Agenturní síť VCCP Group se rozhodla vstoupit do virtuální reality, kde na herní platformě Roblox otevírá své kanceláře. Projekt VCCP X Roblox vznikl v mateřské pobočce VCCP London pod vedením Inovační divize agentury. Hlavním cílem je vzdělávat agenturní kolegy napříč osmi světovými pobočkami v oblasti herního průmyslu novým způsobem.
„Svět gamingu může být pro ty, kteří hry nehrají, i marketéry z jejich řad, stále do velké míry neviditelný, a často přehlížený. Chtěli jsme proto možnosti kreativních her, jako je Roblox, lidem v agentuře i našim klientům přiblížit. Jedinou cestou, jak opravdu docenit šíři toho, čeho lze se značkami dosáhnout, je vyzkoušet si to na vlastní kůži, k čemuž tímto projektem všechny zaměstnance vyzýváme,“ popisuje za VCCP London Alex Dalman.
Virtuální verze VCCP agentury má celkem pět pater, stejně jako její londýnská pobočka, kterou se designéři do velké míry inspirovali. Nabízí několik mini her, sběratelské mechaniky i odkazy na kampaně či značky, s nimiž agentura spolupracuje. Ve hře tak lze například potkat robota jménem Bubl, který ve Velké Británii reprezentuje značku O2, nebo navštívit výběh surikat, s nimiž dlouhodobě pracuje značka Compare the Market. Některé osobnosti z vedení i dalších oddělení agentury lze ve hře potkat jako enpísíčka neboli NPCs, non-playable characters.
„VCCP X Roblox je pro nás příležitostí, jak se odpoutat nejen od omezení home officu, ale třeba i od zákonů gravitace, a je tak pro naše zaměstnance po celém světě nejen velmi dostupným zdrojem vzdělávání se, ale i prostorem pro kreativitu a spolupráci. Celkově posouvá naše možnosti toho, co klientům můžeme nabídnout,“ dodává k projektu Michael Sudgen, CEO skupiny VCCP Partnership.
Projekt VCCP X Roblox vnikl v koprodukci globálního VCCP contentového studia a in-house produkčního studia pod značkou Girl&Bear, kterou VCCP celosvětově představilo na konci loňského roku. VCCP na vývoji spolupracovalo s profesionálním vývojářem pro Roblox TrustMeImRussian.
Součástí virtuální kanceláře je i pražská pobočka, paradoxně jen pár kroků od té v Sydney. „Vnímáme pandemií akcelerovaný trend trávení volného času nejen samotným hraním her, ale i komunikací, setkáváním a interakcí uživatelů na různých herních platformách. Z marketingového pohledu jsou to místa, kde lze oslovit i takovou cílovou skupinu, kterou je těžké oslovit jinými kanály. Uvědomují si to už i firmy, značky, ale třeba i politické subjekty nebo umělci. Lokálním klientům chceme i v pražské pobočce do budoucna pomoci se zorientovat v tomto prostředí,“ uvádí Jan Louda z VCCP CX.
-stk-