Vzestup chytrých měst je motorem digitálního outdooru

neděle, 29. srpna 2021, 07:30 Outdoor MediaGuru

Rozšiřování reklamních ekosystémů, digitalizace společnosti a rozvoj chytrých měst mají být impulsem pro trh digitálního outdooru (DOOH), ukazuje nová studie.

Zdroj: Shutterstock

Zdroj: Shutterstock

Společnost Alfi, která se zabývá vytvářením cílené interaktivní propagace, představila nový výzkum týkající se digitální venkovní reklamy (DOOH). Tato forma venkovní reklamy je založena na technologiích, které dokáží personalizovat určité typy kampaní, dále také obsahují funkce sledování, retargeting a mohou se přizpůsobovat spotřebitelům i možnostem trhu.

Studie odhaluje, že za silným růstem digitálního outdooru stojí především nové reklamní ekosystémy, sociální sítě a vzestup chytrých měst. Téměř dvě třetiny respondentů z řad vedoucích pracovníků reklamy uvedly, že do roku 2026 předpokládají, že bude mít reklamní trh digitální venkovní reklamy hodnotu 50-55 mld. amerických dolarů. Za silný vzestup může podle studie mimo jiné digitalizace společnosti spojená s pandemií covid-19. Tuto expanzi digitální venkovní reklamy spojuje s modernizaci až 93 % vedoucích pracovníků. Data byla zjištěna na základě dotazování více než stovky odpovědných manažerů letos v červnu, které se uskutečnilo v několika zemích. 

Tvorba DOOH ale vyžaduje vysokou míru kreativity, aby reklama zaujala co nejvíce lidí. Výzkum ukazuje, že zájem spotřebitelů a inzerentů o tento druh propagace čím dál více roste, zvláště když je obsah zajímavý a správně zacílený. Digitální reklama se navíc může sama měnit podle aktuálního počasí. Jednou z hlavních výhod je také fakt, že reklama oslovuje cílové publikum relevantním obsahem, sbírá totiž data o svém okolí, které pak dokáže vhodně použít.

Generální ředitel společnosti Alfi, Paul Pereira, v tiskové zprávě z výzkumu uvedl, že digitální technologie ve venkovní reklamě nabízí inzerentům a značkám větší míru interakce s publikem a nižší náklady než tradiční reklama.

DOOH reklama se může zobrazovat interaktivně ve fyzickém prostředí a dokáže detekovat obličej a rozpoznat pohlaví nebo věk osoby, která se právě dívá. Inzerentům je možné poskytnout data o konkrétní reklamě, která mj. obsahují počet zhlédnutí, reakce a dojmy diváků.

Předpokládá se, že globální průmysl chytrých měst se zdvojnásobí ze 410,8 mld. USD v roce 2020 na 820,7 mld. USD do roku 2025. Proto podle studie inzerenti a značky investují do reklamy v digitálním outdooru, protože digitální prostory budou stále dostupnější. Nahrávat tomu mají i aktivity velkých technologických firem ukončujících podporu cookies třetích stran.

-tšl-