Media Club i Nova potvrdily pozice ve svých cílovkách

pondělí, 12. července 2021, 12:05 TV MediaGuru

Z pohledu podílu na sledovanosti si obě nejsilnější obchodní sítě udržely v prvním pololetí roku pozice ve svých klíčových diváckých skupinách.

Zdroj: Shutterstock

Zdroj: Shutterstock

Největší obchodní sítě na televizním trhu, Media Club a Nova Group, si za období letošního prvního pololetí udržely vedení ve svých primárních cílových skupinách v podílu na sledovanosti. Media Club informoval, že v cílové skupině 15-69 zaznamenal v prvním pololetí podíl 34,19 %, což byla nejvyšší hodnota v této divácké kategorii. Do uvedeného výsledku je započítán i výkon zastupitelství Atmedia, se kterým Media Club na reklamním trhu spolupracuje. 

Bez započtení podílu Atmedia představoval průměrný podíl Media Clubu (tj. stanice skupin Prima, Barrandov, Óčko a dále kanály Nickelodeon, Nick Jr., NickToons, Paramount Network a Retro) v prvním pololetí 2021 ve skupině 15-69 výše 29,66 % a po České televizi byl druhý nejvyšší. 

Skupina Nova pak zůstává v podílu na sledovanosti nejsilnější ve své hlavní cílové skupině 15-54. Za období prvního pololetí zde dosáhla 33,13 %, což byl nejlepší výsledek ze všech obchodních sítí.

Všechny údaje se vztahují k uvedeným cílovým skupinám v celodenním vysílání a vycházejí z dat oficiálního měření ATO-Nielsen Admosphere.

Podíl obchodních sítí (%), 15-69, celý den

Zdroj: ATO-Nielsen Admosphere, hodnoty se zobrazí najetím na sloupec

Podíl obchodních sítí (%), 15-69, celý den

Zdroj: ATO-Nielsen Admosphere, hodnoty se zobrazí najetím na sloupec

Podíl obchodních sítí (%), 15-54, celý den

Zdroj: ATO-Nielsen Admosphere, hodnoty se zobrazí najetím na sloupec

Podíl obchodních sítí (%), 15-54, celý den

Zdroj: ATO-Nielsen Admosphere, hodnoty se zobrazí najetím na sloupec

Jak už jsme informovali, z hlediska vývoje podílu jednotlivých televizních skupin na sledovanosti vyšlo první pololetí především České televizi, která si v meziročním srovnání polepšila nejvíce. Pomohl ji zejména návrat sportovních akcí a s tím i růst sportovního kanálu ČT sport ve srovnání s loňským prvním pololetím. Dařilo se také tematickým stanicím Atmedia.

-mav-