Skupina Deutsche Telekom, které na českém trhu působí prostřednictvím operátora T-Mobile, představila novou verzi svého loga. Jeho aktuální podoba vychází ze strategie „leading digital telco“. Reflektovat má mezinárodní cíle značky, které se zaměřují zejména na zapojení do digitálního života, udržitelné aktivity a soudržnost . Deutsche Telekom chce díky nové vizuální identitě podpořit jednotné vnímání značky po celém světě.
Deutsche Telekom poprvé použije upravené logo T na WMC v Barceloně (28. února – 3. března 2022). Celosvětová proměna bude realizována v příštích dvou až třech letech. V prvním kroku společnost změní své digitální kanály, komunikační kampaně a sponzoring. Následně se změny projeví ve fyzickém světě, například na budovách a v obchodech. Strategické základy pro novou prezentaci značky vytvořil Group Brand Management společnosti Deutsche Telekom. Realizace se týkala všech příslušných oblastí skupiny a probíhala ve spolupráci s düsseldorfskou společností MetaDesign.
Nové logo staví do popředí v komunikaci písmeno T a zároveň definuje úlohu magenty. Název barevné značky má v budoucnu strukturovat nabídku produktů ve všech zemích. „Náš přístup ke globálnímu trhu je klíčovým pilířem naší mezinárodní digitální a udržitelné firemní strategie,“ uvedl Ulrich Klenke, ředitel společnosti Deutsche Telekom odpovědný za její značku. „Jeden cíl, jedna architektura značky, jedno logo, jeden slogan a jeden design značky – naší globální strategií chceme dosáhnout toho, aby každý vnímal naši transformaci v přední digitální telekomunikační společnost.“
V rámci strategie jednotné značky bude společnost Deutsche Telekom do budoucna používat nové logo skupiny ve všech národních společnostech, které vystupují pod značkou T. Základem je logo v podobě 1-T-1 (číslice-číslice). Písmeno T bude hrát v budoucí komunikaci významnější úlohu.
Pro firmu typická barva magenta zůstává pro zákazníky charakteristickým prvkem. „Magentě jsme také určili jasnou úlohu, která přesahuje samotné vnímání této barvy,“ říká Ulrich Klenke. „Do budoucna plánujeme tento název aktivně používat ke strukturování naší mezinárodní nabídky produktů, abychom se tak ještě více odlišili od konkurence.“ V kombinaci s liquid designem značky, který společnost Deutsche Telekom představila v roce 2020, přispívá tato změna k posílení postavení společnosti na globálním trhu. „Prezentace naší značky bude jasnější, konzistentnější a srozumitelnější napříč hranicemi států – a tím také efektivnější a účinnější,“ říká.
-mav-