Přehled událostí v českém retailu v roce 2021

pátek, 31. prosince 2021, 09:35 Retail MediaGuru

Pandemie změnila nákupní chování a Češí vyrážejí na nákupy méně často, ovšem utratí pak více. O český maloobchodní trh ale je zájem, v letošním roce přišlo nejvíce nových značek za poslední tři roky.

Zdroj: Shutterstock

Zdroj: Shutterstock

I v roce 2021 bylo  zřejmě, že pandemie a s ní spojená mnohá omezení výrazně změnila nákupní zvyklosti Čechů. Do obchodů na nákupy vyrážejí méně často, zato ale za jednu návštěvu utratí více. Průchod obchodů se přitom zrychlil zhruba o 20 %. Podle výsledků analýzy společnosti NielsenIQ vzrostly tržby rychloobrátkového o zboží v meziročním srovnání o 5,6 %. Lidé ale zároveň omezili o 9,9 % frekvenci nakupování, a naopak o 17,3 % navýšili průměrnou útratu v obchodech na 351 Kč.

Na maloobchodní trh vstoupil v letošním roce největší počet nových značek za poslední tři roky, šlo hlavně o značky módní. Přišel Primark, HalfPrice, Anson’s, Versace, ale třeba také slovenské multikino Cinemax, německý fitness Clever Fit nebo britský OneGym. Tržby obchodních center za letošních prvních deset měsíců dosáhly úrovně za stejné období roku 2020, ale nad úroveň roku 2019 se zatím nedostaly.

Podíl e-commerce na maloobchodních tržbách v Česku by měl koncem letošního roku dosáhnout téměř 15 %, nejvíce ve střední Evropě. Vyplývá to z analýzy realitněporadenské společnosti Cushman & Wakefield, která zkoumala data ze 24 zemí Evropy. Aktuálně činí podíl online prodeje potravin na celkových tržbách za potraviny v České republice 4,2 %, což koresponduje s průměrným podílem v Evropě (4,4 %). Je to sice výrazně méně než v jiných maloobchodních kategoriích – například u elektroniky se aktuálně prodává téměř 50 % objemu tržeb online.

Vítězem 18.ročníku soutěže Mastercard Obchodník roku 2020 se stala síť lékáren Dr.Max. Na prvním místě nahradila řetězec Ikea, vítěze sedmi předešlých ročníků, který letos obsadil druhé místo. Třetí se umístila dm drogerie markt.

Žabka otevřela v prvních dvou měsících pět nových prodejen, zdroj: Žabka/Tesco

Žabka otevřela v prvních dvou měsících pět nových prodejen, zdroj: Žabka/Tesco

Leden

Už v lednu bylo jasné, že se čeští spotřebitelé dokázali adaptovat na koronakrizi a panické nákupy nehrozí. Začaly se ale řešit kvóty na české potraviny, v návrhu byl dokonce zákon o 73% povinném podílu českých potravin, který nakonec neprošel, protože soběstačnost České republiky ve výrobě potravin je na úrovni 30 až 40 %.

Provozovatel sítě Electro World, skupina NAY, koupil v Česku síť 21 prodejen s elektronikou K + B Elektro. Skupina má v ČR 19 prodejen Electro World a je jedním z největších řetězců s elektronikou. Zásilkovna ukončila k 31. lednu spolupráci s Českou poštou. Hlavním důvodem byla dlouhodobá nespokojenost Zásilkovny s kvalitou služeb České pošty a jednostranné zvyšování jejích cen. V roce 2020 přitom Zásilkovna České poště předala 600 tisíc zásilek.

Britský řetězec Marks & Spencer spustil službu Rezervuj & Vyzvedni a začal prodávat online přes marketplace Mallu. Do té doby prodával vybrané potraviny a další zboží přes Rohlík, který v lednu rozšířil nabídku o německou značku Alnatura

Síť prodejen malého formátu Žabka v prvních dvou měsících roku 2021 otevřela pět nových prodejen. Do sortimentu navíc zařadila volně prodejná léčiva. Jejich prodej testovala od prosince 2020 na prodejně v OC Eden v Praze. Ikea ČR zveřejnila plány otevřít v roce 2021 nové plánovací studio v Praze v OC Westfield Chodov a další tři výdejní místa, a to v Plzeňském, Karlovarském a Ústeckém kraji.

Kavárenský řetězec Starbucks začal rozvíjet službu Parking Pickup, díky online objednávce a následné platbě je možné si kávu vyzvednout, aniž by bylo nutné vystoupit z auta. Poprvé představil službu v pražském Homeparku Zličín, nyní přibyla pobočka Brno Campus. Módní e-shop ZOOT se rozhodl upustit od svého zavedeného konceptu Výdejen radosti. Poslední vlastní pobočky zrušil a začal spolupracovat s partnerskými prodejnami. McDonald’s zavedl dřevěné příbory a oděvní značka Pietro Filipi se rozhodla propustit všechny pracovníky svých 23 obchodů.

Únor

T-Mobile otevřel nový prostor – Magenta Experience Center, který kombinuje prodejnu, místo na co-working, herní zónu, podcastové studio, představení chytré domácnosti, ale i edukační a konferenční zónu, kde je plánován každodenní program. Na ploše přes 800 metrů čtverečních se nachází v pražském nákupním centru Arkády Pankrác. Prodejce tenisek Footshop koupil svou největší konkurenci Queens. Na poli streetwearu tak vznikl hráč s tržbami přes jednu mld. Kč. K uskutečnění akvizice pomohly Footshopu prostředky získané v kampani Crowdberry.

Nulisec, internetové velkoobchodní tržiště, se rozšířilo o výrobce oplatků Manner, producent českého bylinného likéru Jan Becher - Karlovarská Becherovka a výrobce cukrovinek značky Pedro. Rohlík.cz rozšířil svoji službu Rohlík Bistro o dalších 15 jídel od trojice šéfkuchařů tvoří Petr Bureš, Mahavir Kanswal a Gianluca Giardi. Košík.cz se rozhodl po půl roce fungování rozšířit sortiment své vlastní značky Authentic by Košík. Vůbec poprvé se pod vlastní značkou objevily produkty z české produkce.

Společnost Benzina Orlen otevřela první obchod Stop Cafe v pražském Karlíně v Thámově ulici u stanice metra Křižíkova. Během roku přibyly v Praze další dvě pobočky. Kaufland začal nově balit maso v čerstvých pultech do papírového přířezu, produkty s kostí navíc do transparentní tašky. Lego pak začalo balit jednotlivé své stavebnicové díly do papíru namísto do plastových sáčků.

Březen

Kaufland začal jako první z řetězců prodávat antigenní testy od 8. března. Během dvou týdnů si zákazníci zakoupili téměř 100 tisíc testů. Kaufland také oslavil rok od uvedení věrnostní karty Kaufland Card, využívá ji přes 1,5 mil. zákazníků. Navíc zavedl na své pokladny recyklovatelné účtenky ze speciálního modrého papíru.

Globus zaznamenal nárůst používání mobilní aplikace Můj Globus oproti roku 2019 o 400 %. Aplikace nabízí vedle vylepšené funkce i v případě skenerů Scan&Go řadu informací i funkcionalit. Tesco v rámci svého online prodeje rozšířilo nabídku základních nepotravinových položek o zhruba 500 produktů, jako jsou baterie, žárovky či základní papírnické potřeby. Navíc uzavřelo partnerství s výrobcem papíru a obalových materiálů společností Mondi Štětí a nabízí nákupní tašky z recyklovaného papíru EcoVantage.

Rohlik Group získala od investorů 190 mil. eur (asi pět miliard Kč). Finance firmě pomohou k expanzi na stávajících trzích, pro plánovaný vstup do Německa, ale i v pokračování investic do technologií a zlepšování služby, navíc uvedl novou vlastní značku mléčných výrobků Miil.

Zásilkovna zahájila spolupráci s Lidlem. Do června měla rozmístit svá bezdotyková samoobslužná výdejní místa Z-Boxy u celkově devíti nových provozoven Lidlu po celé ČR. Ten pak po úspěchu v loňském roce nabídl produkty od celkem 45 regionálních dodavatelů z České republiky.

Provoz zahájil nový online supermarket s názvem Tomato.cz. Rozvážet začal po území Prahy ve spolupráci s DoDo. Doručovací služba WeDo převzala od Mall.cz jeho sto výdejních boxů. Nespresso otevřelo v Metropoli Zličín svůj v pořadí třetí Nespresso Boutique in Mall v Praze, který nahradí tamější dosavadní pop-up butik.

Heureka Group dokončila akvizici společnosti Dataweps, která se specializuje na tvorbu nástrojů pro produktovou analytiku, automatizaci procesů v e-shopech a na rozvoj datových technologií. Novými spolumajiteli společnosti Tierra Verde se stali manželé Zuzana a Jannis Samarasovi (Kofola). Menšinový podíl současně získává Jan Čillík, dlouholetý člen rodiny Tierra Verde a v současné době její CEO zodpovědný za provozní část firmy. Původní spolumajitelé Martin Dokoupil a Tibor Schätzel zůstávají i nadále společníky a stejně jako Samarasovi vlastní přibližně třetinový podíl.

Po dvou letech rekonstrukcí se otevřelo obchodní centrum Spektrum poblíž Prahy v Čestlicích. Na ploše přesahující 6500 m² nabízí dvacet obchodů a celkem šest kaváren a restaurací. Prodejce kol, lyží a sportovního vybavení Bikero, otevřel svoji třetí kamennou prodejnu v multifunkčním areálu BB Centra na Praze 4. Dosud měli dvě prodejny, v Hradci Králové a na Praze 7.

Duben

Dm drogerie oslavila tři roky od spuštění svého e-shopu. Ten nabízí více než 11 600 produktů od 690 značek, které jsou k dostání v prodejnách a některé pak exkluzivně pouze online. Firma Vratné lahve, která před čtyřmi lety přišla s nápadem udržitelného nakupování potravin, spustila e-shop Vratne-lahve.cz.

Přepravní společnost DPD navýšila počet svých výdejních míst v ČR na více než 1300 pick-up pointů. K nárůstu přispěla spolupráce s Mediaprintem. ZOOT začal s prodejem potravinových doplňků a Electro World otevřel všechny rebrandované pobočky sítě K+B Expert.

Dvanáctý ročník soutěže o nejlepší e-shop na trhu, Shop Roku, vyhrál Lidl-shop. Tím nejkvalitnějším na základě se stal prodejce outdoorového vybavení 4camping. Z 1200 přihlášených e-shopů si Cenu Heureky, jež soutěž každoročně vyhlašuje, odnesl internetový „farmářský trh“ Scuk.

Penny Market podpořil sportování českých dětí a koncem dubna rozjel svůj celoroční projekt „Hýbeme se hezky česky“. V jeho rámci podpoří stovky dětských sportovních klubů napříč všemi regiony finančně a materiálně v celkové výši přes 5 mil. korun.

Knihobot získal jako investora firmu Miton, který za 15 mil. Kč převzal v knihkupectví 30% podíl. Zbylá procenta jsou poměrově rozdělena mezi současné vlastníky. Slovenská společnost Dedoles, jež v tuzemsku již působí prostřednictvím svého e-shopu, oznámila plány na otevření kamenné prodejny v Praze a pět kiosků v obchodních centrech.

Primark konečně 17. června otevřel prodejnu v Praze na Václavském náměstí, zdroj: Primark

Primark konečně 17. června otevřel prodejnu v Praze na Václavském náměstí, zdroj: Primark

Květen

Kaufland rozšířil svoji službu K-Scan, aby byla dostupná 38 prodejnách po celé ČR a řetězec ji postupně rozšířil na 100 poboček a už s ní zaznamenal přes milion transakcí. A od druhé poloviny května vstoupil na sociální síť TikTok.

Asko – Nábytek otevřel v Havířově novou prodejnu ve zcela novém konceptu. A kavárenský řetězec Costa Coffee otevřel novou kavárnu v horní části Václavského náměstí v pasáži Fénix. Další pobočku přidal ještě v průběhu květnu. Vinařství Vinselekt Michlovský postupně měnilo a sjednocovalo design některých etiket svých vín prodávaných v obchodních řetězcích.

Po několika měsících testovacího provozu spustila své fungování platforma Outfindo, která nabízí 9 tisíc kol a více než 120 značek skladem. Propojuje do jedné platformy více než 70 prodejen a e-shopů, mezi kterými jsou velké obchody, ale i lokální prodejci. Prodejce kol, lyží a sportovního vybavení Bikero zavedl na své obchody nový koncept s názvem „Bike-air connect“. Cílem je zvýšit komfort zákazníka při nakupování a šetřit jeho čas, kdy si primárně vybere vše online a v prodejně pak jen dořeší detaily.

Žabka si k 10 letům fungování pod skupinou Tesco nadělila nové firemní logo a zahájila spolupráci s kurýrní službou Wolt. Rohlík.cz nabídl zákazníkům nově možnost nechat si nákup doručit do vybraných AlzaBoxů a rozšířil nabídku o novou privátní značku Maso! Globus pak doplnil další funkcionality své mobilní aplikace Můj Globus, uživatelé si mohli nově rezervovat akční nepotravinové zboží. Zásilkovna nainstalovala v České republice 500 samoobslužných výdejních míst Z-Boxů, do konce roku jich v Česku měla mít celkem 3500.

Červen

Na pražském Václavském náměstí v nové budově Flow Building otevřel svou první prodejnu na českém trhu irský oděvní řetězec Primark. Nová pobočka je největším obchodem značky v regionu, kde se prodejny nacházejí již ve slovinské Lublani, v polské Poznani a Varšavě.

V Praze 6 se otevřela nová nákupní galerie Bořislavka Centrum, investorem je skupina KKCG Real Estate Group patřící podnikateli Karlu Komárkovi. A Rossmann otevřel svou první dvoupatrovou prodejnu na českém trhu, a to přímo u stanice metra Anděl.

PPF, EC Investments a Rockaway Capital koupili skupinu Fast, která vlastní řetězec prodejen elektroniky Planeo Elektro.

Síť velkoobchodů Makro Cash & Carry ČR dává na trh novou Veggie řadu rostlinných masových produktů pod vlastní značkou Metro Chef, jež nabízí výrobky primárně pro segment HoReCa.

SodaStream International, divize společnosti PepsiCo, přišla s novýmu příchutěmi od Pepsi. Od začátku června šly do prodeje příchutě – Pepsi, Pepsi Max, 7 up, 7 up Free, Mirinda a Mirinda Diet. Rohlík.cz odstartoval nový projekt na podporu českých farmářů. Marks & Spencer rozšiřuje své online pokrytí a po Mall.cz, je nově k dostání Košík.cz. Zásilkovna spustila doručení na adresu pod názvem Zásilkovna domů. Do procesu doručování zásilek bude zapojena síť mikrodep.

Mall otevřel v Brně Mega Shop, zdroj: Mall.cz

Mall otevřel v Brně Mega Shop, zdroj: Mall.cz

Červenec

Mall.cz otevřel v Brně v ulici Vídeňská svůj první velký showroom Mall Mega Shop. Na prodejní ploše o rozloze 590 m2 nabídne výstavní stánky značek, jako je Samsung, Lamax, Nikon, Lego nebo Mattel. IKEA představila svou historicky první limitovanou kolekci oblečení a doplňků, kde hlavním motivem je logo a čárový kód. V létě také otevřel první plánovací studio ve středoevropském regionu v Praze 4. v nákupním centru Westfield Chodov. Navíc přidával možnost objednat si zboží do samoobslužných výdejních boxů 6 různých velikostí.

Skupina COOP začala testovat samoobslužné výdejní chlazené boxy v obcích, které nemají prodejny s potravinami a začala rozšiřovat své prodejny o kavárny. Jedním z průkopníků tohoto konceptu je v rámci sítě COOP družstvo Konzum v Ústí nad Orlicí.

Herbadent, český výrobce bylinných přípravků pro ústní hygienu otevřel první vlastní pop-up prodejní místo v pražském obchodním centru Nový Smíchov. A Lidl otevřel své, v pořadí už páté logistické centrum, tentokrát v Buštěhradě u Kladna. Dal na trh také již třetí kolekci s vlastním logem. Síť čerpacích stanic Benzina Orlen uvedla do provozu svoji již jedenáctou samoobslužnou čerpací stanici v Česku na parkovišti u nového obchodního centra v Unhošti na Pražské ulici.

Efko, český výrobce Igráčka, her a hraček, přišel s novými sety, kdy se spojuje s tradičními pohádkami Červená Karkulka, Šípková Růženka, Perníková chaloupka nebo Strašidelný hrad. Maloobchodní síť Můj obchod, která spadá pod velkoobchod Makro Cash & Carry ČR, otevřela již 30. prodejnu v novém modernizovaném kabátě. Billa zavedla nákupní příruční košíky, které jsou ze 75 až 95 % vyrobeny z recyklovaného plastu.

Srpen

Skupina Smarty CZ, do které patří e-shop s elektronikou smarty.cz a Apple Premium Reseller iWant, koupila značku JRC a s ní i síť 44 kamenných obchodů v ČR a na Slovensku. Rohlik Group expandoval do Německa pod názvem Knuspr.de. Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR (MPO) spustilo od srpna program Obchůdek 2021+ na podporu venkovských prodejen s potravinami či smíšeným zbožím v obcích do 1000 obyvatel.

Značka Notino otevřela novou, svou již sedmou prodejnu v ČR, v centru Brna na ulici Česká. Nový obchod má rozlohu 850 m² a nachází se na dvou patrech. V pražském OC Nový Smíchov se otevřel nový obchod partnerských značek Modivo a Eobuv.cz, jenž kombinuje nákup v kamenné prodejně s hi-tech digitální zkušeností.

Zásilkovna nainstalovala v České republice 1000 Z-Boxů a DPD spustila své první samoobslužné boxy. Z nich bude možné zásilky nejen vyzvedávat, ale i posílat. Alza, DoDo a Zásilkovna začali nabízet doručení online objednávky do kufru zaparkovaného automobilu ve spolupráci s automobilkou Škoda Auto. Knižní second hand Knihobot začal nabízet knihotaxíky, které po Praze a jejím okolí vyzvedávají knihy od zájemců.

Společnost Shell Czech Republic uvádí na evropský trh novou značku Shell Café, která zahrnuje kromě nové značky kávy a dalších výrobků také kavárny a kávové koutky. Švýcarská značka Victorinox otevřela ve spolupráci s hodinářstvím Koscom monobrand butik v centru Prahy. A americký řetěz Hard Rock Cafe má svůj Rock Shop nově pobočku na Letišti Václava Havla Praha. Pražský vinný bar Vinograf otevřel poblíž své vlajkové lodi, vinného baru s restaurací na pražském Senovážném náměstí, kamenný obchod s víny Vinoshop. Zároveň spustil nové webové stránky jak pro svůj e-shop, tak pro vlastní web. Módní značka Pietro Filipi ve snaze o restart otevřela značka dva kamenné obchody, a to v Praze na Národní ulici a v outletovém centru Fashion Arena ve Štěrboholích.

V Praze 5 na nároží mezi ulicemi Stroupežnického a Ostrovského se otevřelo nové Manifesto. Po Florenci a Smíchově se tak jedná o třetí lokalitu, kde začne gastronomický koncept pod širým nebem fungovat. Tesco začalo nabízet plastové nákupní tašky z vlastního odpadu, které lze použít vícekrát a současně je lze plně recyklovat.

 

Do ČR přišel v září řetězec HalfPrice, zdroj: HalfPrice

Do ČR přišel v září řetězec HalfPrice, zdroj: HalfPrice

Září

IKEA oslavila 30. výročí, když před třiceti lety v roce 1991 otevírala svůj první obchodní dům na třech patrech obchodního centra DBK v Praze na Budějovické. Z prostor DBK se řetězec přesunul v roce 1996 do vlastního obchodního domu v Praze na Zličíně. Také rozšířil možnost objednat si zboží do samoobslužných výdejních boxů a po Zličíně je přidal také u obchodního domy v Brně a v Praze na Černém Mostě.

Billa oslavila také třicet let fungování na českém trhu, upozorňoval na to v kampani a nastoupil nový generální ředitel Dariusz Tomasz Bator, původem z Polska. Střídá Jaroslawa Szczypku, odcházejícího generálního ředitele, který na této pozici působil 28 let.

Do Česka přišel nový maloobchodní řetězec se značkovým oblečením, obuví a doplňky HalfPrice. Investiční skupina Natland sjednotila své fashion aktivity pod jednu společnost. Módní brandy Zoot, Different, Urban Store a Bibloo začnou nově vystupovat pod společnou entitou Digital People. Český nemovitostní fond Trigea koupil dva nákupní parky na Moravě, Retail Park Haná v Olomouci a obchodní centrum Retail Park Ostrava. Maďarská investiční skupina Oriens (respektive její dceřiná firma Central European Supermarkets) koupila společnost FF Holding, která zahrnuje společnosti Flosman, PF Potraviny a Lahůdky Vavřík.

Sportisimo má od konce srpna novou vlajkovou loď v ostravském Avion Shopping Parku. Je to v pořadí čtvrtá prodejna v novém designu, druhá v České republice. Sportovní značka Kinoko otevřela pop-up store v obchodním centru Westfield Chodov. Albert už má 600 tisíc elektronických cenovek a využívá je každá třetí prodejna.

Lagardére Travel Retail otevřeli na Masarykově nádraží restauraci Masaryčka. Rohlik.cz rozšířil své portfilo privátních značek a přidal uzeniny Dacello, papírové hygienické potřeby Moddia, dále značku Pappudio a rozjíždí i vlastní řemeslnou pekárnu. Rohlik.cz také dal na trh vratné nákupní tašky.

Humanic se rozhodl pro novou identitu své značky. Symbolizuje ji pět písmen: FRANZ = Fashion, Revolution, Attitude, Number One, Zeitgeist (móda, revoluce, přístup, číslo jedna, duch doby) a ikona chodidla a ruky v jednom. Rodinná firma Krajči plus ze Slovácka, výrobce klasických bramborových lupínků a slaných snacků, zavádí nový obal svého vlajkového produktu Cyrilovy brambůrky.

Říjen

Penny spustil svůj e-shop Penny domů, zatím pouze ve zkušebním provozu v Plzni. Spolupracuje s logistickým start-upem DoDo. Jeho divize DoDo Fresh zajistí pro Penny nejen rozvoz, ale i tzv. picking. Tesco začalo nabízet zatím v Praze doručení v den objednání.

Globus přichází s novým konceptem prodejen. Prvním hypermarketem v novém pojetí je Globus v Českých Budějovicích, rekonstrukcí prošel i hypermarket v Praze Čakovicích. Lidl přidal do své nabídky novou privátní značku s názvem Náš kraj, k dispozici je přes 80 produktů od více než 30 dodavatelů. Kaufland zalistoval produkty značky Authentic onlinového supermarketu Košík.cz. IKEA uvedla novou mobilní aplikaci pro iOS i Android, která umožňuje zákazníkům vyhledávat a nakupovat výrobky na mobilních telefonech a tabletech. Nahradila stávající aplikaci IKEA Store.

Sonnentor otevřela v Praze svou druhou kamennou prodejnu. Po Jindřišské ulici, kde má pobočku od roku 2017, si nyní výrobce biočajů a biokoření vybral Sokolovskou ulici v Karlíně. Společnost Svetofor, která patří mezi největší maloobchodní provozovatele v diskontním sektoru v Rusku, u nás pod názvem Mere otevřela na přelomu srpna a září své první dvě pobočky. Jedna prodejna se nachází v Mostě a druhá v Příbrami.

Módní řetězec Anson’s, patřící do skupiny Peek & Cloppenburg, vstupuje na český trh a v pražském nákupním centru Westfield Chodov otevírá na ploše 1232 m2 svou první multi-brand prodejnu. Savencia Fromage & Dairy uvedla na trh několik novinek. S řadami Pribináček Sportík Bifido, Apetito Plátky a Sedlčanský Na pánvičku vstupuje výrobce do zcela nových segmentů na trhu sýrů a mléčných výrobků. Na český trh přišla nová značka vánočních ozdob Koulier, kterou založili manželé Šrámkovi. V odvětví tradiční řemeslné výroby podnikají řadu let.

Lidl letos otevřel 26 nových prodejen, třeba atypickou v centru Brna, zdroj: Lidl

Lidl letos otevřel 26 nových prodejen, třeba atypickou v centru Brna, zdroj: Lidl

Listopad

Globus slavil 25 let na našem trhu, první byl hypermarket v Brně Ivanovicích. A značka OMV si připomněla 30 let od vstupu na český trh. Polská společnost Allegro se dohodla na převzetí stoprocentního podílu v české skupině e-shopů Mall Group a kurýrní firmě WeDo.

Český výrobce postelí Blanář, který dodává postele do velkých obchodů s nábytkem u nás i v dalších evropských státech, otevírá šest nových prodejních showroomů. Provozovat je bude v prostorách svých prodejních partnerů napříč celou republikou.

Ovečkárna, e-shop specializující se na výrobky z ovčí vlny, otevřel ve Zlíně svou první kamennou prodejnu. A podobně značka Waterdrop, nabízející tzv. mikrodrinky k ochucení vody, otevřela svůj první kamenný obchod v Brně v Rašínově ulici. Na český trh vstoupila nová značka módních doplňků Moa Paris, a v Praze a Brně otevřela své první dva obchody.

Prosinec

Lidl letos otevřel 26 nových prodejen a dvě pak zcela modernizoval. Penny letos otevřelo sedm nových prodejen a modernizovala více než 60 stávajících. Rossmann otevřel deset prodejen  a jedenáct modernizoval. Tesco nabízí službu Klikni a vyzvedni aktuálně na 15 prodejnách po celé republice a Rohlik.cz rozšiřuje svou síť samoobslužných výdejních boxů. Rohlik Pointy nově umístí také na vlaková nádraží nebo pobočky České pošty. DoDo po pilotním provozu oficiálně spustila franšízový program DoDo Partner, který má za cíl doplnit počty interních kurýrů a usnadnit zajištění logistiky také ve vzdálenějších regionech a na zahraničních trzích.

Everli, online supermarket na principu nákupčích, letos postupně expandoval do 16 měst v České republice. Diskontní řetězec Action otevřel svou druhou prodejnu v Praze, konkrétně v obchodním centru Galerie Butovice. Druhá pobočka byla otevřena po necelých dvou měsících od první, která se nachází v OC Eden. Rozvážková služba Wolt otevřela v Praze svůj druhý obchod – po Smíchově se Wolt Market bude nacházet také v Holešovicích, kde bude rozšířená nabídka potravin, drogerie i dalšího zboží. Košík.cz začal ve spolupráci s finskou společností Huhtamaki své papírové tašky spolu s ostatním odpadem ze skladu ekologicky přetvářet pomocí technologie rozvláknění, která neničí papírové vlákno.

ZOOT rozšířil počet svých Výdejen radosti, v blízké době jich chce mít 150, a to především v nákupních centrech. Ve dvaceti výdejnách pak začal nabízet vlastní privátní kolekce. Česká aromaterapeutická a kosmetická značka Nobilis Tilia otevřela v v centru Prahy první kamenný obchod mimo své sídlo ve Vlčí Hoře v Českém Švýcarsku. 

Přehled událostí v českém retailu v roce 2020

neděle 3. ledna 2021

-zue-

Tagy