Tuzemské televizní stanice doručily v roce 2021 na reklamním televizním trhu o 3 % GRP více než v roce 2020. Nejsilnějšími obchodními sítěmi z pohledu doručených GRP zůstávají Media Club a Nova Group, nejvyšší meziroční nárůsty si loni připsaly Česká televize a Atmedia. Ukazují to data z monitoringu Nielsen Admopshere.
Investice do televizní reklamy loni navzdory pokračující pandemii rostly. Monitoring reklamních investic zachytil meziroční srovnatelný nárůst do televizní reklamy na úrovni 3-4 %. Od loňského léta se většina televizních stanic vypořádávala se zvýšenou poptávkou a s naplněností reklamního prostoru.
Z pohledu jednotlivých stanic byly z pohledu doručených GRP nejsilnější stanice Nova, Prima, Nova Cinema, Prima Max, Prima Krimi, Prima Cool, Nova Fun a ČT1.
Podíl obchodních sítí na doručených GRP v roce 2021
Z pohledu sledovanosti vstupuje mezi dva nejsilnější komerční subjekty Česká televize. V jejím případě je totiž objem reklamy výrazně omezen zákonem, proto její podíl na doručených GRP je nízký.
Media Club (stanice skupiny Prima, Barrandov, Óčko, některých tematických stanic a stanic Atmedia, které rovněž zastupuje) se stal nejsilnějším subjektem v celodenní i večerní sledovanosti v cílových skupinách 15+ i 15-69. Stanice skupiny Nova byly nejsilnější v kategorii 15-54 (platí pro celý den i prime-time).
Podíl obchodních sítí (%) v roce 2021, 15+
celý den (15+) | prime-time (15+) | |
Media Club + Atmedia | 34,84 | 34,20 |
ČT celkem | 32,34 | 31,34 |
Media Club | 30,78 | 31,01 |
Nova Group | 26,34 | 29,99 |
Atmedia | 4,79 | 3,31 |
Podíl obchodních sítí (%) v roce 2021, 15-54
celý den (15–54) | prime-time (15–54) | |
Nova Group | 33,30 | 36,20 |
Media Club + Atmedia | 32,16 | 30,97 |
Media Club | 27,91 | 28,07 |
ČT celkem | 27,26 | 27,24 |
Atmedia | 4,94 | 3,43 |
Podíl obchodních sítí (%) v roce 2021, 15-69
celý den (15–69) | prime-time (15–69) | |
Media Club + Atmedia | 34,42 | 33,48 |
Nova Group | 30,05 | 32,62 |
Media Club | 29,67 | 30,47 |
ČT celkem | 29,26 | 28,92 |
Atmedia | 5,14 | 3,50 |
-mav-