AdParáda: První místo pro kampaň „Bejvávalo dobře“
Kampaň „Bejvávalo dobře“ Národního muzea od agentury Espresoo se dostala do čela aktuální AdParády.
Art Directors Club (ADC) zveřejnil svůj podzimní žebříček nejlepších českých reklam. Vítězem aktuální AdParády se stala kampaň „Bejvávalo dobře“, kterou pro Národní muzeum vytvořila agentura Espresoo.
V aktuálním dílem AdParády se moderátoři Pavel W. Přibyl a Miky Karas vydávají zpátky v čase, aby opět zažili nespoutaný život vysokoškoláků. Jako speciální host vystoupí Eda Kauba z Espresoo. Produkci zajistili studenti oboru Multimédia v ekonomické praxi na Katedře multimédií FIS VŠE pod režisérskou taktovkou Dana Fréhara. Natáčení probíhalo na Vysoké škole ekonomické, za což jí AdParáda děkuje. Nové video je možné zhlédnout na YouTube i na Mall.tv.
Pozvání do poroty tentokrát přijali: Honza Šimek z Propánajána; Radka Šubířová, marketingová ředitelka HoppyGo; designér Aleš Mička; copywriter Petr Voborský; kreativní ředitel VCCP Dejan Štajnberger; Daniel Fréhar, student Multimédií a režisér; kreativní ředitelka agentury Addict Nicole Lypinska; režisér z produkce Nice! Václav Krbůšek a Martin Komora, marketingový ředitel Mall Group.
Top 5 reklam AdParády
(1) Národní muzeum: „Bejvávalo dobře“ – Espresoo
Kampaň Národního muzea zpochybňuje přesvědčení, že v minulosti „bejvávalo dobře“. Lidovou píseň doprovázejí záběry evokující mnohdy bolestné historické zkušenosti. Cílem reklamy je podpořit nové expozice. Pod kampaní je podepsána agentura Espresoo s kreativním týmem ve složení Edy Kauby, Pavla Friše a Viléma Kabzana. Produkci zajistila společnost Creative Embassy, režie se ujalo duo Wolfberg.
„Jednoduchej nápad a moc hezká filmařina,“ říká Honza Šimek. „Krásná práce a poctivé řemeslo ve všech fázích. Muzeum si drží laťku, a protože jde o veřejné peníze, mám radost o to větší,” myslí si Petr Voborský. „Produkčně – epický. Režisérsky – velký. Insightově – správně. Ideově – OK. Ale od této party to bývalo lepší,” dodává Dejan Štajnberger.
(2) PKF – Prague Philharmonia: „Nejkrasnější krajina co znám“ – Jinej Gang
Upoutávka na 28. sezónu PKF— Prague Philharmonia staví na myšlence, že ty nejkrásnější emoce jsou v hudbě a hudba sama. Příběh z kavárny s herci Leonou Skleničkovou a Denisem Šafaříkem režíroval Marek Partyš. Kreativa je dílem agentury Jinej Gang.
„Toto mě baví. Ten kontrast se podařil a mohl by fungovat i za předpokladu, že divák nesleduje reklamu jako film, ale spíš mu běží na pozadí při žehlení dětských dupaček,” popisuje Martin Komora. „PKF se mi perfektně vrylo do paměti. Miluji ty herce a jejich úžasný výkon,” chválí Nicole Lypinska. „Rozporuplná věc – z jedné strany dobrý koncept a originální 30s klasické pojetí lehce kazí herecká akce hlavního protagonisty, kterému na konci nevěřím, že už není divný. Kotek ve mně navíc vyvolává spíš otázky a zmatek. Nicméně oceňuji jinakost a kulturnost pojetí,” doplňuje Václav Krbůšek.
(3) Rohlík: „Aby maso bylo maso!“ – B&T
Kampaň online supermarketu Rohlík podporuje vlastní privátní značku Masvo!, apeluje na lidi, aby přestali jíst maso, které je „vylepšené,“ a vrátili se k tomu poctivému a přirozenému. Kampaň je dílem pražské agentury B&T.
„Baví mě příběhová linie spotu. Dokonce naráží i na reálný problém. To, jestli je ale maso od Rohlíku, které je za dvě hodiny u vás doma, řešením, nebudu radši moc komentovat,” říká Daniel Fréhar. „Je celkem vtipný, že v historickém průřezu zhoršující se kvality masa je zmíněn jako jeden z důvodů tohoto zhoršení i fakt, že to člověk ,chtěl dřív’… a nakonec máme ve spotu dovětek ,již za 2 hodiny u vás’. Navíc bych tomu asi vytkla i to, že vlastně o tom, proč a v čem je Maso! lepší pojednává spot docela dost vágně. Ale jinak mi to přijde v zásadě OK,” komentuje Radka Šubířová. Podle Aleše Mičky však: „Nepatří do TOP 5.”
(4) Česká spořitelna: „Podnikatelé, máte náš obdiv i podporu“ – VMLY&R Prague
V zářijové kampani se Česká spořitelna zaměřila na firemní klientelu. Obsadila do ní šest svých zákazníků ze segmentů drobných a středně velkých podnikatelů. Kreativu zajistila agentura VMLY&R. Produkci obstarala společnost Creative Embassy. Režie se ujal Jan Švejkar.
„Skvělý koncept, který je propojen s digitálními kanály a má provedení na vynikající úrovni,“ domnívá se Nicole Lypinska. „I když větší nápad nevidím, v téhle době asi dobře uchopená příležitost. Jako IČař mám dojem, že na mě banka myslí víc než Alena Schillerová, a to moc kreativního sádla ani nevyžaduje,” podotýká Petr Voborský. „Nic proti ničemu. Jak nefungují statické vizuály, tak spot je kus solidní práce,” dodává Honza Šimek.
(5) T-Mobile: „Pořád a pořád a pořád“ – Saatchi & Saatchi
Novou datovou službu komunikuje T-Mobile kampaní, v níž se opakují zas a znovu stejné motivy. Vznikla pod taktovkou režiséra Markuse Kruga, agentury Saatchi & Saatchi a produkce Adkolektiv, doprovází ji zvuk od beatboxera Endru.
„Musí se ocenit, že tato reklama může být i gif, spot, videoklip, celovečerák i nekonečný seriál, i gif, spot, videoklip, celovečerák, i nekonečný seriál, i gif, spot, videoklip, celovečerák i nekonečný seriál,” hodnotí Dejan Štajnberger. „Exekučně je to zajímavý, ale úplně nemám pocit, že by mi to prodávalo tu message, že už mi data nikdy nedojdou. Spíš mám pocit, že je to jak pohybovat se ve věčně zacykleným a zasekaným světě,“ popisuje Radka Šubířová. „Nápad se smyčkováním se mi líbí, jeho exekuce je taky nadprůměrná, zvlášť zvuk. Za mě asi nejlepší zářijový spot. Škoda, že si toho děje uvnitř není lehké všimnout. Připomnělo mi to starý klip od Michela Gondryho pro Chemical Brothers / Star Guitar. Kdo nezná, mrkněte na něj. Provedení je trochu ,low-fi', ale je zábava jak to ladí s hudbou a dá se na to koukat furt dokola a dokola a dokola a dokola a dokola a dokola a dokola a dokola a …dokola,” doporučuje Aleš Mička.
Na shortlist byly dále zařazeny také kampaně:
McDonald’s: „Kuřecí nabídka“ – DDB Prague
Jobs.cz: „Cokoliv může být znamení změnit práci“ – Outbreak
Krásno: „Na Valašsku je Krásno“ – WMC/Grey
Gambrinus: „Gambrinus Cup“ – McCann Prague / Triad Advertising
Raiffeisenbank: „Samozřejmě“ – Ogilvy
-stk-