České značky ženských pomůcek se prosadily i v zahraničí

pondělí, 11. října 2021, 07:40 Marketing, Reklama MediaGuru

Whoop-de-doo, Snuggs nebo Sayu jsou české značky, které ženám nabízejí alternativní a udržitelné menstruační pomůcky. Úspěch mají i v zahraničí.

Ilustrační foto, zdroj: Shutterstock

Ilustrační foto, zdroj: Shutterstock

Menstruační pomůcky dlouho představovaly konzervativní prostředí, kde byly k dostání jen vložky a tampóny. Jejich benefity byly v reklamní komunikaci prezentovány vždy s důrazem na pohodlí, bezpečí a čistotu, které podtrhávaly ženské hrdinky v upjatých bílých kalhotách a modrá tekutina, jež místo příliš naturální krve ilustrovala schopnost vstřebávání. V poslední době však postoje k menstruaci procházejí změnou – v komunikaci je vidět revoluce v podobě nebývalé otevřenosti, kdy si i mainstreamové značky jako Ria nebojí menstruaci detabuizovat a používat skutečně červenou krev. Kromě toho však přibývá i alternativních pomůcek, které se vyznačují udržitelným rozměrem – menstruační kalíšky či speciální opakovaně pratelné menstruační kalhotky. A Česká republika v tomto ohledu nezůstává pozadu, vznikla zde nejedna značka, které se podařilo prorazit i v zahraničí. 

Na pole alternativních menstruačních pomůcek se v poslední době vydala například designérská značka Whoop-de-doo Anny Marešové, jež vešla ve známost se svými Venušinými kulička a vibrátorem. Loni na podzim uvedla vlastní menstruační kalíšek v červené barvě, jehož launch podpořila kampaň na Hithitu. Letos jej podpořila reklamní kampaní.

Whoop-de-doo kampaní podpoří menstruační kalíšek

sobota 24. července 2021

Úspěch nejen v Česku, ale i za hranicemi

Kromě toho zde vznikly před dvěma lety i značky, které nabízejí menstruační kalhotky, jako je Snuggs a Sayu. Za Snuggs stojí Linda Šejdová a Tomáš Zahradník, za Sayu Jana Mohlová se svým bratrem Pavlem Hníkem a budoucí snachou Magdalenou Gucfovou. Oběma značkám se daří oslovovat nejen tuzemské zákaznice, ale i ty zahraniční. 

Snuggs nyní používá již 115 tisíc zákazníků všech věkových kategorií. „Každý má jinou motivaci, proč kalhotky zkusit. Někdo se chce zbavit nepohodlí, mít méně starostí kolem menstruace, někdo by zas rád cítil větší pocit ochrany. V neposlední řadě je velká skupina lidí, která preferuje produkty šetrnější k životnímu prostředí,“ popisuje Linda Šejdová s tím, že byly kalhotky k dostání jen přes vlastní e-shop, nyní je lze koupit i v kamenných prodejnách Dm drogerie markt a prostřednictvím specializovaných online partnerů. 

Doposud značka prodala přes 350 tisíc kusů kalhotek a do konce roku by měla dosáhnout na půl milionu, přičemž vedle České republiky prodává také na Slovensku, v Německu, Rakousku, Nizozemsku a Francii. „Velmi nás těší Německo, kde jsme se během krátké doby dostali na obrat srovnatelný s tím českým. Chceme vybudovat silný brand a tým, prosadit se v západní Evropě, mít mezinárodní komunitu zákazníků a vyvíjet pro ně udržitelné a životměnící produkty,“ vysvětluje Linda Šejdová. 

Zdroj: FB Snuggs

Zdroj: FB Snuggs

Značka Sayu, jež své druhé narozeniny oslaví 5. listopadu, měsíčně prodá dva až tři tisíce kalhotek. Oslovuje přitom nejen menstruující ženy, ale také ty, které trápí inkontinence. Kupují je tedy i těhotné ženy, po porodu či po klimakteriu. 

K dostání jsou kalhotky Sayu kromě vlastního e-shopu i u partnerských online obchodů a ve vybraných kamenných prodejnách v České republice a na Slovensku. „Hlavně nás oslovují prodejci, které se zaměřují na zdravý životní styl nebo udržitelnou módu,“ přibližuje Jana Mohlová s tím, že v plánu je také otevření podnikové prodejny. „Několik měsíců jsou nyní naše kalhotky k dostání i ve Švýcarsku. Zatím pouze v zastoupení jednoho modelu, ale zájem je o ně velký zájem, což nás hodně těší,“ dodává.

Laskavost k sobě i příjemné emoce spojené s menstruací

Z pohledu marketingu se obě dvě značky profilují rozdílně. Zatímco Snuggs zdůrazňuje laskavost k sobě, druhým a planetě, komunikace Sayu se vyznačuje především ženskostí, elegancí a vzbuzováním příjemných emocí spojených s menstruačními dny. „Pro vizuální prezentaci hodně dbáme na výběr modelek s různými typy postav, žádné nereálné ideály krásy. Žena pak už při nákupu ví, jak na ní budou kalhotky vypadat,“ zdůrazňuje Jana Mohlová. Dalším rozměrem komunikace je praktická část o funkci a správné údržbě kalhotek. Právě ta totiž prodlužuje životnost a s tím spojenou udržitelnost produktu. 

Sayu klade v prezentaci důraz na výběr modelek s různými typy postav, zdroj: Sayu.

Sayu klade v prezentaci důraz na výběr modelek s různými typy postav, zdroj: Sayu.

Mezi komunikačními kanály hrají pro obě dvě značky zásadní roli sociální sítě, zejména Facebook a Instagram. Své místo mají v jejich marketingovém mixu také influenceři, kteří si kalhotky vyzkouší a pak o nich referují. Snuggs kromě toho neváhá investovat i do televize, rádia či outdooru. „V listopadu se třeba poprvé ukážeme v primetimu na německé televizi,“ prozrazuje Linda Šejdová. 

A Sayu se zase po zlepšení pandemické situace chce zaměřit na pořádání offline eventů. „Rádi bychom byli s našimi zákaznicemi v osobním spojení. Těšíme se, až je poznáme naživo. Nabízí se i forma diskuzí. Menstruační kalhotky jsou pro spoustu žen ještě neprobádaný terén, něco nepředstavitelného. Chceme jim vzít nejistoty, vysvětlit, že používání menstruačních kalhotek je jednoduché a opravdu příjemné. Navíc bezpečné,“ doplňuje Jana Mohlová. 

-stk-