Obchodní řetězce Kaufland a Lidl, patřící do skupiny Schwarz, od ledna 2022 plánují využívat 100 % energie z obnovitelných zdrojů. Do roku 2030 pak sníží provozní emise CO₂ o 80 %.
V srpnu 2020 se skupina Schwarz oficiálně připojila k iniciativě Science Based Targets (SBTi) a zavázala se k formulování vědecky ověřených klimatických cílů. Analyzovala svou CO₂ stopu a vypracovala klimatickou bilanci, na základě metodiky SBTi stanovila klimatické cíle a podpořila je opatřeními. Tyto vědecky podložené cíle nyní byly iniciativou SBTi validovány a schváleny.
Plán skupiny se nezaměřuje jen na emise ve vlastních provozech a prodejnách, ale zabývá se také emisemi, které vznikají v předřazených dodavatelských řetězcích obou společností. Ke snižování emisí chtějí motivovat i své dodavatele. Ti z nich, kteří jsou zodpovědní za 80 % emisí souvisejících s výrobkem, budou povinni stanovit si do roku 2026 vlastní klimatické cíle podle kritérií iniciativy SBTi.
Řetězce chtějí do roku 2030 snížit provozní emise o více než 80 % (v porovnání s rokem 2019) a dosáhnout klimatické neutrality svých provozních emisí (Scope 1 a 2) pomocí offsetových projektů - Lidl od roku 2022, Kaufland nejpozději do roku 2025.
-zue-