Flema: Grand Prix má Ikea za bezpečný domov, tituly pro Triad a Prazdroj
Hlavní cenu v letošním ročníku mediální soutěže Flema získala Ikea, která s kampaní Za bezpečný domov bodovala hned v několika kategoriích. Titul Inovativní autor patří agentuře Triad Advertising a titul Inovativní zadavatel Plzeňskému Prazdroji.
Nejlepší kampaní v letošním ročníku soutěže Flema Media Awards, která oceňuje inovátorský přístup v mediálním pánování, se stala kampaň společnosti Ikea s názvem Za bezpečný domov, upozorňující na problém domácího násilí. Na kampani se podílela agentura Triad Advertising. Tato kampaň si odnesla hned tři prvenství v kategoriích: Grand Prix, Nejodvážnější počin a Nejlepší velká kampaň.
Agentura Triad Advertising pobrala v letošním ročníku nejvíce prvenství a odnesla si tak titul Inovativní autor. Vedle kampaně pro řetězec Ikea bodovala v letošním ročníku i s kampaněmi pro Plzeňský Prazdroj. Práce pro značku Gambrinus - Výkopná 2020, podporující amatérské fotbalové kluby, zvítězila v kategorii Nejlepší využití engagementu.
Televizní a onlinová kampaň pro Pilsner Urquell, poukazující na šetrný přístup k životnímu prostředí výměnou hliníkové fólie na lahvi Pilsner Urquell za papírový krček, získala titul Nejlepší malá kampaň.
Plzeňský Prazdroj si odnesl cenu i v kategorii Nejlepší využití OOH. Pro značku Radegast instaloval společně s agenturou Wavemaker Czech na jednom z nejfrekventovanějším místě v Ostravě bigboard ke sběru dešťové vody, která pak byla využita pro zavlažování veřejné zeleně. Díky získaným prvenstvím připadl společnosti Plzeňský Prazdroj v letošní soutěži titul Inovativní zadavatel.
Dvě vítězství v letošním ročníku vybojovaly agentury skupiny Omnicom Media Group. Agentura PHD ve spolupráci s divizí Fuse získala v kategorii Nejlepší využití TV ocenění za zábavně-edukativní pořad Komerční banky Cesty z dluhů, vysílaný na TV Prima v hlavním vysílacím čase. Ukazoval rodinám, jak se vyhnout finanční tísni.
OMD Czech rovněž ve spolupráci s Fuse zvítězila v kategorii Nejlepší využití digitálních médií. Vítězství získala za esportovou kampaň pro klienta Dr. Oetker a značku Guseppe. Využila Twitch, YouTube kanál, vytvořila rubriku Guseppe Time v pořadu Mixxxer Esport na Óčku a do spolupráce zapojila streamery sítě Twitch.
V kategorii Nejlepší využití tisku se porota rozhodla udělit nejvyšší ocenění kampani Svoboda zvířat – Okoukáno v cirkusu. Připravila ji agentura Publicis Groupe pro organizaci Svoboda zvířat Plzeň. Kampaň přispěla ke změně zákona, který zapovídá, aby se v českých cirkusech během vystoupení objevovala divoká zvířata. Součástí kampaně byla i dětská kniha říkanek, ovšem s kontroverzním obsahem, který byl určen poslancům a senátorům.
S influncery nejlépe pracovala slovenská Tatra banka v kampani Bejby Blue, za kterou stojí agentura This Is Locco. Digitálně vytvořená postava Bejby Blue inspirovala mladé k dosažení úspěchu díky smysluplnému využití času stráveného s online médii.
A v kategorii Nejlepší využití dat uspěla také slovenská kampaň, konkrétně Slovenská spořitelna a agentura Wavemaker Slovakia. Využily data o tom, kam existující klienti banky investují a potenciálním klientům ukázaly, jak přicházejí o investiční příležitosti. Hlavním motivem bylo porovnání doručované prostřednictvím datově cílených bannerů, které ukazovalo, o kolik potenciální klienti přicházejí.
Sazka, Metrozoom a Isobar vybojovaly první místo v kategorii Nejlepší využití real-time marketingu. Dynamický nosič umožnil každou minutu v reálném čase promítat automaticky upravené 10vteřinové spoty na digitálních CLV obsahující přesný čas a stav právě probíhajícího zápasu s aktuálním kurzem, který se v průběhu času měnil stejně jako na webu, v aplikaci či online banneru.
„Letos nás velmi pozitivně překvapila kvalita soutěžních prací. V některých kategoriích bylo opravdu velmi těžké vybrat vítěze. Hlasování byla extrémně těsná, a některé z kampaní by jistě nezapadly ani na mezinárodních soutěžích,“ uvedl k výsledkům 16. ročníku Hynek Cimoradský, managing director pořádající společnosti Flemedia.
Vítěze z 55 přihlášených prací vybralo 81 odborníků v oblasti mediálního plánování a marketingové komunikace z řad zadavatelů, médií a reklamních i mediálních agentur, ve dvou kolech hodnocení.
Vyhlášení výsledků proběhlo ve čtvrtek večer v pražském Divadle X10 na slavnostním galavečeru. Večerem provázel Matouš Rajmont a Hynek Cimoradský, vystoupilo uskupení Mask Bureau.
Přehled vítězů soutěže Flema 2021
Název kampaně | Autor | Zadavatel | Země |
Nejlepší využití OOH | |||
Radegast - Každá kapka má smysl | Wavemaker Czech | Plzeňský Prazdroj | CZ |
Nejlepší využití tisku | |||
Svoboda zvířat - Okoukáno v cirkusu | Publicis Groupe | Svoboda zvířat Plzeň | CZ |
Nejlepší využití TV | |||
Komerční banka – Cesty z dluhů | PHD, Fuse | Komerční banka | CZ |
Nejlepší využití digitálních médií | |||
Guseppe - O level vyšší pizza! | OMD Czech, Fuse | Dr. Oetker | CZ |
Nejlepší využití influencera | |||
Tatra Banka - Prva digitálna osobnosť na Slovensku - Bejby Blue | This Is Locco | Tatra Banka | SK |
Nejlepší využití engagementu | |||
Gambrinus - Výkopná 2020 | Triad Advertising | Plzeňský Prazdroj | CZ |
Nejlepší využití dat | |||
Slovenská sporiteľňa - Aj ľudia ako Vy investujú | Wavemaker Slovakia, Screenstein | Slovenská sporiteľňa | SK |
Nejlepší využití real-time marketingu | |||
Sazkabet - první skutečně dynamická digitální OOH reklama v ČR | MetroZoom, Isobar Czech Republic | Sazka | CZ |
Nejlepší malá kampaň | |||
Pilsner Urquell - Někdy i detail může být velká věc | Triad Advertising | Plzeňský Prazdroj | CZ-SK |
Nejlepší velká kampaň | |||
IKEA - Za bezpečný domov | Triad Advertising | Ikea Česká republika | CZ-SK |
Nejodvážnější počin | |||
IKEA Za bezpečný domov | Triad Advertising | Ikea Česká republika | CZ-SK |
Grand Prix | |||
IKEA Za bezpečný domov | Triad Advertising | Ikea Česká republika | CZ-SK |
Inovativní autor | |||
Triad Advertising | |||
Inovativní zadavatel | |||
Plzeňský Prazdroj |
-mav-