TOP média: Nejvyšší tržby má stále Nova, nejvyšší zisk Seznam.cz
Na čele žebříčku mediálních firem působících v Česku je podle výše tržeb TV Nova, podle výše zisku společnost Seznam.
Obratově nejsilnější mediální společností v Česku byla podle výsledků v roce 2020 (poslední, která jsou v tuto chvíli k dispozici) skupina TV Nova. V prvním roce pandemie dosáhla jako jediná tržeb z prodeje výrobků a služeb přes 5 mld. Kč. K hranici 5 mld. Kč se také dostala internetová společnost Seznam.cz. Třetí nejsilnější byla s tržbami přes 3,6 mld. Kč skupina Prima.
Do pětice obratově nejsilnějších dále patří Mafra a Czech News Center s tržbami 2,5 mld. Kč, resp. 2,1 mld. Kč a na úrovni 2 mld. Kč se pohybovala ještě Vltava Labe Media. Stejná šestice tvořila nejsilnější mediální společnosti i v předcházejícím roce.
Z pohledu dosaženého zisku v roce 2020 dosáhla nejlepších výsledků Seznam.cz. Její hospodářský výsledek představoval v tomto roce 1,3 mld. Kč a šlo o jedinou tuzemskou mediální firmu, která vytvořila větší než miliardový zisk. Za Seznamem následovaly obě komerční televizní skupiny Nova a Prima.
Z pohledu zisku je situace jiná než podle měřítka výše tržeb. Ani jedna ze tří nejsilnějších vydavatelských skupin (Mafra, CNC, VLM) nebyla v roce 2020 zisková. Do žebříčku mediálních společností podle zisku se tak dostaly komerční rádiové skupiny (Active Radio, Londa a Media Bohemia), které v roce 2020 skončily v plusu.
Do přehledu TOP mediálních firem podle tržeb byly zařazeny ty společnosti, jejichž výše tržeb z prodeje výrobků a služeb přesáhla v roce 2020 úroveň 80 mil. Kč a jejichž výroční zprávy a účetní uzávěrky byly za rok 2020 k dispozici. Řada mediálních společností je totiž stále neodevzdala. V přehledu jsou zohledněny nekonsolidované výsledky mediálních společností.
TOP mediální firmy v ČR podle tržeb za rok 2020 (tis. Kč)
pořadí | společnost | tržby 2020 (tis. Kč) |
1. | TV Nova | 5 237 172 |
2. | Seznam.cz | 4 946 026 |
3. | FTV Prima | 3 519 873 |
4. | Mafra | 2 548 518 |
5. | Czech News Center | 2 121 490 |
6. | Vltava Labe Media | 1 980 974 |
7. | BigBoard Praha | 1 098 253 |
8. | Economia | 631 712 |
9. | Borgis | 570 080 |
10. | O2 TV | 568 281 |
11. | Burda International CZ | 447 870 |
12. | Active Radio | 358 963 |
13. | JCDeacux městský mobiliář | 189 324 |
14. | Stanice O | 127 797 |
15. | Londa | 113 581 |
16. | Europlakat | 102 370 |
17. | Frekvence 1 | 92 332 |
18. | Media Bohemia | 89 945 |
19. | Our Media | 87 349 |
20. | Evropa 2 | 83 491 |
21. | A 11 | 82 500 |
22. | Radio United Broadcasting | 80 099 |
TOP 10 mediálních firem v ČR podle zisku v r. 2020 (tis. Kč)
pořadí | společnost | zisk v r. 2020 (tis. Kč) |
1. | Seznam.cz | 1 333 163 |
2. | TV Nova | 865 065 |
3. | FTV Prima | 509 809 |
4. | Active Radio | 56 844 |
5. | Londa | 53 451 |
6. | O2 TV | 26 495 |
7. | Frekvence 1 | 6 479 |
8. | Radio United Broadcasting | 5 228 |
9. | Media Bohemia | 4 754 |
10. | Borgis | 4 354 |
-mav-