Médea, OMD a PHD jsou na čele v novém žebříčku Recma

pondělí, 23. srpna 2021, 07:35 Reklama MediaGuru

Pětice největších mediálních agentur na českém trhu se v novém žebříčku Recma nemění. První trojici pak nadále tvoří Médea, OMD a PHD.

Zdroj: Shutterstock

Zdroj: Shutterstock

Pětice největších mediálních agentur v České republice se podle nového žebříčku mediálních agentur od sdružení Recma nemění. Žebříček byl jako tradičně sestaven podle celkového objemu velikosti mediálních rozpočtů klientů (billings) a vztahuje se k roku 2020. 

Nejsilnější mediální agenturou z pohledu billings zůstává Médea s objemem 306 mil. euro za rok 2020 a s podílem na trhu 16,6 %. Následují agentury sítě Omnicom Media Group – OMD s objemem 228 mil. euro a PHD s 192 mil. euro. Toto pořadí je oproti loňskému žebříčku stejné. Na čtvrté místo poskočila z loňského pátého místa agentura Knowlimits a pětici uzavírá MediaCom (Group M).

TOP 5 mediálních agentur na českém trhu v roce 2020

pořadí mediální agentura billings (mil. euro) podíl (%)
1. Médea 306 16,6
2. OMD 228 12,3
3. PHD 192 10,4
4. Knowlimits 171 9,2
5. MediaCom 144 7,8

Zdroj: Recma

Recma poskytla MediaGuru.cz souhlas s publikováním výsledků za prvních pět mediálních agentur. Z tohoto důvodu nezveřejňujeme celý žebříček a ani výsledky komunikačních skupin (sítí mediálních agentur). 

Celkový objem aktivit je kvantitativním hodnocením, metrika zahrnuje jak tradiční mediální nákup, tak i netradiční aktivity (sponzoring, data & analýza, marketing, content, placená online media).Tyto „nové" aktivity představují podle Recma v současnosti velkou část služeb, které svým klientům agentury nabízejí. To pomáhá k vyššímu růstu agentur než jen při započítání tradičního mediálního nákupu.

-mav-

Pozn.: Server MediaGuru.cz provozuje mediální agentura PHD