Online hráči investují do kamenných prodejen

úterý, 10. srpna 2021, 07:35 Retail, Internet & Mobil MediaGuru

Řada online prodejců posílila v posledním více než půlroce své postavení na trhu otevřením kamenných poboček. Nabízejí zde kromě produktů nevšední zážitek.

Zdroj: Shutterstock

Zdroj: Shutterstock

Značky jako Notino, Eobuv a Modivo, Herbadent, Vasky nebo Gap otevřely v nedávné době své kamenné prodejny. V pandemické situaci většina z nich zažila jednu z nejsilnějších sezón ve své historii, a proto se rozhodly posílit prodeje a podpořit svoji image otevřením kamenných poboček. Nové prodejny ovšem obvykle nabízejí kromě možnosti prohlédnout si zboží i nevšední zážitek z nákupu.

Naposledy koncem července otevřely v pražském OC Nový Smíchov nový obchod partnerské značky Modivo a Eobuv.cz. V prodejně se kombinuje nákup v kamenné prodejně s hi-tech digitální zkušeností a ve spolupráci se společností Nanovo nabízí tzv. phygital koncept, propojující fyzický svět s digitálním prostředím. Místo regálů s oblečením a botami zde zákazníci najdou velkoformátové displeje prezentující aktuální nabídku či tablety, na nichž si mohou vyhledat a objednat zboží podle požadovaných parametrů.

Podobně prodejnu se zážitkem otevřela rovněž koncem července značka Notino, online prodejce parfémů a kosmetiky. Nachází se v Brně v ulici Česká. Přestože se jedná o její sedmý obchod, tentokrát je mnohem větší než ty předchozí, a navíc nabízí čtyři studia pro diagnostiku pleti i vlasů. Disponuje také patentovaným přístrojem AirParfum, díky kterému si zákaznice mohou vyzkoušet desítky vonných složek a vybrat si tak parfém na míru.

V druhé polovině srpna plánuje otevřít svou druhou prodejnu v Praze i slovenská společnost Dedoles. Zatím provozuje jednu prodejnu v OC Galerie Nové Butovice a také celkem sedm kiosků v obchodních centrech v Praze, Brně, Ostravě a Liberci. Internetový e-shop Mall.cz otevřel na začátku července v Brně v ulici Vídeňská svůj první velký showroom Mall Mega Shop. Na prodejní ploše o rozloze 590 m² nabízí výstavní stánky značek, jako je Samsung, Lamax, Nikon, Lego nebo Mattel.

Herbadent, český výrobce bylinných přípravků pro ústní hygienu, otevřel začátkem července první vlastní pop-up prodejní místo v pražském OC Nový Smíchov. V prodejně budou moci zákazníci zakoupit vše z aktuální nabídky firmy a zároveň má sloužit jako další kanál pro získávání zpětné vazby. Pokud se osvědčí, jsou v plánu i další.

Tržby obchodních center převyšují loňské výsledky

pátek 6. srpna 2021

Třetí kamennou prodejnu otevřel v březnu Bikero, prodejce kol, lyží a sportovního zboží, v multifunkčním areálu BB Centra na Praze 4. Dosud měla firma dvě prodejny, v Hradci Králové a na Praze 7. Letos navíc zavedla na své obchody nový koncept s názvem „Bike-air connect“, kdy si zákazník primárně vybere vše online a v prodejně dořeší detaily. Má možnost vyzvednout si zboží z e-shopu v bikero boxech a zázemí zajišťuje velký sklad při prodejně. V konceptu „Bike-air connect“ se aktuálně připravuje i další prodejna na Praze 6, která se zákazníkům otevře v letos srpnu.

Loni v prosinci otevřela svou vlajkovou kamennou prodejnu v centru Prahy v ulici Na Příkopě česká obuvnická firma Vasky. Nabízí v ní nejen své bestsellery, ale i nové střihy tenisek, pantofle, škálu kožených doplňků a také designové oblečení z merina. Nový obchod je nejen velký, ale navíc disponuje i skladem, díky čemuž mohou zákazníci nakupovat více na místě a nečekat, než se boty vyrobí. Firma má kromě Prahy aktuálně ještě tři pobočky v Brně, v Ostravě a ve Zlíně. V rámci Ostravy se v březnu přestěhovala z Mariánských hor do OC Forum Nová Karolina. V Brně se pak začátkem srpna stěhovala na novou adresu Starobrněnská 287/9, Brno – střed.

V prosinci otevřela své první dvě kamenné prodejny v ČR i americká značka volnočasového oblečení a doplňků Gap, a to v pražském nákupním centru Westfield Chodov a v ostravském Foru Nová Karolina. Následně otevřela značka prodejny ještě v OC Nový Smíchov a ve Fashion Arena Prague Outletu. V OC Smíchov navíc vznikla i speciální prodejna pro děti.

Na začátku prosince otevřel outletovou prodejnu u svého skladu v Jenči u Prahy také e-shop Bonami, který chce Praze navíc otevřít velký showroom, jež bude sloužit jako inspirace pro zákazníky i možnost si zboží vyzkoušet osobně. Firma provozuje čtyři prodejny: tři v Praze (Galerie Butovice, Letňany a Černý Most) a jednu v Brně.

Česká republika stále láká i zahraniční značky, ty často s otevřením svých kamenných poboček čekaly na uklidnění situace po pandemii. Za první pololetí přišly například Primark, Versace, optika Fielmann nebo čistírna Mr. Jeff

Do ČR letos vstoupí nejen Primark, ale i Versace či Chanel

středa 16. června 2021

-zue-