Instagram letos příjmem z reklamy převyšuje Facebook

neděle, 21. listopadu 2021, 08:25 Internet & Mobil MediaGuru

Reklamní výnosy Instragramu mají být letos poprvé na americkém trhu vyšší než v případě sesterské sítě Facebook, uvádí eMarketer. Instragram z pohledu reklamních investic také roste rychleji než Facebook.

Zdroj: Shutterstock

Zdroj: Shutterstock

Reklamní výnosy sociální sítě Instagram mají poprvé v letošním roce dosáhnout na americkém trhu vyššího podílu v celkových příjmech mateřské společnosti, pod kterou patří také Facebook. Podle odhadu serveru  eMarketer.com se v letošním roce u výnosů z reklamy na Instagramu předpokládají tržby ve výši 26 mld. USD, což představuje téměř 53 % celkových reklamních výnosů mateřské společnosti. Příjem z reklamy v USA roste meziročně rychleji Instagramu (+52 %) než Facebooku (+15 %) i přesto, že obě tyto platformy těží z podobných faktorů, které růst ovlivňují, jako jsou například větší investice do e-commerce nebo do videoreklamy s přímou odezvou, dodává server.

Za rychlý růst příjmů z Instagramu může podle eMarketeru také všestrannost využití této sociální sítě. Dvě velmi používané funkce Instagram Stories a Instagram Feed začali využívat influenceři i přímí inzerenti, čímž podpořili prodej reklamy. Podle údajů zveřejněných ve čtvrtletní zprávě Emplifi jsou si značky na sociálních sítích vědomy potenciálu těchto platforem a investice do reklamy na sítích zvyšují. Dále data ukazují, že výdaje za reklamu na sociálních sítích meziročně v období třetího čtvrtletí celosvětově rostly o 43 %.

Emarketer také předpokládá, že podíl Instagramu bude stoupat i nadále rychlým tempem. V roce 2023 má podle odhadu Instagram tvořit na americkém trhu 60,9 % z předpokládaných reklamních tržeb mateřské společnosti Facebook.

Výdaje za reklamu napříč sociálními sítěmi pravděpodobně porostou i v roce 2022, očekává rovněž Emplifi. Firma rovněž poznamenává, že interakce na jednotlivých sociálních sítích se ustálila. Propast mezi Facebookem a Instagramem se ve třetím čtvrtletí 2021 prozatím stabilizoval – na rozdíl od minulých let, kdy se rozdíly zvětšovaly a Instagram stále více předbíhal Facebook. Momentálně je podle zprávy Emplifi interakce na Instagramu 6,1x vyšší než na profilech na Facebooku, což je stejný rozdíl jako ve 3. čtvrtletí 2020.

Ze zprávy Emplifi také vyplývá, že nakupování přes sociální sítě zažívá velký boom, který byl podpořený zvýšeným zájmem o online obchodování během pandemie covid-19. Dalším faktorem, který nákup přes sociální sítě podporuje, je nově nastupující generace spotřebitelů, která tento druh nákupu preferuje.

-tšl-