KFC rozšíří počet restaurací do konce roku na 115

čtvrtek, 21. října 2021, 12:45 Aktuality, Retail MediaGuru

KFC plánuje ještě do konce roku otevřít čtyři nové restaurace a rozšíří tak jejich počet v Česku na 115. Zájem je i o rozvoz, který zaznamenává nárůst o 50 %.

KFC letos otevře celkem sedm nových poboček, tři již otevřelo a další čtyři plánuje do konce roku, zdroj: KFC

KFC letos otevře celkem sedm nových poboček, tři již otevřelo a další čtyři plánuje do konce roku, zdroj: KFC

KFC, řetězec rychlého občerstvení, plánuje ještě do konce letošního roku otevřít čtyři restaurace: v Táboře, v Praze, u D1 v Ivanovicích a v Trutnově. Letos dosud otevřel tři nové restaurace (v Příbrami, v Praze na Strakonické a na D10 v Příšovicích ve směru na Turnov). Celkem tak bude mít letos řetězec 115 poboček. „Příští rok bychom rádi uzavřeli s číslem 120,“ říká k budoucnosti Libor Hubík, prezident značky KFC pro Česko, Rakousko a Německo.

Nové restaurace se KFC snaží otevírat s možností drive in, a to kvůli obavám z příchodu další pandemie. Právě tento způsob prodeje se v pandemii osvědčil. Nové restaurace plánuje stavět u dálničních tahů nebo se soustředí na vytíženější silnice v regionech.

KFC také dobře hodnotí služba KFC Rozvoz, která zažila letos ve srovnání s rokem 2020 výrazný růst. „V porovnání s minulým rokem se počet transakcí z rozvozu zvedl o 50 %,” uvedl Libor Hubík. Rozvoz tvoří 15 % z celkových objednávek. Oproti období před pandemií zároveň stoupla i hodnota průměrné objednávky, a to přibližně o 10 %. Služba je aktuálně dostupná ve 37 městech, nejnověji v Příbrami. KFC má vlastní flotilu, kterou pokrývá okolo 65 % objednávek, zbytek se uskuteční přes partnery.

Kiosky má KFC na 97 % poboček a plánuje jejich počet rozšířit, zdroj: MediaGuru.cz

Kiosky má KFC na 97 % poboček a plánuje jejich počet rozšířit, zdroj: MediaGuru.cz

Objednávky probíhají přes mobilní aplikaci, kterou si stáhlo více než půl milionu lidí. Každý měsíc ji pak využije přes 150 tisíc zákazníků. Dalším prodejním kanálem je služba KFC Collect. Od spuštění v roce 2019 zákazníci uskutečnili přes 350 tisíc objednávek. „Průměrná hodnota objednávek je až o ⁠60 % vyšší než na pokladnách restaurací,” uvádí Libor Hubík.

Další možností bezkontaktního objednání jsou samoobslužné kiosky, které nahrazují klasické pokladny. I když kiosky vzhledem k uzavření restaurací fungovaly pouze omezeně, ihned po rozvolnění se k nim většina zákazníků vrátila. „Od března 2021 podíl samoobslužných kiosků nepřetržitě roste, každý měsíc o několik procentních bodů,“ upřesňuje Libor Hubík. V poslední době atakují samoobslužné kiosky hranici půl milionu transakcí měsíčně. Průměrná hodnota objednávky je téměř o 20 % vyšší než u běžného objednání u obsluhy. Kiosky má KFC na 97 % poboček a plánuje jejich počet ještě rozšířit ze tří na případných šest. Také chce více zpřehlednit nabídku, kterou na nich zákazník uvidí.

KFC letos otevře další tři restaurace, roste rozvoz

čtvrtek 17. září 2020

-zue-