Asko: Nabídka plánování nábytku offline i online je nutností
Asko otevřelo své první plánovací studio. Jedná se o nový koncept, který by měl zákazníkům přiblížit to nejlepší z našeho sortimentu, říká Andrea Štěpánová, marketingová ředitelka Asko – Nábytek.
Společnost Asko – Nábytek otevřela v lednu v Brně své první plánovací studio. Nová prodejna se odlišuje od ostatních, je sice poloviční než klasické obchody řetězce, ale nabízí výrazně více služeb plánování nábytku. Novinka odpovídá aktuálním trendům, kdy lidé mají stále větší zájem o domov na míru, aby jim nábytek vyhovoval jak designově, tak funkčně. Posun přišel i díky pandemii, kdy se řada věcí musela řešit online a lidé zároveň chtěli měnit své domovy, kde trávili většinu svého času. „U brněnského studia se jedná o zcela nový koncept, který by měl zákazníkům ještě více přiblížit to nejlepší z našeho sortimentu,“ říká Andrea Štěpánová, marketingová ředitelka Asko – Nábytek.
Více o kamenných prodejnách řetězce, jeho online shopu a komunikaci se dočtete v rozhovoru.
Nabízíte nyní plánování nábytku na všech vašich prodejnách?
Ano, v loňském roce jsme dokonce zavedli novou službu, a to plánování kuchyní on-line. Díky jednoduchému systému dokážeme našim zákazníkům během konferenčního hovoru připravit 3D návrh nové kuchyně včetně všech detailů. Tuto službu jsme začali realizovat i z důvodu neustále rostoucího zájmu o plánovaný nábytek. A přestože je plánování nábytku, především plánování kuchyní, sedacích souprav a vybavení ložnic, naší doménou jak na prodejnách, tak v on-line prostředí, nové studio v Brně je postaveno na nadstandardních službách s cílem maximálního možného prozákaznického přístupu. Pro nás jsou v tomto ohledu klíčové služby.
V čem je nové plánovací studio v Brně jiné než ostatní prodejny?
S každou naší novou prodejnou, kterou v České republice i na Slovensku vybudujeme, se snažíme postoupit zase o krok dopředu. Čerpáme z našich zkušeností i z toho, co zákazníci kvitují na stávajících prodejnách, jejich zpětná vazba je pro nás velice cenná. U brněnského studia se však jedná o zcela nový koncept, který by měl zákazníkům ještě více přiblížit to nejlepší z našeho sortimentu.
V nové prodejně je i relaxační zóna. Budete je zavádět i v ostatních obchodech?
Ano, relaxační zóna je úplnou novinkou. Našim zákazníkům v ní nabízíme odpočinek u šálku kávy, k dispozici bude i náš magazín Asko Inspirace, kde si zákazníci prohlédnou, jak mohou náš nábytek kombinovat, přečíst si rozhovory s českými celebritami a nahlédnout i do jejich domovů. V případě zájmu v relaxační zóně mohou také využít on-line nákup s poradenstvím našich odborníků. Jedná se o první podobnou zónu v našich prodejnách, uvidíme tedy, jak se u našich zákazníků osvědčí, a v případě jejich zájmu zavedeme podobné místo i v našich ostatních prodejnách.
Loni jste otevřeli klasickou prodejnu v Havířově ve zcela novém konceptu. Jak se osvědčil a co zákazníci nejvíce oceňují?
Už nyní můžeme říct, že havířovská prodejna je velmi úspěšná. Koncept, který byl v České republice zcela nový, jsme testovali na Slovensku, kde si také získal oblibu zákazníků. Velkou novinkou je zde například možnost nákupu zboží přes QR kód. Na prodejně stačí naskenovat kód, který je uvedený například u sedací soupravy. Díky tomu si můžete prohlédnout soupravu v jiné barvě či s jinými doplňky, ale zároveň máte možnost si ji vyzkoušet na místě. Na tuto novou službu dostáváme výhradně pozitivní reakce, které říkají, že rozšířením nákupu na prodejně o tento digitální prvek jdeme správným směrem.
Budete letos otevírat ještě další prodejny nebo modernizovat některé stávající? Hodně se hovoří o cirkulárním hospodářství a udržitelnosti, neplánujete i vy něco v tomto směru?
Ano, v letošním roce otevíráme jednu prodejnu na Slovensku a jednu v Čechách, konkrétně v Pardubicích. A právě v nové pardubické prodejně plánujeme novinky v oblasti customer journey, které, jak věříme, zase posunou celý segment prodeje nábytku o úroveň výš. Udržitelnost a zelená domácnost zde bude hlavním tématem, a to jak směrem k zákazníkům a nabízenému sortimentu, tak v otázce recyklace, obalových materiálů nebo snížení CO2 během dopravy zboží našim zákazníkům.
Koncem loňského roku jste rozšiřovali nabídku e-shopu. Budete v tom letos pokračovat?
Co se týče prodejů on-line, je naším dlouhodobým cílem zůstat v této oblasti jedničkou. Z toho důvodu nejen, že zkvalitňujeme naše služby, ale zároveň rozšiřujeme on-line sortiment. V minulém roce jsme se vedle exkluzivních produktů, které se dají pořídit výhradně on-line, zaměřili i na sortiment bytových doplňků, který je u zákazníků velice populární. Právě tento sortiment budeme na e-shopu neustále rozšiřovat a obměňovat podle sezónních událostí a aktuálních trendů. Roste také obliba služby Click & Collect, tedy možnost nakoupit nábytek on-line a vyzvednout jej na vybrané prodejně.
Prozřetelný krok zmenšit rozsah letáků a nevydávat je každých 14 dní, jak tomu bylo v posledních letech zvykem, se osvědčil.
Od loňského roku jste měnili komunikační strategii, snižovali jste počty letáků a prodlužovali spoty. Osvědčily se změny a na co se zaměříte letos?
Prozřetelný krok zmenšit rozsah letáků a nevydávat je každých 14 dní, jak tomu bylo v posledních letech zvykem, se osvědčil. A obzvlášť v současné době, kdy se cena papíru a energií rovná zlatu.
V letošním roce jsme se vrátili ke kampani s názvem ‚Jednička pro váš domov’. Ta navazuje na komunikační linku započatou v roce 2019, nyní však dostává zcela novou, modernější a vizuálně propracovanější podobu. Kampaň proběhne také v mnohem masivnější podobě.
Letáky nicméně využíváte v komunikaci stále, ale nyní jen měsíčně a měnili jste také jejich design. Jak se to osvědčilo?
Letáky tiskneme aktuálně měsíčně, vedle toho máme i speciální nabídky on-line. Přestože odhodlat se k tomuto kroku po mnoha letech zavedeného systému vydávání letáků na 14denní bázi, na které byli naši zákazníci zvyklí, bylo pro nás velkým krokem, velice se nám změna osvědčila, stejně tak jako redesign a zmenšení rozsahu našich materiálů.
Vedle toho však od loňska našim zákazníkům přinášíme každé čtvrtletí časopis Inspirace, který je lifestylově laděný, a kromě nábytku inspiruje i díky rozhovorům se známými osobnostmi nebo designéry a architekty.