Nova zvýší cenu TV reklamy pro rok 2022 o 12,5 %

čtvrtek, 21. října 2021, 14:55 TV MediaGuru

Televizní skupina Nova přistupuje ke zvýšení cen televizní reklamy pro rok 2022 o 12,5 %, říká ředitel Jan Vlček.

Jan Vlček, zdroj: TV Nova

Jan Vlček, zdroj: TV Nova

Televizní skupina Nova zvýší pro rok 2022 cenu reklamy o 12,5 %. Úprava měsíčních koeficientů se v rámci GRP kampaní promítne do zdražení měsíců mimo klasickou hlavní sezonu. Konkrétně se jedná o únor, březen, červen, září a první část prosince. Koeficienty stopáží zůstávají na stejné výši jako letos, uvedl pro MediaGuru.cz Jan Vlček, obchodní ředitel a zároveň jeden ze dvou generálních ředitelů TV Nova.  

Zdražení se bude týkat i sponzoringových kampaní, kde dochází k úpravám koeficientů jednotlivých měsíců. Kromě března (zůstává na bázi 1,00) zdraží všechny měsíce od ledna do srpna.

Zvýšení cen odůvodnil Jan Vlček tím, že televizní trh je ovlivněn jako zbytek ekonomiky signifikantním růstem cen na vstupech. „Specificky navíc je televizní trh ovlivněn extrémním růstem poptávky,“ zopakoval s tím, že Nova výrazně navýšila investice do programu. V říjnu uvedla na trh nový kanál Nova Lady a upravila zaměření některých svých tematických stanic.  

Právě příchod nové stanice přinese mírnou úpravu rozložení kanálů skupiny Nova v reklamním balíčku tak, že o 2 % posílí tematické stanice na úkor hlavní Novy. Další změnou je off prime time pásmo, které dozná mírného zvýšení. V rámci ostatních mediálních kanálů (OMK, tj. internet, placené stanice, sponzoring a product placement) pak dostanou klienti možnost využít navýšené slevy na CPP u stanice Nova Sport a product placementu, do kterého spadá nově i Voyo.

„Cítíme, že poptávka po reklamě je vysoká, a zvýšený zájem očekáváme i v roce příštím. Zároveň neděláme žádné zásadnější změny, konstrukce naší obchodní politiky je již několik let stabilní a je postavena na pilířích, které se u klientů osvědčily. Jedná se o kvalitní obsah a efektivnější oslovování cílových skupin, které jsou pro inzerenty atraktivní, jde primárně o mladší cílovou skupinu, která je zajímavá pro většinu našich klientů. V neposlední řadě je to délka reklamního breaku – pro diváka komfortní a pro inzerenta výhodná v tom, že se neztratí ve velkém balíku reklam a je tak snadněji zapamatovatelný,“ přiblížil Jan Vlček.

Také výhled Novy pro rok 2022 je optimistický. „Očekáváme nadále vysokou poptávku, což dokládají i objemy již uzavřené na rok 2022,“ dodal. Televize podle jeho slov demonstrovala v průběhu pandemie covid-19 i po ní, že je nejsilnějším mediatypem, který dokáže pro své klienty dodávat spolehlivé a cenově nejefektivnější výsledky.

-mav-