Twitter láká tvůrce audioobsahu na peníze
Sociální síť má s audioformátem ambiciózní plány. Chystá placený tréninkový program pro nadějné autory i lepší vyhledávání obsahu.
Zájem o mluvené slovo zažehnutý aplikací Clubhouse neustane. Myslí si to alespoň provozovatelé Twitteru, kteří svému formátu Spaces věnují řadu novinek a vylepšení. V první řadě oznámili plány na vznik akcelerátoru s názvem Spark pro potenciálně zajímavé autory. Ti mají během tříměsíčního „výcviku“ dostat stipendium v celkové výši 7500 dolarů (164 tisíc korun), reklamní kredity v hodnotě 1500 dolarů (33 tisíc korun) za účelem propagace vlastní tvorby, exkluzivní přístup k novým twitterovým funkcím a příležitost nechat své úspěšné Spaces ještě zvýhodnit doporučovacími algoritmy sociální sítě. Ne každý se ale do programu dostane. Ucházet se o místo v něm mohou jen lidé starší 18 let žijící ve Spojených státech, kteří mají více než pět tisíc aktivních followerů a zároveň jsou ochotni se zavázat k vytvoření alespoň dvou audioseancí za týden. Twitter sbírá přihlášky do 22. října.
Žadatelé se podle všeho nebudou moci spoléhat na své dosavadní zkušenosti s podobnými iniciativami, někoho možná minulé zážitky dokonce odradí. Server The Verge připomíná, že Spaces Spark jde poněkud jiným směrem, než jakým fungoval program na podporu tvůrců audiomístností na Clubhouse. Ten měl místo vyplácení měsíčního příspěvku především propojovat kreativní jedince se značkami kvůli navázání komerční spolupráce. Řada z nich ale ničeho takového nedosáhla, respektive neviděla perspektivu po vypršení podpůrného programu. Ani Twitter ale nepřináší odpovědi na otázku, jaká budoucnost čeká stipendisty po tříměsíčním zácviku. Mohou nicméně doufat, že během 90 dní budou míst dostatek prostoru k objevení takového typu obsahu, za jehož konzumaci jsou uživatelé ochotni platit. Právě různé formy předplatného Twitter postupně spouští do ostrého provozu. Už před několika týdny navíc sociální síť ohlásila, že majitelé twitterových účtů si budou moci posílat spropitné prostřednictvím kryptoměny bitcoin.
Firma zároveň představila několik vylepšení, která by k audiovysílání mohla přilákat větší publikum. V těchto dnech nejprve mezi anglickojazyčné uživatele iOS rozšiřuje novou ikonku na ovládacím panelu Twitteru. Po jejím rozkliknutí se zobrazí seznam probíhajících Spaces s tematikou, která by měla být co nejbližší zájmům uživatele. Ostatní operační systémy a jazykové mutace aplikace mají následovat. Získávání posluchačů by navíc měla autorům hlasových místností usnadnit ještě jedna novinka – možnost rozesílat na vysílání pozvánky prostřednictvím soukromých zpráv.
Nehledě na rozvoj audia a placených služeb, z nichž si Twitter bere provizi, společnost nezapomíná ani na displejovou reklamu a drží si svůj obchodní model. Bruce Falck, který je ve firmě zodpovědný za vývoj nových produktů, ve středu ohlásil experiment v podobě zobrazování většího množství inzerce. Reklama nově nasazená také mezi jednotlivé odpovědi v tematickém vláknu by se měla prozatím ukazovat jen omezenému okruhu lidí. Pokud se však Twitteru povede i díky zatraktivnění Spaces přilákat více aktivních uživatelů, snadněji se mu budou získávat také inzerenti. A tím hůře se bude Twitteru přestávat s hledáním nových míst pro jejich reklamu.
-riv-