AdParáda: První místo pro „Bezpečný domov“ od Ikea
Kampaň „Společně za bezpečný domov“, kterou pro Ikea vytvořila agentura Triad Advertising, vítězí v poslední letošní AdParádě.
Art Directors Club (ADC) zveřejnil svůj letošní poslední žebříček nejlepších českých reklam. Vítězem předvánoční AdParády se stala kampaň „Společně za bezpečný domov“, kterou pro společnost Ikea vytvořila agentura Triad Advertising.
V aktuálním díle AdParády se moderátoři Pavel W. Přibyl a Miky Karas dostávají do situace, kdy to vypadá, že natáčení se kvůli pandemii ruší. Nicméně nečekaně se na ně usměje štěstí a nakonec zažijí nespoutanou párty plnou překvapení a dojde i na vyhlášení nejlepších reklam. Produkci tentokrát zajistila společnost Woobetz, producent Aleš Plíva, který se zhostil i role scénáře, a režisér Adam Pavelka. Za realizaci všem zúčastněným ADC děkuje. Nové video je možné zhlédnout na YouTube i na Mall.tv.
Pozvání do poroty tentokrát přijali: Aleš Pokorný z WMC/Grey; Klára Palmer, group creative director agentury McCann Prague; Christophe Wechsler z DDB Prague; Richard Axell, kreativní ředitel Ogilvy; Adam Pavelka, režisér z produkce Woobetz; Tomáš Kopecký z agentury Dotcom; Eva Ruferová, vedoucí oddělení marketingu Národního muzea; a Roman Buťa, vedoucí centra komerční tvorby, reality a zábavy, Czech Video Center.
Top 5 reklam AdParády
(1) Ikea: „Společně za bezpečný domov“ – Triad Advertising
Ikea připravila pokračování své kampaně bojující proti domácímu násilí. Nový spot zprostředkovává pocity ženy, která je obětí domácího násilí a snaží se odejít od násilného partnera, od toho ji ale zrazuje její okolí. Kampaň je vytvořena ve spolupráci agentury Triad s produkční společností Bistro Films, opět v režii Marka Partyše.
„Nápadité, skvěle zpracované, záslužný CSR přesah skvěle korelující s komunikační strategií zadavatele. Pro mne absolutní vítěz této ankety. A kvituji dodržení stylizace do žánru ,severské' detektivky,” komentuje Roman Buťa. „Silný příběh, skvělá kamera i režie. Líbí se mi síla příběhu a jeho harmonie s vizuálem,” hodnotí Adam Pavelka. „Důležité téma. Super hudba. Jen se mi tam trochu ztrácí značka,” dodává Tomáš Kopecký.
(2) Vodafone: „Darujte letos i sebe“ – McCann Prague
Vodafone svou vánoční kampaní nabádá, aby lidé k dárku věnovali i svůj čas. Společně s Nadací Vodafone také podporuje digitální vzdělávání seniorů. Kreativa je dílem agentury McCann Prague, produkci zajistily společnosti Armada Films a Procoma. Pod taktovkou režiséra Jiřího Havelky se v reklamě hlavní role ujal herec Martin Hofmann.
„Líbí se mi vtipné pojetí spotů. Na druhou stranu mě ale herecké výkony moc nepřesvědčily,” myslí si Christophe Wechsler. „,Jak se někdo může jmenovat Kamil' je nejlepší opening hláška co jsem v letošní vánoční nadílce kampaní zatím slyšel. Vodafone s McCannama drží dlouhodobě laťku na velice solidní úrovni a rozhodně si za to zaslouží kudos. Stejně jako za sázku na Martina Hofmanna – každej ví, že pro něj mám, jakožto rodák z Mostu, slabost,” doplňuje Richard Axell. „Vodafone nezklamal a Vánoce má opět hezky promyšlené. Sázka na Martina Hoffmana je sázka na jistotu. Skvělí herci, scénky vtipné. Jenom scéna v domě důchodců má větší chybu – jak asi slepý děda zjistí, že má Hoffman na očích sluneční brýle? Na druhou stranu, díky takovýmu bugu, reklamu nezapomenu,” upozorňuje Eva Ruferová.
(3) Bosch: „My jsme boschí pracovníci“ – Isobar
Elektronického nářadí Bosch rozvíjí přímý prodej zákazníkům a na online obchod láká kampaní od Isobaru. Představuje v ní stavební specialisty jako odborníky, kteří využívají profesionální nářadí Bosch. Dávají o sobě vědět chorálem. Režie se ujal Prokop Motl s produkcí Creative Embassy. O audio část se postarala zvuková postprodukce NAPA Records.
„Osum, boschí! Chci bejt součástí party, která pokoří každej křižáckej šroub,” říká Aleš Pokorný. „Jo, asi mě to baví. Je to sice písnička, ale ne jen tak zbůhdarma přetextovaná hitovka. Škoda je, že nedošlo na parafrázování druhé sloky a zůstalo jen hmhání. A vizuálně to mohlo být klidně epičtější, přeci jen je to husitskej chorál,” domnívá se Klára Palmer. „Trochu českého kacířství pro německou značku,” komentuje Tomáš Kopecký.
(4) Amazing Places: „Když je to amazing, tak nechceš odjet“ – Jinej gang
První reklamní videokampaň webu Amazing Places vypráví o rodině, která nechce odjet z jednoho „dechberoucího“ ubytování a místo toho v něm raději přebývá skrytá a zakamuflovaná. Ve spotu hraje Veronika Arichteva, Klára Oltová, Jakub Žáček a další. Za námětem stojí kreativci z agentury Jinej gang. O režii se postaral Biser Atansa Arichtev a produkci zajistila společnost Ad Kolektiv.
„Kreativa na Amazing Places je dle mého soudu velmi povedená, vysoká production value doprovozená funkčním, lehkým a vkusným sexuálním podtextem potvrzuje, že takový spot bude rezonovat a co více, díky už zmíněné kombinaci nebude obtěžovat při vícerém zhlédnutí, v němž lze hledat nové malé detaily. Užívejme si lehkého sexismu, než nám ho zakážou a na posteli bude místo Arichtevy ,to' a u stěny ,muž cítící se jako lesbická žena bez pohlaví’,” radí Roman Buťa. „Tahle práce mi přijde zajímavá především tím, že snad žádná jednotlivost v ní není originální a přitom to originálně působí. Je to sympaticky fresh a zábavný k tomu. Dobrá práce, která patří do mojí TOP5ky,” shrnuje Richard Axell. „Skvěle napsaný, natočený a zahraný. Jen mi to nějak nesedí k Amazing places. To mám nějak v jiným hrníčku, než je ,vtipnej brand’,” dodává Klára Palmer.
(5) Česká asociace pojišťoven: „Počítej se mnou“ – McCann Prague
Česká asociace pojišťoven představila kampaň s cílem zvýšit povědomí o životním pojištění a jeho důležitosti. Kreativní koncept je dílem agentury McCann Prague. Režie se ujal Olmo Omerzu, produkci obstarala Stink films.
„Fajn cesta, jak přistoupit k tabuizovanému tématu. Celý spot jsem si užil, i když jsem měl pocit, že by mohl být o něco kratší,” říká Christophe Wechsler. Podobného názoru na stopáž je Adam Pavelka: „Zásah na komoru. Za mě je to spot poměrně dlouhý, ale určitě existují i downcuty.“ Na délku si stěžuje i Eva Ruferová: „Téma je za mne důležité a ve videu krásně zpracované. Ovšem, jako reklama moc dlouhé. Vizuály do printu mi připadají jako úplný omyl.” Naopak pro Aleše Pokorného je to poněkud komplikované: „Problém jsem pochopil, ale je to stejně komplikovaný jako vizuál. Nejsem zrovna fanoušek excelových tabulek.”
Na shortlist byly dále zařazeny také kampaně:
Česká spořitelna: „Online schůzka s bankéřem“ – VMLY&R
Madeta: „Sýrařem od narození“ – Zaraguza
Česká basketbalová federace: „Hej ty! Žádný hejty!“ – Aetna
Sportisimo: „Udělat radost druhým je to největší vítězství“ – Bumerang Film
Rohlík – „Děsivě dobrá Itálie“ – Cocoon
-stk-