Prima posouvá termín pro omezení přetáčení reklamy na červen
TV Prima prodloužila termín pro zavedení nových pravidel pro přetáčení reklamy ve zpětném zhlédnutí u IPTV operátorů na letošní červen.
Televizní skupina Prima v úterý večer oznámila, že termín pro operátory IPTV vysílání pro spuštění nových pravidel pro možnost přetáčení obchodních sdělení při zpětném zhlédnutí posunula na 1. červen 2022. Původně operovala s termínem 1. březen 2022.
„Rozhodli jsme se vyjít vstříc žádostem některých operátorů, pro které je zavedení nového technického řešení komplexní s ohledem na jejich platformy pro různá zařízení. Konečný termín zavedení nových pravidel pro omezení přetáčení obchodních sdělení stanovujeme na 1. června 2022. Věříme, že tímto rozhodnutím získáme navíc dostatek času, aby operátoři mohli připravovaná řešení odladit a otestovat. Zároveň to všem umožní vysvětlit chystané změny divákům a zákazníkům,“ vysvětluje Vladimír Pořízek, komerční ředitel skupiny Prima.
Prima rovněž zopakovala, že operátorům nabízí několik možností, jak funkci přetáčení reklamy svým zákazníkům zprostředkovat.
Prima na začátku února informovala, že se s operátorem O2 nedomluvila na nových podmínkách a že operátor s ní nemá uzavřený platný kontrakt, a proto své kanály přestane do nabídky O2 TV dodávat od 1. března. Úterní vyjádření TV Prima by naznačovalo, že kanály skupiny Prima v nabídce O2 prozatím zůstanou i po 1. březnu, televize to ale zatím nekomentovala.
Operátor O2 posunutí termínu přivítal. „Dnes oznámený odklad nových požadavků Primy na pravidla pro přetáčení pořadů ve zpětném zhlédnutí považujeme za správnou věc, za kterou jsme bojovali a ze které profituje především divák. Je zřejmé, že nový tržní standard pro podmínky distribuce televizních kanálů v prostředí IPTV je nutné projednat a připravit mnohem důkladněji, což si žádá mnohem více času. Jsme rádi, že jsme pomohli především divákům," sdělila mluvčí společnosti Kateřina Mikšovská.
Omezení přetáčení reklam skupina Prima zavádí u všech IPTV operátorů současně. Pro rok 2022 se domluvila s operátory, kteří potřebné technické řešení implementují, na plošném snížení objemu reklamy zobrazované divákům při zpětném zhlédnutí pořadů. Díky tomu diváci uvidí jen přibližně třetinu reklamního breaku. Na obchodní politice jednotlivých operátorů pak bude, jaké balíčky s možností přetáčení reklam svým zákazníkům nabídnou. K dispozici mají celkem čtyři varianty.
- Varianta 1: Televizní reklamy budou moci uživatelé přeskočit během zpětného sledování po méně než polovině přehrávání reklamního bloku. Bude-li například osmiminutový, po třech minutách bude divákovi umožněno jej přetočit.
- Varianta 2: Standardní TV reklama během zpětného sledování bude nahrazena aktuální jinou onlinovou reklamou, v rozsahu dokonce jen 1,15 minuty ve čtyřech reklamních blocích do hodiny, což je takřka třikrát méně, než je divák Primy zvyklý.
- Varianta 3: Operátor vykoupil práva na možnost přeskakování reklamy při zpětném sledování, a diváci tak mohou sledovat Primu dál, jak byli dosud zvyklí.
- Varianta 4: Pokud operátor žádnou z těchto variant není schopen zabezpečit (například z technických důvodů), musí přetáčení reklamy během zpětného přehrávání programu zakázat. Diváci uvidí všechny reklamní spoty tak, jak byly přehrány ve standardním vysílacím čase.
Zároveň s tímto krokem měla Prima zintenzivnit aktualizaci programových schémat, divákům se tak při zpětném zhlédnutí načte vždy přesný začátek pořadu, a nebudou muset ztrácet čas jeho hledáním. Pokud diváci chtějí nadále sledovat programy skupiny Prima bez reklam, mohou také využít placenou službu iPrima Bez reklam, dodala televizní skupina.
Prima podle Pořízka přichází kvůli přetáčení reklam v internetovém vysílání každoročně o stovky milionů korun. „Zdroje z reklamních příjmů jsou pro nás coby komerční televizi zcela zásadní. V praxi jde o hlavní zdroj financování výroby našich pořadů. Stále rostoucí trend zpětného sledování pořadů a s tím spojeného přetáčení reklam v kombinaci se všeobecným trendem růstu cen, který zvyšuje náklady na produkci pořadů, je pro naši skupinu nadále neúnosný," sdělil.
Od roku 2018 se počet domácností, které mají IPTV příjem, více než zdvojnásobil. V roce 2021 měla IPTV příjem více než pětina všech domácností. Ve strategické cílové skupině 15–69 let má IPTV příjem téměř třetina lidí. Zpětné zhlédnutí (timeshift) tvoří více než polovinu sledovanosti u IPTV.
-mav-
Aktualizováno v úterý ve 20:10 a ve středu v 6:50 o informaci o O2 a o vyjádření O2, titulek jsme změnili