Společnost Blueberg Media českého podnikatele Michala Voráčka koupila slovenskou zpravodajskou televizi TA3. Televize o tom dnes informovala na svém webu. Slovenská Rada pro vysílání a retransmisi už v prosinci dala souhlas ke změně majitele firmy C.E.N., která vlastní licenci na vysílání TA3. Televizi dosud ovládala skupina Grafobal slovenského podnikatele Ivana Kmotríka.
TA3 začala na Slovensku vysílat v roce 2001, v zemi nepatří k nejsledovanějším televizním stanicím. Veřejnoprávní Rozhlas a televize Slovenska svůj vlastní zpravodajský televizní kanál neprovozuje.
Společnost C.E.N. podle portálu Finstat.sk dlouhodobě hospodaří se ztrátami. V roce 2020 ztráta dosáhla 1,91 milionu eur (46,8 milionu Kč).
Se změnou majitele končí ve funkci ředitelky TA3 Mirjana Hron Sikimič, která bude nově pracovat ve vedení skupiny Grafobal Group. Voráček angažoval do TA3 projektového manažera Jána Svobodu, dosavadního předsedu představenstva Our Media SR.
Voráček byl dříve předsedou představenstva společnosti Our Media SR, která v roce 2018 koupila na Slovensku vydavatele celostátního slovenského listu Pravda a nyní tento deník sama vydává.
Na českém trhu má Michal Voráček pětinový podíl ve společnosti Our Media, která mj. provozuje např. web Parlamentní Listy, regionální televizi TV Brno 1 a má i třetinový podíl v Regionálnítelevizi.cz. Zároveň Michal Voráček vlastní podíl v Pražské televizní společnosti, která provozuje pražskou regionální televizi Praha TV, rádio Hlas Prahy a nejnověji web PrahaIN.cz. Má také podíl v Nakladatelství Olympia.
TA3 je soukromá televizní stanice na Slovensku, která vysílá 24 hodin denně zpravodajské a publicistické pořady. Oficiálně vysílá od 23. září 2001, první mimořádné vysílání se uskutečnilo 11. září 2001 u příležitosti útoku na Světové obchodní centrum (WTC) v New Yorku. Programovou strukturu TA3 tvoří zpravodajství (domácí, zahraniční, ekonomické, regionální a sportovní), kultura a politická publicistika. Během dne se obvykle každou hodinu opakují zpravodajské bloky. Večer v 18:30 začínají hlavní zprávy. Loni v lednu si TA3 denně pustilo v průměru více než milion diváků starších 12 let. Její průměrný denní podíl na televizním trhu v roce 2020 činil 3,5 procenta, s meziročním nárůstem o 67 procent.
-čtk-, mav-