Studie: Počet sledujících se zvyšuje nejvíc na Instagramu

úterý, 28. září 2021, 07:50 Internet & Mobil, Výzkum MediaGuru

Společnost Emplifi zveřejnila analýzu českého trhu na sociálních sítích za druhý kvartál roku 2021.

Zdroj: Shutterstock

Zdroj: Shutterstock

Podle kvartální analýzy sociálních sítí na českém trhu firmy Emplifi se ve druhém čtvrtletí počet sledujících nejvíce navyšuje na Instagramu. Pro tuto platformu však počty nenarůstají pouze v České republice, ale také celosvětově. Nezvyšují se však pouze počty sledujících, ale také množství příspěvků na jednotlivých sociálních sítích. Zde nejvíce rostou Instagram a Facebook.

Z pohledu interakce se značkami je na Facebooku nejsilnější segment e-commerce. Z analýzy vyplývá, že zabírá 26,5 % z celkové interakce značek. Další populární kategorie jsou například retail a služby.

Celková interakce značek na Facebooku

. Zdroj: Emplifi

Podle studie se nejoblíbenějším typem příspěvku ve druhém kvartálu stalo na Facebooku živé video. Mezi nejaktivnější značky (podle počtu interakcí) na Facebooku patřily ve sledovaném období Fitness.cz, Prague Morning a Lidl Česká republika.

Co se týče nákladů vynaložených na kliky, cost per click (CPC), nejnižší hodnoty vykazují podle zprávy FB Video Feeds, FB Feed a Instagram Feed. Nejnižší hodnota ceny za tisíc impresí, cost per thousand (CPM), je na FB Video Feeds a IG Stories. Zatímco u FB Instream Video jsou obě hodnoty CPC i CPM vyrovnané, u FB Video Feeds, FB Feed a IG Feed se velmi liší.

Zdroj: Emplifi

Zdroj: Emplifi

Efektivita reklamy v podobě míry prokliku (CTR) zaznamenala podle analýzy nejvyšší hodnotu na FB Instream Video a FB Feed.

Zdroj: Emplifi

Zdroj: Emplifi

Nejpopulárnějšími influencery jsou mezi značkami na českém trhu Kristýna Straková, Martina Pártlová nebo například Nikol Leitgeb.

Nejlépe vystupujícími firmami na Instagramu jsou westwing.cz s velmi vysokým počtem interakcí, dále také Sneakers & Apparel nebo Aktin.

-tšl-