Disney+ získala méně zákazníků, než se očekávalo
Streamovací služba Disney+ získala ve čtvrtém čtvrtletí svého finančního roku 2,1 milionu zákazníků. Celkem jich evidovala 118,1 milionů.
Americká filmová a zábavní společnost Walt Disney se ve čtvrtém čtvrtletí svého finančního roku vrátila k čistému zisku, vydělala 159 milionů dolarů (3,5 miliardy Kč) proti ztrátě 710 milionů USD před rokem. Její streamovací služba ale získala za čtvrté čtvrtletí nejméně předplatitelů od svého spuštění. Firma to uvedla ve své výsledkové zprávě.
Streamovací služba Disney+ ve čtvrtletí získala 2,1 milionu zákazníků, což je méně než polovina předplatitelů, které si za stejné období zajistila konkurenční společnost Netflix. Analytici v anketě společnosti Factset předpokládali, že Disney+ získá 10,2 milionu zákazníků.
Za odhady analytiků zaostal i zisk divize zábavních parků, třebaže parky byly po období protipandemických uzávěr již v uplynulém čtvrtletí otevřené. Kapacitní omezení ale přetrvávají. Čtvrté čtvrtletí skončilo 2. října.
Na začátku října dosáhl počet platících předplatitelů služby Disney+ 118,1 milionu. Včetně služeb Hulu a ESPN+ činil počet zákazníků streamingu této společnosti 179 milionů. Netflixu v období od července do září přibyly čtyři miliony abonentů, celkem jich má téměř 214 milionů.
Šéf společnost Bob Chapek se v konferenčním hovoru s analytiky držel předchozí predikce, podle níž by do konce fiskálního roku 2024 mělo službu Disney+ využívat 230 až 260 milionů předplatitelů. Někteří investoři ovšem nejsou přesvědčeni o tom, že společnost Disney tuto prognózu splní, uvedl analytik serveru Investing.com Haris Anwar.
Společnost představila rozsáhlý seznam připravovaných titulů. Chapek uvedl, že většina stěžejních produktů značek Disney, Marvel a Star Wars se na Disney+ objeví od července do září příštího roku.
Společnost Disney také nedosáhla odhadu analytiků ohledně tržeb. Ty jí ve čtvrtém kvartálu vzrostly asi o 26 procent na 18,5 miliardy dolarů.
Výsledky divize zábavních parků i streamingové služby Disney+ poukazují na problémy, kterým společnost čelí v souvislosti s pandemií covidu-19. Otázkou podle analytiků zůstává, jak a kdy se zákazníci vrátí k zábavě na veřejných místech a zda to se to odrazí na výsledcích Disney+.
-čtk-