Reklamní investice v červenci rostly ve všech mediatypech
Podle hrubých údajů z monitoringu se reklamní výdaje v červenci mírně zvýšily. Nad úrovní loňského stejného období zůstávají i za prvních sedm měsíců roku.
Monitorované reklamní investice směřované do nadlinkových médií byly v červenci meziročně vyšší ve všech sledovaných mediatypech. Celkové meziroční navýšení bylo v červenci jen mírné (+3 %) a bylo rovnoměrně rozloženo mezi všechny mediatypy, ukazují data monitoringu Nielsen Admosphere.
Za období prvních sedmi letošních měsíců byl monitorovaný objem investic určených pro reklamu v médiích meziročně vyšší o šest procent. Nejvyšší navýšení náleží podle monitoringu tiskové reklamě, největší objem vykazuje televizní reklama. Venkovní reklama stahuje ztrátu, způsobenou proticovidovými opatřeními, za stejným loňským obdobím ale přeci jen zaostává (-10 %).
Přehled nepostihuje vývoj v internetové reklamě, protože monitoring reklamy zachycuje jen část internetových formátů. Údaje z monitoringu investic také nevyjadřují skutečnou výši investic, kterou média z reklamy získávají. Jde o zhodnocení reklamního prostoru na základě ceníkových cen.
-mav-