Media Club navýší pro rok 2022 reklamní ceny o 11 až 16 %
Media Club pro příští rok navýší ceny televizní reklamy v rozmezí od 11 do 16 %. Svoji obchodní politiku na příští rok představil ve čtvrtek odpoledne.
Zastupitelství Media Club, které patří společně s TV Nova k hlavním hráčům na trhu televizní reklamy, zvýší pro rok 2022 základní cenu reklamy CPP o 10 % až 15 % v závislosti na velikosti objemu, který klient objednává. Čím je tento objem vyšší, tím je vyšší i nárůst ceny. S úpravami indexů představuje průměrná inflace pro příští rok 11 až 16 %. Obchodní politiku Media Clubu pro rok 2022 představil komerční ředitel Vladimír Pořízek.
Prodejní cílovou skupinou je nadále 15-69 a beze změny zůstává rozdělení dne na prime time (17.30–23.30) a off prime time (23.30–17.30). Platí také stávající balíčky Total a Exclusive pro cílovou skupinu 15-69 a dětský bundle 4-14. V portfoliu Media Clubu také pokračují všechny stávající TV stanice. Poměr zastupovaných stanic v reklamním prodeji v bundlu Exclusive i Total se od ledna mění podle aktuální sledovanosti TV stanic. Stejně jako loni bude možné nakoupit obchodní sdělení formou společného nákupu na všech TV stanicích zastupovaných Media Clubem.
Media Club chce rovněž pokračovat v propojování jednotlivých mediatypů a zařadí metriku eGRP do televizního prodeje. Pro příští rok pak nově zavádí bundly pro různé cílové skupiny klienta. Klient si jich bude moci vybrat více. Celkem je definováno 25 cílových skupin (podle věku, pohlaví atp.) a jednotlivé TV stanice v něm budou zastoupeny podle zvolené cílové skupiny. Tím by mělo dojít k vylepšení afinity reklamních kampaní. „Každý bundle je navržen pro maximalizaci zásahu a afinity kampaní v příslušné cílové skupině, a to i díky obsahu digitálních eGRP," uvedl Pořízek.
Sezónní indexy se zvyšují pro červenec až září a rovněž pro první část prosince (1.-24.12.). Zvyšuje se také příplatek za super break (vysílaný ve 20:15) o 20 %.
Klienti Media Clubu mohou stejně jako v předchozích letech získat i motivační slevy za včasný podpis. Za uzavření do 1. prosince 2021 budou mít zachovaný off prime time koeficient na úrovni 0,85 a prime time index na 1,05. Za uzavření do 13. ledna 2022 získají off prime time index 0,90 a prime time index 1,05.
Media Club chce také reagovat na aktuální trendy, představované mj. nárůstem zpětného zhlédnutí nebo sledovanosti obsahu na vyžádání a od jara 2022 omezí možnosti pro přetáčení reklamy ve zpětném zhlédnutí. Důvodem je to, že diváci si v odloženém sledování zvykli reklamu přetáčet. „Od 1. března zamezíme operátorům přetáčení reklamy a omezíme ho a budeme se snažit nahradit tuto reklamu tak, aby breaky nebyly tak dlouhé jako v lineární televizi,“ sdělil Pořízek s tím, že řešení bude více – od zkrácení reklamy po zařazení dynamické (online) reklamy nebo za příplatek možnosti sledovat obsah bez reklam.
Media Club i nadále vedle stanic skupiny Prima zastoupí pro rok 2022 hudební stanice skupiny Óčko, kanály skupiny Barrandov, komediální stanici Paramount Network, dětský kanál Nickelodeon a Nick Jr., hudební stanici Retro a kanály zastupované Atmedia Czech.
-mav-
Aktualizováno v pátek 22.10. 2021 ve 12:30 o upřesnění cenového navýšení, upravili jsme titulek