Popularita pop-up prodejen do budoucna ještě poroste

pondělí, 17. ledna 2022, 07:10 Aktuality, Retail, Marketing MediaGuru

Značky rády využívají formát pop-up prodejen pro otestování dané lokality. Jejich obliba dále poroste.

Značka Kinoko otevřela svou pop-up prodejnu loni v obchodním centru Westfield Chodov, zdroj: Kinoko.

Značka Kinoko otevřela svou pop-up prodejnu loni v obchodním centru Westfield Chodov, zdroj: Kinoko.

Pop-up prodejny si u značek na českém trhu získávají čím dál větší popularitu. Umožňují jim totiž otevřít si obchod na kratší dobu a bez větších vstupních investic do vybavení. V důsledku koronavirové krize, během níž mnozí retaileři optimalizují počet prodejen, je navíc množství vhodných prostor k dispozici více než dříve. Pro nové značky je pop-up prodejna příležitostí prověřit trh a reakci zákazníků na jejich produkty, zároveň jde o významnou marketingovou podporu výrobků a značky samotné. 

Podle analýzy společnosti Cushman & Wakefield si loni v Česku své první pop-up prodejny vyzkoušeli prodejci spotřebičů Dyson, sirupů Monin, hodinek Tudor, prémiového alkoholu Hennessy či likérů Baileys ve svém Treat Baru. Za účelem otestování potenciálu nákupního centra zvolila tento prodejní formát česká módní značka Kinoko. Pop-up stánek zase zvolil pro vstup do kamenného retailu také Herbadent, pro expanzi na český trh slovenský Dedoles. 

V obchodním centru Letňany vznikla největší pop-up prodejna značky Van Graaf s názvem Pop Up Sale Fashionow, známá například z německého Hamburku, Frankfurtu, Berlína či Oberhausenu. V předchozích letech si tento formát vyzkoušely také značky Vasky, Salamander nebo IKEA. Velice populárním místem, kde si retaileři mohou vyzkoušet svoje obchody, jsou často outletová centra. 

„Fyzické obchody stále zákazníkům dokážou nabídnout zážitek, kontakt s produktem a značkou včetně odborného servisu a poradenství, které online nedokáže v takovém rozsahu zprostředkovat. Proto jsou různé pop-up koncepty pro značky, jež neměly s danou lokalitou zkušenosti nebo fungovaly pouze v online prostředí, atraktivní a jejich obliba dále poroste. V mnoha případech se pak z dočasného obchodu stane permanentní pobočka či prodejna,“ komentuje Jan Kotrbáček, partner a vedoucí týmu pronájmu maloobchodních prostor pro střední a východní Evropu, společnosti Cushman & Wakefield. 

Pop-up formáty přibývají, vyrostly jako post-covidový trend

pátek 24. září 2021

-stk-