Za mobilní hry utrácejí lidé o 40 % více než před pandemií

čtvrtek, 26. srpna 2021, 07:45 Internet & Mobil, Výzkum MediaGuru

Herní průmysl generuje již několik let největší podíl tržeb z mobilních telefonů. Pandemií tento trend posílil a zatím nevypadá, že by slábl.

Zdroj: Shutterstock

Zdroj: Shutterstock

Přes rok trvající pandemie covid-19 se podepsala i na herním průmyslu. Opakované lockdowny a nucená izolace k němu přivedla více lidí, kteří měli zájem zejména o hry na mobilních telefonech. V březnu loňského roku přesáhl týdenní počet stažení her miliardovou hranici a ani po více než rok tento údaj neklesá. Vyplývá to z aktuální studie 2021 Mobile Gaming Tear Down: Key Trends on Subgenres, Monetization & User Acquisition od společnosti App Annie. 

Za mobilní hry utratili spotřebitelé v prvním letošním pololetí o 40 % více peněz než v době před pandemií – za týden to činilo 1,7 miliardy dolarů (cca 37 miliard korun). Přes 810 herních titulů přitom svým měsíčním výdělkem překročilo milion dolarů, což je ve srovnání s rokem 2019 o 25 % více. Vzrostly také měsíční výdaje v přepočtu na jednotlivá zařízení, a to o 45 % na celkových 9 dolarů (196 korun). Do konce roky by měly celkové tržby mobilního herního průmyslu dosáhnout 120 miliard dolarů (2,6 bilionů korun), což je 3,1x více než u herních konzolí.

„Mobilní herní průmysl zaznamenal za poslední rok významný růst, což vytváří velké příležitosti. Vzhledem k tomu, že se preference spotřebitelů v jednotlivých subžánrech velmi rychle mění, je potřeba neustále držet prst na tepu doby,“ popisuje za App Annie Sam Yang.

Letos zažívá největší nárůst akční překážkové hry typu Join Clash 3D (+37%) a dětské hry jako Toca Life: World (+22 %). Naopak největší pokles zájmu je znatelný u simulačních sportovních her (-17 %). 

Obecně hrají mobilní hry více ženy než muži. Výjimkou je Asie, kde mužští hráči převažují, například v Japonsku (56 % muži) a Jižní Koreji (53 %). Nejvíce se za mobilní hry utrácí  Číně, která tak v tomto ohledu poprvé předbíhá USA. 

-stk-