Společnost Kofola ČeskoSlovensko uvádí svůj nový projekt Cirkulka, s nímž rozšíří do obchodů i velkých řetězců své portfolio tradičních nápojů ve vratných skleněných lahvích.
„Ctíme princip RRR, čili Reduce, Reuse, Recycle. Česky omez, znovupoužij, zrecykluj, který tvoří základní princip při ekologickém nakládání s odpady. Poté, co jsme uvedli na trh lahve ze 100 % recyklovaného plastu (rPET), jsme se nyní rozhodli přijít s konceptem snadno odnositelných vratných lahví na nealko. Naše oblíbené nápoje si tak budete moci koupit už i na doma ve vratném skle,“ vysvětluje Jannis Samaras, generální ředitel Skupiny Kofola, a doplňuje:
Kofola ČS navazuje na doby minulé, kdy bylo běžné kupovat limonády a vody v zálohovaných lahvích a přepravkách. Spolu s vratnými lahvemi uvádí i modulární přepravku s odnosným uchem na šest litrových lahví. Na výběr bude Kofola, Vinea či pramenitá voda Rajec. „Udělali jsme vše pro to, aby systém vratných lahví přispěl k prodlužování životnosti obalu a minimalizaci odpadu,“ dodává Samaras.
„Na projektu pracujeme již více než dva roky a v nejbližších týdnech ho představíme obchodním řetězcům tak, aby mohly připravit svou logistiku. Cirkulka nejenže odráží naše udržitelné přemýšlení o obalech, ale vychází vstříc i poptávce spotřebitelů. Opakovaně použitelné sklo šetří přírodní zdroje a inovativní přepravka je vyrobena z recyklovaného plastu,“ říká Daniel Buryš, generální ředitel Kofoly ČeskoSlovensko.
Již nyní Kofola využívá vratné obaly pro gastronomii, do maloobchodu je plánuje uvést během jara příštího roku.
Svou aktivitou je Kofola ČS další nápojářskou společností, která se pouští do vratných obalů. V loňském roce spustila vlastní iniciativu firma Mattoni 1873, jež se původně soustředila na vratné PET lahve a plechovky. Nyní se chce zaměřit i na vratné skleněné lahve.
-stk-