Studie: Počet sledujících se zvyšuje nejvíc na Instagramu
Společnost Emplifi zveřejnila analýzu českého trhu na sociálních sítích za druhý kvartál roku 2021.
Podle kvartální analýzy sociálních sítí na českém trhu firmy Emplifi se ve druhém čtvrtletí počet sledujících nejvíce navyšuje na Instagramu. Pro tuto platformu však počty nenarůstají pouze v České republice, ale také celosvětově. Nezvyšují se však pouze počty sledujících, ale také množství příspěvků na jednotlivých sociálních sítích. Zde nejvíce rostou Instagram a Facebook.
Z pohledu interakce se značkami je na Facebooku nejsilnější segment e-commerce. Z analýzy vyplývá, že zabírá 26,5 % z celkové interakce značek. Další populární kategorie jsou například retail a služby.
Celková interakce značek na Facebooku
Podle studie se nejoblíbenějším typem příspěvku ve druhém kvartálu stalo na Facebooku živé video. Mezi nejaktivnější značky (podle počtu interakcí) na Facebooku patřily ve sledovaném období Fitness.cz, Prague Morning a Lidl Česká republika.
Co se týče nákladů vynaložených na kliky, cost per click (CPC), nejnižší hodnoty vykazují podle zprávy FB Video Feeds, FB Feed a Instagram Feed. Nejnižší hodnota ceny za tisíc impresí, cost per thousand (CPM), je na FB Video Feeds a IG Stories. Zatímco u FB Instream Video jsou obě hodnoty CPC i CPM vyrovnané, u FB Video Feeds, FB Feed a IG Feed se velmi liší.
Efektivita reklamy v podobě míry prokliku (CTR) zaznamenala podle analýzy nejvyšší hodnotu na FB Instream Video a FB Feed.
Nejpopulárnějšími influencery jsou mezi značkami na českém trhu Kristýna Straková, Martina Pártlová nebo například Nikol Leitgeb.
Nejlépe vystupujícími firmami na Instagramu jsou westwing.cz s velmi vysokým počtem interakcí, dále také Sneakers & Apparel nebo Aktin.
-tšl-