Komerční rádia zvýšila poslechovost, na čele stále Radiožurnál

středa, 3. listopadu 2021, 10:40 Rádio MediaGuru

Nejposlouchanější celoplošnou stanicí v České republice zůstává ČRo Radiožurnál, ukazují nová data výzkumu poslechovosti. Ten zaznamenal také zvýšení poslechovosti komerčních stanic.

Zdroj: Shutterstock

Zdroj: Shutterstock

Týdenní a denní poslech rádií v České republice se stabilizoval a oproti poslednímu měřenému období se dokonce i mírně zvýšil. Týdně poslouchá rádio 83,2 % populace ve věku 12-84 let, což je 7,58 mil. lidí, denně je to 54,2 % populace (4,9 mil.). Ukazují to data výzkumu poslechovosti Radioprojekt za 2. a 3. čtvrtletí 2021, která byla ve středu dopoledne zveřejněna.

Poslechovost rádií se podle realizátorů výzkumu postupně vrací na předcovidovou úroveň. To se v nových datech projevuje také zvýšením poslechovosti soukromých rádiových stanic. Nejposlouchanější celoplošnou stanicí zůstává v denní i týdenní poslechovosti Český rozhlas Radiožurnál. Denně ho poslouchá 883 tisíc posluchačů, což je v zásadě srovnatelný počet jako v období prvního letošního pololetí.

Oproti prvnímu pololetí se zvýšila poslechovost druhého v pořadí Rádia Impuls a také třetího Rádia Blaník. Platí to pro denní i týdenní poslech. Roste také poslechovost Frekvence 1 a své výsledky potvrdila Evropa 2. Ze stanic Českého rozhlasu se nejlépe dařilo ČRo Plus, který denně poslouchá 131 tisíc posluchačů, což oproti prvnímu pololetí představuje 7% nárůst.

Poslechovost včera celoplošných stanic (tis. osob)

  2+3Q/2021 1+2Q/2021 kvartální změna (%)
ČRo Radiožurnál 883 900 -1,9
Rádio Impuls 804 759 5,9
Rádio Blaník 635 591 7,4
Evropa 2 632 625 1,1
Frekvence 1 465 445 4,5
ČRo Dvojka 332 353 -5,9
ČRo Plus 131 122 7,4
ČRo Vltava 58 64 -9,4
Rádio Z 8 10 -20,0
ČRo Jazz 7 9 -22,2
ČRo Rádio Wave 7 8 -12,5
Rádio Junior 6 9 -33,3
ČRo D-dur 4 5 -20,0

Zdroj: Radioprojekt, SKMO, ASMEA, Median, Stem/Mark, Nielsen Admosphere

Poslechovost týdně celoplošných stanic (tis. osob)

týdenní 2+3Q/2021 1+2Q/2021 kvartální změna (%)
ČRo Radiožurnál 1705 1703 0,1
Rádio Impuls 1698 1589 6,9
Evropa 2 1387 1363 1,8
Rádio Blaník 1258 1139 10,4
Frekvence 1 1026 960 6,9
ČRo Dvojka 611 628 -2,7
ČRo Plus 229 231 -0,9
ČRo Vltava 172 192 -10,4
ČRo Rádio Wave 29 37 -21,6
Zet 25 30 -16,7
ČRo D-dur 19 17 11,8
ČRo Jazz 19 23 -17,4

Zdroj: Radioprojekt, SKMO, ASMEA, Median, Stem/Mark, Nielsen Admosphere

Z nadregionálních stanic zůstává nejposlouchanější Hitrádio total s denní poslechovostí 458 tisíc posluchačů. Pokračuje růst poslechovosti druhého Rádia Kiss a také třetího Country rádia. V týdenních datech si nejvíce polepšilo Rádio Kiss, růst zaznamenala také rádia Beat a Country. V denních datech narostla poslechovost Rock Rádia, a to díky změnám v rámci sítě a sloučení s Rock Max.

Nejposlouchanějšími regionálními stanicemi zůstávají ČRo Brno a Rádio Krokodýl.

Poslechovost včera nadregionálních stanic (tis. osob)

nadregionální 2+3Q/2021 1+2Q/2021 kvartální změna (%)
Hitrádio total 458 492 -6,9
Rádio Kiss 386 368 4,9
Country rádio  270 266 1,5
Rádio Beat 248 256 -3,1
Rock Rádio 192 143 34,3
Fajn Radio total 135 144 -6,3
Rádio Čas 87 92 -5,4

Zdroj: Radioprojekt, SKMO, ASMEA, Median, Stem/Mark, Nielsen Admosphere

Poslechovost včera regionálních stanic (tis. osob)

regionální 2+3Q/2021 1+2Q/2021 mezikvartální změna (%)
ČRo Brno 101 112 -9,8
Rádio Krokodýl 77 74 4,1
Radio Čas Rock 46 46 0,0
ČRo Ostrava 42 49 -14,3
Rádio Jih 41 39 5,1
Rádio Haná 40 42 -4,8
ČRo České Budějovice 36 33 9,1
ČRo Hradec Králové 28 35 -20

Zdroj: Radioprojekt, SKMO, ASMEA, Median, Stem/Mark, Nielsen Admosphere

Podíl na poslechovosti ve druhém a třetím čtvrtletí se nejvýrazněji zvýšil rádiím Blaník a Kiss. Nejvyšší podíl drží nadále ČRo Radiožurnál a Rádio Impuls.

Podíl stanic na poslechovosti (%), 2+3Q/2021

Zdroj: Radioprojekt, SKMO, ASMEA, Median, Stem/Mark, Nielsen Admosphere

Nejsilnější rozhlasovou obchodní sítí zůstává Media Club total s podílem 41 %, který své postavení oproti prvnímu pololetí posílil. Následuje Radiohouse total (28,2 %). Podíl stanic Českého rozhlasu dosáhl ve sledovaném období 26,6 %.

Podíl rozhlasových obchodních sítí (%)

Zdroj: Radioprojekt 2+3Q/2021, SKMO, ASMEA, Median, Stem/Mark, Nielsen Admosphere

-mav-