Lobey se osvědčila organická komunikace na TikToku
Kosmetická značka Lobey zveřejnila výsledky působení na TikToku. Za necelý rok na této síti má přes 20 milionů zhlédnutí.
Brněnský start-up Lobey, výrobce kosmetických produktů na přírodní bázi, dosáhl za poslední rok přes 20 milionů zhlédnutí na sociální síti TikTok. Výsledky přitom přišly organicky, nikoli pomocí placené podpory. Od založení účtu @lobeylabs v dubnu 2021 získali 76 tisíc fanoušků.
Lobey s touto platformou začala ještě v jejích počátcích. TikTok v dnešní době zažívá boom, podle Vladimíry Duchoňové, která se v Lobey stará o content marketing, si firma účet na TikToku vytvořila ještě v době, kdy nebyl formát krátkých videí v Česku tolik poptávaný. „Bylo nám jasné, že uspět na sociální síti s takovým potenciálem znamená nejen konkurenční výhodu, ale taky možnost využít organických dosahů, které Tik Tok nabízí,“ uvedla.
Aby pro značky videa na TikToku fungovala, musí velmi dobře znát místní prostředí a hlavně algoritmus, který se sice každý týden mění, ale zásadně určuje úspěšnost videa. Vladimíra Duchoňová dále vysvětluje: „Video musí být co nejjednodušší, ale zároveň musí mít pro sledujícího co nejhodnotnější pointu. Tik Tok vás naučí každou informaci zkrátit na to nejnutnější minimum. Například jsme zjistili, že přestože je zde umožněno přidávat až 3minutová videa, nevyplatí se udělat delší než 30 sekund.“ Značka za minulý rok sdílela téměř 400 videí. Nejúspěšnější získalo 962 tisíc zhlédnutí.
Na rozdíl od jiných sociálních sítí, TikTok vyžaduje jinou formu komunikace. „Na TikToku se naše videa ukazují na FYP (For You Page) širšímu a převážně mladšímu publiku. Z většiny jsou to noví lidé, kteří naši značku a produkty ještě neznají. Zajímají je obecnější rady, jak se o sebe starat, jak řešit nějaký problém (např. akné). Značku a produkt zde pak musíme komunikovat a vysvětlovat v podstatě od základu,“ doplňuje Vladimíra Duchoňová.
Lobey využívá také ostatní sociální sítě jako Facebook nebo Instagram, na kterých působí od svých počátků v roce 2019. Každá sociální síť je specifická a vyžaduje speciální formu komunikace. „Publikum na každé síti je specifické a je potřeba nad tím tak i uvažovat a komunikaci tomu přizpůsobit. Na Instagramu máme publikum, které už nás zná, jsou to převážně naši zákazníci nebo lidé, co se už o značku zajímají,“ dodává.
Jako jeden z hlavních benefitů sociálních sítí Lobey uvádí blízkost zákazníkům. „Čím víc s lidmi vztah rozvíjíte, tím více to funguje. My máme jako značka takové motto, že vše děláme ‚s lidmi a pro lidi’. Přistupujeme tak nejen k sítím, ale i například k vývoji nových produktů, kdy se zákazníky (i právě prostřednictvím sítí) komunikujeme, jaké nové produkty by ocenili nebo co od nich očekávají, a nasloucháme i jejich zpětné vazbě ke stávajícím produktům,“ ujasňuje Vladimíra Duchoňová.
Při začátcích na sociálních sítích je podle Lobey nejdůležitější správně zvolená strategie. Podstatné také je uvědomit si, proč na danou síť vstupujeme, co očekáváme, kam tím míříme, a hlavně na jaké publikum cílíme. Každé značce fungují jiné strategie a neexistuje jeden univerzální návod, jak být na sítích úspěšní.
-tšl-