Partneři se připravují na posunutý karlovarský festival

středa, 18. srpna 2021, 13:40 Marketing MediaGuru

Na Mezinárodní filmový festival Karlovy Vary mají jeho partneři již připraveny své letošní aktivace. Jen výjimečně svou aktivitu omezují.

Zdroj: KVIFF

Zdroj: KVIFF

O rok odsunutý 55. ročník Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary se letos koná až koncem srpna místo tradičního začátku letních prázdnin. Byť se změněným datem na filmovou událost se její oficiální partneři připravují jako obvykle. Jen výjimečně své aktivity omezují. 

V okolí Thermalu bude živo

U hotelu Thermal, pomyslného centra festivalu, i tentokrát vyroste Becher Zone. Becherovka pro ni v duchu motta „Skvěle namíchaný život“ nachystala nejen speciální festivalové drinky, které budou míchat barmani z pražského Bugsy’s baru, ale i workshopy vedené ambasadorkou Bárou Ceľuchovou a sérii koncertů, na nichž vystoupí například Prago Union s Bárou Polákovou, Pertless nebo Indy & Wich. „Pro naše návštěvníky jsme přichystali opravdu pestrý program, ať už se zastaví během dne na něco dobrého k jídlu v naší chill zóně, anebo se večer vydají na živé koncerty a party,“ říká Zuzana Vacková, Brand Activation Manager Becherovky.

Becher Zone je postavena na myšlence recyklace, udržitelnosti a produkce minimálního odpadu. Z tohoto důvodu zde není používáno nádobí z jednorázových plastů. Celá zóna je navíc sestavena z použitých lodních kontejnerů, které byly přestavěny do barové podoby.

Program karlovarské Becher Zone, zdroj: Becherovka / JBPR

Program karlovarské Becher Zone, zdroj: Becherovka / JBPR

Před Thermalem se bude nacházet také zóna piva Pilsner Urquell, kde bude dvakrát denně probíhat Maraton čepování, jímž značka odkazuje na své partnerství se zahajovacím filmem festivalu Zátopek. „Naši mistři výčepní se střetnou v souboji v čepování celkem 42 piv na čas, a tato načepovaná piva si pak zdarma vychutnají návštěvníci zóny,“ přibližuje Roman Trzaskalik, marketingový ředitel Plzeňského Prazdroje, s tím, že součástí bude i škola čepování. Čepované pivo se bude podávat rovněž na terase hotelu, kde bude stát retro auto.

Ve středu 25. srpna se bude od 17 hodin konat druhý ročník Běhu výčepních, kteří proběhnou Mlýnskou kolonádou podobně jako ve filmu Vrchní, prchni. „Partnerství s filmem Zátopek připomeneme i během tohoto netradičního běžeckého klání, a to formou startovního čísla 903, které měl Emil Zátopek během Olympijských her v Helsinkách,“ dodává Trzaskalik. 

Dále se bude u hotelu Thermal nacházet Nespresso Café, které se letos představí v novém kabátu, jenž bude více uzpůsoben nákupu kávy s sebou. Návštěvníci se zde budou moct vychutnat nejen kávu, ale i dezerty od cukráře Lukáše Skály. Ten vytvořil také speciální festivalovou novinku – čokoládový dort s Metaxou a kořeněným krémem. Každodenní program přinese Masterclass s ambasadorkou značky nebo Nespresso Talks se zajímavými hosty. V rámci festivalu rovněž vyvrcholí české kolo filmové soutěže Nespresso Talents s tématem „Činy jsou více než slova“ – jména vítězů budou vyhlášena 24. srpna na Industry Party. 

Vedle Thermalu bude opět stát Iqos Lounge, kde bude Libor Bouček zvát na talkshow se svými hosty. V samotném hotelu se bude nacházet také jeden ze dvou Mattoni Eco Life Pointů (druhý bude umístěn u Vřídla), kde bude možné vyzkoušet si zálohovaní PET lahví a plechovek v praxi. Mattoni, jež se stala partnerem festivalu loni, se však představí i na jiných místech Karlových Varů – na Vřídelní kolonádě bude otevřen Mattoni Life Bar, kde bude probíhat hlavní program značky, v Dvořákových sadech bude umístěn Mattoni Life Pop-up Bar. 

Mattoni se rozhodla do Varů přesunout svou každoroční barmanskou soutěž Mattoni Grand Drink, která se dosud konala v Praze. Na ní si 21. srpna světoví barmani změří své síly v míchání nealkoholických koktejlů. O den později se bude konat v Mattoni Life Baru Cirkulární den, který značka připravila ve spolupráci s iniciativou Zálohujme.cz. Na programu bude povídání s Tomášem Klusem a představení jeho nové loutkové pohádky O princezně PEŤce, koncert Pavla Callty nebo zálohomat, kde mohou lidé získat za vrácení PET lahve či plechovky lístek se slevou do Mattoni Muzea v Kyselce.

Od Thermalu k Císařským lázním

Kromě Mattoni se budou na kolonádách a v sadech směrem k Císařských lázním prezentovat i další partneři. V Dvořákových sadech vyroste open air obývací pokoj společnosti Vodafone. „Je reprezentantem místa, kde když jsme doma, také rádi sledujeme filmy. Návštěvníci v něm uvidí reportáže z horkých míst festivalu, a to od Kluků z Prahy. Lidé si budou moci zasoutěžit nebo vyzkoušet chytrá zařízení od výrobce Xiaomi,“ přibližuje tiskový mluvčí firmy Ondřej Luštinec. 

Vizualizace letošní festivalové aktivace společnosti Vodafone v Dvořákových sadech od agentury Wellen, zdroj: Wellen / Vodafone

Vizualizace letošní festivalové aktivace společnosti Vodafone v Dvořákových sadech od agentury Wellen, zdroj: Wellen / Vodafone

Vodafone chce ve své zóně navodit atmosféru obývacího pokoje, zdroj: Wellen / Vodafone.

Vodafone chce ve své zóně navodit atmosféru obývacího pokoje, zdroj: Wellen / Vodafone.

Ve Varech se tak Vodafone zaměří především na podporu své Vodafone TV, na níž také připraví dvě speciální sekce – jedna bude nabízet filmy z předchozích festivalů, druhá již zmíněná videa Janka Rubeše a Jana Mikulky. 

Vedle toho se budou moct návštěvníci občerstvit na již tradiční „pláži“ a také se stát součástí některé z ikonických scén různých filmů. „Jsme připraveni na romantická ženská srdce, tvrdé chlapy i děti. Jde o snímky: Hra o trůny, Přátelé, Ledové království, Bratrstvo neohrožených a LEGO příběh,“ dodává Luštinec.

V Dvořákových sadech se bude nacházet také laboratoř „Svět bez kouře“, kterou společnost Philip Morris a její značka Iqos představily poprvé letos na pražském Výstavišti. S virtuální postavou profesora Dohořela a za pomocí digitálních rentgenů a holografických boxů se v ní návštěvníci dozví, jaká jsou hlavní rizika kouření klasických cigaret, co se děje při procesu spalování tabáku a seznámí se s principy fungování bezdýmných alternativ. 

Hned vedle Sadové kolonády, na terase kavárny Franz Joseph, vznikne Moët & Chandon Lounge, kde bude možné ochutnat bublinky i podpořit nadaci Pink Bubble, jež pomáhá mladým lidem v boji proti rakovině.

U Mlýnské kolonády bude stát stánek Innogy, jež podporuje karlovarský festival poslední čtvrtstoletí. Návštěvníkům nabídne filmový kvíz i možnost vyzkoušet si dabing. Na programu jsou také talkshow s tvůrci a herci snímků, které energetická firma letos či v nedávné minulosti koprodukovala – Prvok, Šampón, Tečka a Karel, Zátopek, Cesta domů a Stínohra, z minulých let Nabarvené ptáče Václava Marhoula. Pro zájemce se soutěžním duchem má připravené hledání kešek, jejichž nálezci mohou získat dvě vstupenky na večerní projekci. Nabídne také recitály Olgy Lounové, Miraie Navrátila a Slzy v triu. A v neposlední řadě 23. srpna vyhlásí vítěze scénáristické soutěže své Filmové nadace. 

Stánek Innogy na Mlýnské kolonádě, kde si budou návštěvníci moct vyzkoušet dabing nebo zahrát filmový kvíz, zdroj: Innogy / Jan Branc.

Stánek Innogy na Mlýnské kolonádě, kde si budou návštěvníci moct vyzkoušet dabing nebo zahrát filmový kvíz, zdroj: Innogy / Jan Branc.

Oficiální beauty partner festivalu Dermacol vybuduje na Staré Louce svůj květinový stánek, kde bude možné využít líčení i zakoupit něco z exkluzivní limitované edice kosmetiky vyrobené k letošnímu výročí 55 let od založení. Na Tržní kolonádě pak bude možné navštívit Dermacol Kiss Point, kde bude k vyzkoušení dlouhotrvající rtěnka 16h Lip Colour.

U Grandhotelu Pupp si budou návštěvníci moct prohlédnout nejnovější modely značky BMW, která do lázeňského letoviska přiveze i své čistě elektrické BMW iX. K vyzkoušení bude speciální SIM Race simulátor s možností kvalifikace do semifinále, které se bude konat v Salcburku.

Od Thermalu do Smetanových sadů

Druhým směrem od Thermalu se bude jako obvykle v ulici T. G. Masaryka naproti poště nacházet stánek Stop Cafe společnosti Benzina Orlen. Kromě kávy a občerstvení nabídne letos i baristickou show nebo den waflí. Kromě toho vystaví síť čerpacích stanic v Bochově nedaleko města také originální závodní monopost Formule 1.

Ve Smetanových sadech bude letos naopak chybět Mall.cz Park, který dříve nabízel občerstvení, posezení i program. „Naše role a prezentace bude letos menší než v předchozích letech, kdy letošní ročník využijeme především pro setkávání s našimi obchodními partnery,“ vysvětluje tisková mluvčí Mallu Pavla Hobíková. 

Ke komunikaci partnerství poslouží sítě i silnice

Své partnerství karlovarského festivalu hodlají partneři také náležitě komunikovat. Kromě komunikace na místě se bude většina z nich spoléhat na sociální sítě, PR aktivity, ale také na outdoorovou reklamu. Venkovní inzerce v Karlových Varech využije například Becherovka, Mattoni oblékne svého orla před vjezdem do města do filmového hávu a Innogy obranduje bannery na mostech a bigboardy cestu už z Prahy. Kromě toho nasadí pro filmové fanoušky na trase Thermal – Grandhotel Pupp také své rikši zdarma. Vodafone zase připravil online průvodce festivalem.

Návštěvníci festivalu mohou zdarma využít k přesunu na trase Thermal – Grandhotel Pupp i rikši od Innogy, zdroj: Innogy.

Návštěvníci festivalu mohou zdarma využít k přesunu na trase Thermal – Grandhotel Pupp i rikši od Innogy, zdroj: Innogy.

-stk-