Rádia chystají na léto eventy, pandemie ale některé ovlivnila

pátek, 2. července 2021, 07:35 Rádio MediaGuru

Komerční rádia připravují na léto své eventy, kvůli opatřením proti covid-19 se ale všechny neuskuteční.

Ilustrační foto: narozeninový koncert Rádia Blaník (zdroj: Rádio Blaník), Country Fontána (zdroj: Country rádio)

Ilustrační foto: narozeninový koncert Rádia Blaník (zdroj: Rádio Blaník), Country Fontána (zdroj: Country rádio)

Tuzemská komerční rádia se připravila navzdory nejistému vývoji kvůli pandemii na nadcházející letní sezónu a počítají s organizováním svých letních eventů. Přesto ale určité nejasnosti v tom, jaké akce přes léto uskuteční, zůstávají. „Týká se to především koncertů, kde je několik nejasností. Z toho důvodu jsme na léto chystali takové promo, které by nemohlo být ovlivněno případnými protiepidemickými změnami během prázdnin,“ popisuje za společnost Media Bohemia, největšího provozovatele soukromých regionálních rádií, PR manažerka Petra Poláchová.

U některých značek rádií zvolila Media Bohemia promo, které se bude odehrávat převážně on-air a také on-line. Například narozeninový koncert Rádia Blaník na Konopišti musel být z tradičního termínu přesunut na září. Vedle narozeninového koncertu připravuje Blaník svou tradiční akci Hospoda na kolečkách (roadshow po vybraných městech a obcích s mobilní hospodou) a rovněž i Sluníčkové léto Rádia Blaník.

Hospoda na kolečkách 2020, zdroj: Rádio Blaník

Rodina rockových stanic Rock Radio opět počítá s pořádáním svého rockového festivalu Rock Radio: Explosive summer fest a také se soutěží rocKerka roku (letní soutěž o nejhezčí potetovanou rockovou holku). A Hitrádia jsou mediálními partnery koncertů Marka Ztraceného a hudebním festivalem České hrady, ale svou separátní akci letos nepořádají.

Media Bohemia se na uvedené akce spojuje s lokálními i národními partnery z různých odvětví. Od letních akcí si provozovatel slibuje zvýšení znalosti značky, dobrou image u posluchačů a vybudování užšího vztahu s posluchačem na základě společného sdílení zážitků a zábavy.

Rodina Fajn rádií se ještě před nástupem pandemie covid-19 rozhodla pro rozvoj online eventů, a to aniž by tušila, že tato zkušenost se v době pandemie stane nutností. „Na začátku roku 2020 jsme se rozhodli pro odvážný krok. Zaměřit náš primární fokus na růst našich online platforem. Ty následně využít k propagaci značky a programu, stejně jako platformu pro podporu klientů a ke komunikaci se sledujícími a posluchači. Kdo mohl čekat, že tento krok bude muset podstoupit nejen většina rádií, ale i firem. Z toho vychází i strategie a aktivita pro aktuální léto. Nepotkáme se s lidmi na akcích. Potkáme se v online světě," říká programový ředitel Fajn rádií Ondřej Cikán.

Také Radio United Broadcasting se nechce vzdát svých tradičních letních akcí. Z těch největších a pro rádia skupiny nejdůležitějších jsou to především Country Fontány, plánované na 13.-14.8, dále tour po vybraných lokalitách Čech a Moravy Kiss Party Live 2021 (uskuteční se v srpnu až září) a na červenec se také připravuje Beatová síň slávy, která se odehraje v červenci v Lokti nad Ohří.

Kiss Party Live 2020, zdroj: rádio Kiss

Další promo aktivity, spojené především s Kisspatrolkami, má skupina připravené. Záležet bude na situaci, zda je bude možné zadavatelům nabídnout. Stejně tak Beatové pumpy zatím nelze zcela naplno realizovat. Situaci tak rádiová skupina sleduje a bude na ní reagovat.

Radio United se na tyto akce spojuje s tradičními partnery a všímá si toho, že se objevují i noví zájemci, kteří rádio ve svém media mixu zatím nepoužili, ale tato speciální komunikace v rádiu je láká. „Poptávka klientů po letních promo akcích je velká, logicky po omezeních v uplynulém roce a slabší letní sezóně 2020. Tuto poptávku však nejsme schopni za daných podmínek uspokojit tak, jak bychom si my i naši partneři představovali. Na druhou stranu, je to příležitost pro kreativní plánování a objevování nových možností," popisuje Pavel Stejskal, který je zodpovědný za podporu prodeje. Letní akce umožňují, aby se posluchači s rádiem ještě víc propojili a byli mu blíž než v jiných částech roku. „To dokazuje téměř nulová senzitivita v letních měsících na úroveň poslechu rádia, na rozdíl například od televize," dodává.

Ilustrační foto Radiokempy Frekvence 1, zdroj: Active Radio

Ilustrační foto Radiokempy Frekvence 1, zdroj: Active Radio

Na svou tradiční roadshow po českých kempech vyráží i letos Frekvence 1 (skupina Active Radio). Na Radiokempech letos vystoupí např. Pokáč, Miro Žbirka, Marta Jandová nebo Xindl X. Akce odstartuje 7. července, první zastávkou bude kemp Dolce nedaleko Trutnova. S týdenním odstupem pak budou následovat další, a to až do konce srpna. Program začíná vždy od 14:00 a trvá do 20:00, vstupy na akce jsou zdarma. „Po celou dobu budeme veškeré dění z Radiokempů Frekvence 1 přenášet přímo do éteru, aby si jejich letní atmosféru mohli užít všichni naši posluchači. Návštěvníky na místě navíc necháme nahlédnout pod pokličku vzniku živého vysílání,“ popsala Martina Říhová, výkonná ředitelka Active Radio. Na programu je také táborák, opékání špekáčků či soutěže.

Naopak Parádafest Frekvence 1, který byl loni kvůli pandemii zrušen, byl přesunut až na léto roku 2022.

Rádio Pigy ze stejné skupiny uspořádalo o víkendu 26. a 27. června v pražské Botanické zahradě festival Le Cirque. Vystoupili například Cirk La Putyka, Cirkus Berto nebo kouzelník Pavel Kožíšek. 

-mav-