Facebook zavádí další omezení cílení v reklamním systému

pondělí, 29. listopadu 2021, 07:30 Internet & Mobil MediaGuru

Reklamy, které obsahují nabídky bydlení, zaměstnání a úvěrů, budou mít nově omezený soubor možností cílení.

Zdroj: Shutterstock

Zdroj: Shutterstock

Po nedávném oznámení, že od druhé poloviny ledna příštího roku z důvodu omezení diskriminace odstraní z reklamního systému tisíce potenciálně problematických podrobných zájmových cílení, se Facebook nyní zaměřuje na konkrétní vertikály inzertního obsahu.

Inzerenti, kteří zadávají inzeráty na bydlení, zaměstnání nebo úvěrové příležitosti určené lidem v Evropě, budou muset tyto inzeráty označit jako inzeráty zvláštní kategorie. Reklamy, které obsahují nabídky bydlení, zaměstnání a úvěrů, budou mít nově omezený soubor možností cílení. Do speciální kategorie spadají nejen reklamy naplňující podstatu nových zásad v kreativě a textaci, ale Facebook bude kontrolovat i cílové URL reklam. Reklamní kampaně, které spadají do speciálních kategorií a které nebudou takto nebudou označeny, Facebook zamítne.

Do speciálních kategorií spadají následující produkty a služby:

Bydlení

Inzeráty na prodej nebo pronájem nemovitosti a služeb spojených s bydlením. Patří sem inzeráty na pronájem bytů, dny otevřených dveří, prodej pozemků, realitní služby, dočasné bydlení (například krátkodobé pronájmy, společnosti poskytující rekreační pronájmy), domovy důchodců nebo zařízení dlouhodobé péče. Související služby zahrnují hypotéky a další financování související s bydlením, například pojištění nemovitostí a odhadcovské služby. Do kategorie nespadají hotely a další turistické možnosti ubytování.

Zaměstnání

Inzeráty, které nabízejí informace o placených nebo neplacených pracovních příležitostech. Patří sem inzeráty s názvy pozic, popisy pracovních míst, nabídkami stáží, nabídkami práce na dohodu a inzeráty s podrobnými informacemi o výhodách, které může společnost poskytovat, bez ohledu na konkrétní nabídku práce.

Půjčky, úvěry a leasing

Reklamy propagující úvěrové příležitosti. To může zahrnovat dlouhodobé půjčky, konsolidaci půjček, služby refinancování, financování bydlení nebo automobilu, nabídky kreditních karet včetně reklam na vydavatele karet bez ohledu na konkrétní nabídku.

Konkrétní změny a omezení, které zařazení do speciálních kategorií přinese, se týkají především výrazného omezení možností cílení. Další omezení se týká limitování informací získávaných skrze formulář v reklamním formátu Lead Ads.

  • Inzerenti nebudou moci cílit podle věku, pohlaví nebo poštovního směrovacího čísla.
  • Inzerenti budou moci využít výrazně omezenou nabídku přesných zájmových cílení.
  • Cílení na základě polohy bude mít nastavený minimální poloměr 15 km. To platí pro veškeré cílení na polohu, včetně případů, kdy inzerent vybere adresu či město/obec.
  • Podobná publika vytvářená na základě remarketingových seznamů budou nahrazena speciálním publikem (Special Ad Audience) - to vytvoří lookalike publikum podobně jako doposud na základě podobností v online chování a aktivitě, ale nepoužívá věk, pohlaví, poštovní směrovací číslo ani jiné podobné kategorie.
  • Formuláře formátu Lead ad nově nebudou moci shromažďovat demografické údaje (datum narození, pohlaví, informace o vztahu) a informace o bydlišti uživatele (město, adresa, PSČ).

Možnost přiřadit kampaň do speciální kategorie je v reklamním systému už nyní dostupná. Facebook začne nové zásady vymáhat od 7. prosince 2021.

Autor textu: Tomáš Fišer, Omnicom Media Group