Česká centrála cestovního ruchu plánuje digitalizaci do roku 2024

pátek, 22. října 2021, 11:30 Aktuality, Marketing, Internet & Mobil MediaGuru

Czech Tourism pracuje na dvou projektech eTurista a GDS, které by měly snížit administrativní zátěž podnikatelům v cestovním ruchu.

Zdroj: FB Jihočeská centrála cestovního ruchu

Zdroj: FB Jihočeská centrála cestovního ruchu


Česká centrála cestovního ruchu CzechTourism pracuje společně se svým zřizovatelem Ministerstvem pro místní rozvoj ČR na dvou digitálních projektech - eTurista a GDS (Globální distribuční systém) pro soustředění nabídky a prodej zážitků a služeb na jednom místě.

Projekt eTurista by měl snížit administrativní zátěž podnikatelům v cestovním ruchu, přinese data o turistech v České republice v reálném čase a usnadní výběr místních poplatků. Bude financován z Národního plánu obnovy, kde je na jeho realizaci alokováno 30 mil. korun. Funkční systém s napojením na ubytovatele by měl být dokončen do konce roku 2024.

„V současné době podnikatelé v cestovním ruchu nevidí, kolik se vybere a kam směřují příjmy z místních poplatků v obci, ve které podnikají. Současně mnoho obcí místní poplatky kvůli administrativní zátěži vůbec nevybírá. Jedním z cílů projektu eTurista je poskytnout obcím jednoduchý nástroj pro jejich výběr,“ říká Jan Herget ředitel CzechTourism.

Projekt GDS propojí nabídky destinačních společností, provozovatelů a poskytovatelů turistických atraktivit a turisté tak budou moci z jednoho místa nejen plánovat jaká místa navštíví, ale také například rezervovat nebo zakoupit vstupenky. Také vytvoření GDS bude financováno z Národního plánu obnovy a celkové náklady by neměly překročit 20 mil. korun. Spuštění systému je rovněž plánováno na rok 2024.

„V Česku jsou v cestovním ruchu deseti tisíce podnikatelských subjektů, ale jen ti největší dokáží svoji nabídku digitalizovat a dostat jí na zahraniční trh. Projekt GDS by měl pomoci i těm nejmenším, aby svoji on-line nabídkou mohli oslovit nejen domácí, ale i zahraniční návštěvníky,“ dodává k dalšímu z projektů Jan Herget.

Prague City Tourism spouští kampaň, cílí na evropské trhy

úterý 12. října 2021

-zue-