Česká značka Concept roste, v marketingu sází na digitál

pátek, 11. března 2022, 06:50 Aktuality, Marketing MediaGuru

Značka malých spotřebičů loni rostla ve většině kategoriích. Sází přitom na chytré prvky a funkce, v marketingu na online komunikaci.

Zdroj: FB Concept elektrospotřebiče

Zdroj: FB Concept elektrospotřebiče

Východočeská rodinná firma Jindřich Valenta – Concept, jež na trhu působí přes třicet let, má za sebou úspěšný rok. Podle dat GfK vzrostla loni o 41 % a Concept se tak zařadil mezi nejrychleji rostoucí značky na trhu. Nejvíce se jí dařilo v kategoriích úprava vzduchu, vysavače a odšťavňovače. Přispěl k tomu i marketing, v němž sází především na digitál a kombinaci brandové komunikace s výkonem. 

Značka, jež ve své komunikaci využívá slogan „chytře vymyšleno pro život“, staví především na „chytře vymyšlených spotřebičích“. „V Conceptu to znamená, že se snažíme přidávat ke spotřebičům chytré prvky a funkce, kterými se odlišujeme od konkurence. Tyto chytře vymyšlené funkce znatelně zlepšují používání spotřebičů pro koncové zákazníky,“ vysvětluje marketingový ředitel společnosti Daniel Bek s tím, že se jedná například o „antidrip“ neboli špunt proti odkapávání šťávy z odšťavňovače, UVC světlo na vysavačích, které ničí viry a bakterie, nebo smoothie maker, který stačí otočit a rázem je z něj chopper. „Samozřejmě ruku v ruce jde i kvalita výrobků, služby a servis. Kromě chytře vymyšlených spotřebičů nabízíme i chytře vymyšlené služby pro zákazníky a klademe důraz na péči o zákazníka i po nákupu spotřebiče,“ dodává Bek. 

Ve svých začátcích se Concept zaměřoval především na B2B segment, nyní jde však naproti i koncovému zákazníkovi. Primárně cílí značka na mladé rodiny s dětmi, které si zrovna vybavují vlastní domácnost nebo pouze potřebují nové a chytré spotřebiče na ušetření času. „Naše věková cílová skupina je tedy okolo 30–45 let. S novým segmentem beauty ale také úspěšně oslovujeme i mladší ženy,“ přibližuje Bek. 

Komunikaci soustředí Concept zejména na online prostředí. „Mixujeme brandovou komunikaci s výkonem. Jsme aktivní na sociálních sítích, kde máme vytvořenou vlastní skupinu pro fanoušky našich spotřebičů, pracujeme s influencery, máme aktivní Youtube kanál s produktovými videi, návody a radami. Dále využíváme klasický online mix, ve kterém má velký prostor video,“ vysvětluje Daniel Bek. 

Loni značka do svého mediamixu přidala i televizi. Letos strategii změní, bude dál komunikovat na internetu, kde zůstane u online videí, brandingů a sociálních sítí, pro které má novou strategii. Investovat bude také do reklamy v odborných časopisech.

V rámci mediálního plánování a nákupu spolupracuje poslední dva roky se skupinou Publicis. S kreativní agenturou LuckyU nyní připravuje nový kreativní koncept. 

-stk-