Společnost Prague City Tourism představila na letošním ročníku Designbloku nový vizuální styl, prostřednictvím kterého bude prezentovat Prahu domácím i zahraničním návštěvníkům. Nová vizuální identita je součástí projektů kultivace cestovního ruchu v hlavním městě. Kromě nového loga se propíše do všech aktivit, objeví se v nové podobě suvenýrů, ve vizuálních prvcích, ale i v samotné podstatě prezentace značky. Základem má být autentičnost s cílem představit metropoli pomocí lidí, kteří v ní žijí.
Praha chce ve spolupráci s Prague City Tourism a v souladu s novou koncepcí turistického ruchu proměnit vnímání města. Nová vizuální identita má pomoci představovat Prahu jako autentickou kulturní metropoli, nikoliv jako levnou večírkovou destinaci či turistický skanzen.
„Novou značku jsme pojali i z pohledu udržitelnosti a cítíme povinnost podporovat lokální komunitu tvůrců a využívat místní služby a obchodní spolupráci,“ říká Jana Adamcová, členka představenstva Prague City Tourism. Praha bude prezentována jako zároveň bohémská, ale i stylová a sofistikovaná, kde se prolínají různorodé vlivy a historické styly a kultury.
V soutěži na nový vizuální styl uspěli se svými návrhy designéři Bohumil Vašák a Petr Štěpán, kteří ve svém řešení pracují s nově vytvořeným písmem z dílny pražského typografa Tomáše Brousila. Cílem bylo navázat na podstatu nové strategie a vyzdvihnout čistý, strohý a kultivovaný styl. Vznikla tak kolekce suvenýrů, série fotografií a spotů.
„Je to další střípek do mozaiky, kdy chceme Prahu prezentovat jako kultivované město. Klientela, kterou chceme v cestovním ruchu oslovovat, očekává vysokou kvalitu estetické prezentace města i jeho atraktivit. Je proto nezbytné právě sem zaměřit pozornost a vyrovnat se tak dalším evropským metropolím,“ uvádí Hana Třeštíková, radní pro kulturu a cestovní ruch.
V rámci nového vizuálního stylu vznikly také nové fotografie a spoty, které zahájí kampaň i v zahraničí během října, prezentují pražské umělce jako například Tata Bojs, smyčcové kvarteto Unique Quartet, nositele Grammy Award Ondřeje Pivce nebo progresivní taneční uskupení Dekkadancers.
Vizuální identita se postupně objeví i na všech památkových objektech ve správě Prague City Tourism, jako je Staroměstská radnice či Petřínská rozhledna atd. Stejně tak se promění prezentace marketingových kampaní v ČR i zahraničí či v nových edicích tiskovin. Implementace vizuálního stylu bude probíhat do konce roku 2021. Suvenýry, které byly představeny již v srpnu, byly doplněny o další a je možné je zatím zakoupit na e-shopu nebo například na Petřínské rozhledně a postupně se objeví i exkluzivně u partnerů nebo na Staroměstské radnici.
-zue-