Hospodaření nejposlouchanějších rádií Active Radio (skupina Czech Media Invest) zůstalo i v roce 2020 navzdory pandemii covid-19 v zisku. Obratově nejsilnějšími rádii skupiny jsou Frekvence 1 a Evropa 2. Meziročně se jejich čisté obraty za účetní období v pandemickém roce snížily o 6 % u Frekvence 1 a o 19 % u Evropy 2. Na druhou stranu hospodářský výsledek u obou rádií ve srovnání s rokem 2019 vzrostl.
Třetího nejvyššího obratu dosáhla v roce 2020 společnost RadioZet, provozovatel zpravodajského Rádia Z. V jeho případě ale netvořily většinu příjmů tržby z prodeje výrobků a služeb, ale jiné výnosy.
V přehledu rovněž uvádíme výsledky za rádio Bonton a také za radio Dance, jehož vysílání provozuje společnost Max Loyd.
Reklama na rádiích společnosti Active Radio se prodává přes společnost Media Club. Ta v roce 2020 utržila z prodeje rádiové reklamy 746 mil. Kč (do výsledku jsou zahrnuta všechna rádia zastupovaná Media Clubem na reklamním trhu, nejen rádia Active Radio).
Základní výsledky hospodaření (tis. Kč)
Frekvence 1 | 2020 | 2019 |
čistý obrat | 92 332 | 98 639 |
výsledek hospodaření za účetní období | 6 479 | 2 284 |
Evropa 2 | 2020 | 2019 |
čistý obrat | 84 757 | 104 686 |
výsledek hospodaření za účetní období | 9 758 | 7 052 |
Radio Bonton | 2020 | 2019 |
čistý obra | 5 810 | 9 649 |
výsledek hospodaření za účetní období | 179 | 3 170 |
Max Loyd | 2020 | 2019 |
čistý obrat | 3 707 | 3043 |
výsledek hospodaření za účetní období | 935 | -304 |
RadioZet | 2020 | 2019 |
čistý obrat | 32 867 | 861 |
výsledek hospodaření za účetní období | 11 245 | -7 337 |
-mav-