. Dodavatelem samotných boxů je rakouská společnost Keba, jež zajišťovala boxy například v Lotyšsku či Estonsku. 

V současné chvíli probíhá fáze instalace prvních „pilotních“ boxů, a to v rámci 12 pražských lokalit. Bude se jednat o místa v blízkosti obchodních center a administrativních budov. Po skončení testování se boxy rozšíří do měst nad 50 000 obyvatel a do konce roku 2023 je v plánu celorepublikové pokrytí.

„S našimi boxy jsme si dali načas z toho důvodu, že jsme nechtěli na trh pouštět jen tak nějakou ,krabici', ale naopak nabídnout našim zákazníkům a e-shopům technologicky vyspělou a plně automatizovanou službu,” vysvětluje Miloš Malaník, generální ředitel DPD, s tím boxy rozšíří stávající síť výdejních míst Pickup, kterých má společnost v České republice již více než 1300. 

DPD boxy jsou určeny nejen pro zákazníky e-shopů, kteří se při doručení nechtějí vázat na kurýra, ale také na ty, kdo potřebují balíček poslat. DPD nabízí provoz 24/7, úložní dobu 48 hodin a otevření boxu zadáním PIN kódu bez nutnosti mít speciální aplikaci nebo bluetooth. V případě odeslání zákazník načte QR kód, který mu byl vygenerován při zadání objednávky prostřednictvím webové aplikace Z ruky do ruky a box následně vytiskne přepravní štítek, který zákazník nalepí a balík vloží do schránky. Celý proces by měl trvat maximálně 20 sekund.

Pokud e-shop nebude nabízet doručení do samoobslužného boxu DPD, ale přepravu s DPD, zákazník si tam může balíček přesměrovat v aplikaci DPD Kurýr. 

Každý box obsahuje přes 80 přihrádek různých velikostí. Do té největší se vejde balík s rozměry 75 x 60 x 45 cm a hmotností až 15 kg. Bezpečnost zaručuje neustálý kamerový dohled a zásilky jsou v ceně přepravy standardně pojištěny do 50 000 Kč. 

DPD je tak dalším hráčem, který se pustil na pole samoobslužných boxů. Od Mall.cz jeho sto výdejních míst převzala začátkem března doručovací služba WeDo. Alza jich provozuje okolo 800, do roku 2022 by jich chtěla mít více než 3000. Zásilkovna instalovala v České republice přes 1000 samoobslužných výdejních míst Z-Boxů. Vlastní výdejní místa má také Rohlík, který spolupracuje rovněž s Alzou, nebo Pilulka. Samoobslužná výdejní místa potravin testuje také COOP. 

-stk-